Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Nu damp min ned i Kvira, blir 11 lax tillbaka innan aktievinsterna har redovisats. Bör inte påverka mer än någon tusenlapp då dessa har avvecklas till förmån av ISK/KF.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av PuMaH:

Fick beskedet idag! Ska betala 270 kr, perfekt.

Mycket imponerande, jag har haft svårt att jämka med tre separata arbetsgivare samtidigt. =P

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

64:- i restskatt.
Nollvisionen fortsätter.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Dags att gå ur svenska kyrkan, herregud så mycket pengar han får.

Kirrade det för några år sedan. Jäklar vad mycket man sparat.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Kirrade det för några år sedan. Jäklar vad mycket man sparat.

Gjorde jag 2/1 år 2000

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

fattar inte alla ni som får... spelar det roll var man i landet bor? vissa högre upp får tidigare än dom i söder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

fattar inte alla ni som får... spelar det roll var man i landet bor? vissa högre upp får tidigare än dom i söder?

Du har det innan veckan är slut

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Du har det innan veckan är slut

Det tror jag inte du ska "lova" med tanke på att det kommer skickas ut mellan 4-11 mars. Vilket då ger att runt 30% kommer få det nästa vecka förutsatt att de fördelar det så det skickas även på helgen. Annars så kommer 50% få sina besked nästa vecka.

Permalänk
Medlem

2400 tillbaka gick ur kyrkan förr förra året. Gjorde mycket tydligen. Undra ifall jag får tillbaka 10000 på min långa pendling som alla andra år

Permalänk
Medlem

34kr tillbaka

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Du har nog gjort aktiva val? Jag har noll intresse i det där. Tycker det är skandalöst att tvinga börsen på folk. Men våra styrande gör vad de kan för att stimulera papperskyfflarmarknaden

Men det gör dom ju inte. Lägg dom i en räntefond, klart. Då slipper du börsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Det tror jag inte du ska "lova" med tanke på att det kommer skickas ut mellan 4-11 mars. Vilket då ger att runt 30% kommer få det nästa vecka förutsatt att de fördelar det så det skickas även på helgen. Annars så kommer 50% få sina besked nästa vecka.

Ah, my bad. Innan mars är slut då.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Det är sant, jag funderar på att gå ur ochså för jag har inget med de att göra.

Tror det va runt 5000 jag betalar till de.

Tänk påp att göra detta själva, helt gratis. Det finns scam-företag som kan göra detta åt dig, men som tar betalt för något som bara är ett brev/mail/samtal bort

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

ca 1200 kr att betala, så hyffsat rätt.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Tragiskt att låna ut så mycket skattefritt till staten. Börja Jämka istället och investera dem pengarna i fonder eller nåt istället.

Riktigt tragiskt är det ju att behöva betala tillbaka ett par tusen precis när man ska hålla semester.
Nä tack, då vill jag hellre ha tillbaka pengar i skatteåterbäring.

Permalänk
Avstängd

Schablonskatt på bonus resulterar i 21K tillbaka.

Men jag tycker det är skönt med en boost innan sommaren, jag lånar gärna ut pengarna räntefritt till staten

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Dockland:

Ah, my bad. Innan mars är slut då.

E-tjänsten öppnar 17:e mars. Du kan se deklarationen där.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

10 tKr i återbäring..

Permalänk
Medlem

700kr tillbaka, väldigt nöjd att jag ligger så nära noll som möjligt.

Permalänk
Medlem

Någon som fått besked och har Min myndighetspost? Alla i min närhet som fått har Kivra nämligen.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Någon som fått besked och har Min myndighetspost? Alla i min närhet som fått har Kivra nämligen.

Jajjebus det funkar med Min myndighetspost också:)

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Någon som fått besked och har Min myndighetspost? Alla i min närhet som fått har Kivra nämligen.

Japp

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Där kom den,
2002 kr tillbaka men det som sticker lite i ögonen måste ändå vara
Public service-avgift XD

Jaja jävligt glad att slippa dörrknackningarna
Jag lyssnar ju på radio i bilen till jobbet så det får man ju betala för nu då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

34kr tillbaka

Jäklar, vad ska du göra med alla pengarna?

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

34kr tillbaka

"Belopp under 100 kronor betalas inte ut, utan står kvar på skattekontot." https://www.skatteverket.se/privat/skatter/betalaochfatillbak...

Tji fick du om du inte redan har minst 66 kr på skattekontot

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Inte fått den än, men räknar med lite drygt 60k+ kvarskatt, betalade in den i februari för att slippa räntan på det. (intressant f.ö. att det fortfarande är ränta (1.25%) på underskott på skattekontot, men 0% på det staten är skyldig medborgarna...)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Fick precis på Kivra, 6495kr tillbaka Passar bra då sambon får lägre CSN i Maj 👍
Tyvärr lär det dröja då jag även ska göra reseavdrag för de 15mil/dag i 6mån som pendlats. Hoppas på 10.000 för resor i alla fall.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Inte fått den än, men räknar med lite drygt 60k+ kvarskatt, betalade in den i februari för att slippa räntan på det. (intressant f.ö. att det fortfarande är ränta (1.25%) på underskott på skattekontot, men 0% på det staten är skyldig medborgarna...)

Det där undrar jag lite över, är det inte samma utlåningsränta så inlåningsränta? Inte för att det är ett formellt lån, men det borde vara samma. Är det ränta på underskott skall det vara samma ränta på överskott också. Eller missförstår jag här?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

"Belopp under 100 kronor betalas inte ut, utan står kvar på skattekontot." https://www.skatteverket.se/privat/skatter/betalaochfatillbak...

Tji fick du om du inte redan har minst 66 kr på skattekontot

Ja det vet jag ju såklart. Är glad, vill inte låna ut pengar till staten

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Det där undrar jag lite över, är det inte samma utlåningsränta så inlåningsränta? Inte för att det är ett formellt lån, men det borde vara samma. Är det ränta på underskott skall det vara samma ränta på överskott också. Eller missförstår jag här?

Nä, du missförstår inget, men enkelt sätt för staten att tjäna extra pengar och de är den starkare parten i relationen, så vi har inget att sätta emot (mer än möjligen lämna landet permanent)

Visa signatur

Dator: Mac