Valve öppnar förbokning av Steam Controller och Steam Link

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Hype! INget slår Mus &TB!

Har du någon bra lösning för Mus och tangentbord i soffan (inte i närheten av datorn)? Dela gärna med dig

Permalänk
Medlem

bokat så får vi se vad för skräp dom gjort

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Hittar bara kontrollen + Link eller bara Link. Är bara intresserad av kontrollen

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är inloggad på steampowered.com och kan välja mellan handkontroll, Link, eller båda.

Beställde själv precis kontrollen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan bli långa avstånd och hdmi kablar av bra kvalitet är rätt dyra när man kommer upp i över 10 meter.

Jag har en sån här https://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=HDMI-118 15M HDMI-DVI för 275 kr. Inte så farligt dyrt.

Men det förutsätter ju då att man har datorn i samma rum som tv:n.

Tänkte ju såklart inte på att den här STEAM Link kan användas ifall man har ett datorrum i t.ex. källaren och vill spela på tv:n som man har på övervåningen.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Steam store, länken finns lite högre upp i tråden

Men allvarligt? Hittar inte länken och kollar jag på Steam Store kommer det upp controller och link som separata produkter, aldrig som ett kit nånstans.. Direktlänk någon?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

Vad skrev du på "Län" fältet när man skriver in adressen? Det går inte att skriva någonting längre än 3 bokstäver :/

Hade massa fuffens med det också, men chromeautofill löste det för mig! Den fyllde i automatiskt "Non". Mysko, men det funkade iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Men allvarligt? Hittar inte länken och kollar jag på Steam Store kommer det upp controller och link som separata produkter, aldrig som ett kit nånstans.. Direktlänk någon?

Nu vet jag inte om du är seriös eller om du verkligen inte hittade, du får ta inlägget med en nypa salt

Länken 2-3inlägg innan ditt: http://store.steampowered.com/app/353370/?l=swedish
Pre-Order Steam Link & Controller Innehåller 2 saker: Steam Controller, Steam Link

Länken i artikeln kopplad till denna tråd: http://store.steampowered.com/app/353380
Pre-Order Steam Link & Controller Includes 2 items: Steam Controller, Steam Link

Direktänken på dessa två produktsidor: http://store.steampowered.com/bundle/21/
Items included in this bundle Steam Link & Controller

Den massiva bilden på steam stores första sida: http://store.steampowered.com/hardware
STEAM CONTROLLER + LINK BUNDLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Nu vet jag inte om du är seriös eller om du verkligen inte hittade, du får ta inlägget med en nypa salt

Länken 2-3inlägg innan ditt: http://store.steampowered.com/app/353370/?l=swedish
Pre-Order Steam Link & Controller Innehåller 2 saker: Steam Controller, Steam Link

Funkar ej, blir ompekad till controller enbart
enbart.

Skrivet av lappen81:

Länken i artikeln kopplad till denna tråd: http://store.steampowered.com/app/353380
Pre-Order Steam Link & Controller Includes 2 items: Steam Controller, Steam Link

Se tidigare svar.

Skrivet av lappen81:

Direktänken på dessa två produktsidor: http://store.steampowered.com/bundle/21/
Items included in this bundle Steam Link & Controller

Funkade perfekt! Tackar!

Skrivet av lappen81:

Den massiva bilden på steam stores första sida: http://store.steampowered.com/hardware
STEAM CONTROLLER + LINK BUNDLE

Får inte upp den alls. Gissar att den mobila sidan inte visar samma sak som den vanliga.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Funkar ej, blir ompekad till controller enbart
enbart.

Se tidigare svar.

Funkade perfekt! Tackar!

Får inte upp den alls. Gissar att den mobila sidan inte visar samma sak som den vanliga.

Kanske är något cachat i browsern som behöver rensas / om valve uppdaterade sidorna med bundlen just efter att du kollade kanske. Jag vet inte
Men bra att det löste sig

Gamestop har också en preorder länkad via steam,. https://www.gamestop.se/steam där har jag däremot problemet att jag inte ser bundlen istället och hittar ingenstans att förboka

Permalänk
Medlem

Hmm, ok nu är det säkert här att jag fortfarande använder PS2 dosan för o spela majoriteten av mina spel, d-padden är överlägsen, imo.
Någon som prövat att spela Platform spel?
Tror liasom att jag inte slutar med m+kb. Skulle vara om jag testade att slöa i soffan och spela något skjuta spel eller något strategi spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fan vill förboka en men har en adressändring inplanerad inom 1-3 månader....suck såg ut som en trevlig kontroller men vågar inte chansa om det skulle strula med att ändra adress till leverans.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Nej tack! Den kanske funkar bättre för FPS än XBox-kontrollen men mot mus och tangentbord lär den inte ha mycket att säga till om. Dessutom har jag en stark känsla av att den kommer att vara underlägsen en kontroll med vanliga analoga spakar i de spel man normalt brukar spela i soffan.

Det känns som att Valve i sin iver att vara annorlunda skapat en kontroll som kan allt men inte är riktigt bra på något. Tror den kommer att vara ett handikapp i allt som är mer actionpackat än Civilization V.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Kanske va lite otydlig såg jag nu Menade om Steam Link endast fungerar med spel från steam eftersom den kräver SteamOS eller Steam Big Picture.

Funkar med det mesta. Även Office etc. Saker med launchers kan bete sig konstigt. Du måste dock lägga till programmen i steam, har själv streamat d3 funkar utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bokade en jag också! Har 2st 360-kontroller men kul att prova något nytt. Går säkert att kränga för samma peng om man inte gillar den.
SteamLink ser intressant ut, men jag köpte en liknande pryl med W8.1 för ~800:- och den fungerar ju lika bra med InHome Streaming.

(för dom som har problem att fylla i län, jag skrev "dal" och klickade på nästa så föreslog Steam "Dalarnas Län" automatiskt)

EDIT: Är det någon som hittat någon review av den nya kontrollen? Även om den släpps först i höst borde ju någon provat... eller så kanske den visas på E3?

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Vad är det speciella med denna kontroll?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uzanar:

Tror jag inte.
Sen så är det ju PC och då kan du få den att fungera till exakt vad du vill, finns program för att binda keys till spel om de mot förmodan inte har stöd för kontrollen.

Ett exempel på ett sådant spel är gamla GTA 3 som inte leker snällt med Xbox 360-kontrollen

GTA3 kom innan 360 så det är inte så konstigt att det inte fungerar så bra. Jag märkte det själv ganska nyligen, men jag hittade också snabbt en mod som fixade problemet så att GTA3 (och VC/SA) funkade bättre på PC med 360-kontrollen än på exempelvis min original-Xbox.

Permalänk

Ser väldigt intressanta ut dessa produkterna men framförallt Steam Controller ser väldigt bra ut.

Är lite besviken på Xbox One kontrollen jag skaffade där den högra analogen redan börjat dra uppåt i neutralt läge det känns inte som någon jättekvalitet tråkigt nog.

Kommer Steam Controller även säljas via vanliga butiker längre fram eller är det enbart köp genom Steam som gäller?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Vad är det för spel dom lirar efter Witcher?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Varför skriver dom inte vilket grafikkort? det är ju nästan det viktigaste.. är det nån gammal modell eller... det är inte ok!

Permalänk
Medlem

ser intressant ut, men blir nog testa innan köp..

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Vad är det speciella med denna kontroll?

"tochpad" istället för RS bl.a. ?!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Ser väldigt intressanta ut dessa produkterna men framförallt Steam Controller ser väldigt bra ut.

Är lite besviken på Xbox One kontrollen jag skaffade där den högra analogen redan börjat dra uppåt i neutralt läge det känns inte som någon jättekvalitet tråkigt nog.

Kommer Steam Controller även säljas via vanliga butiker längre fram eller är det enbart köp genom Steam som gäller?

Kommer säljas genom GameStop om jag minns rätt. Sparar man kanske 100 i frakt om man köper i butik. 678,80 fick jag betala med gårdagens PayPal-kurs. Får nu hoppas att jag är bland de första och får kontrollen 16 oktober.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Bokade en link I går.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Varför skriver dom inte vilket grafikkort? det är ju nästan det viktigaste.. är det nån gammal modell eller... det är inte ok!

iom att du streamar spelet via nätverket från annan dator som sköter all beräkning så kan jag tänka mig att det nog är ett inbyggt grafikchip typ hd 4400 eller nått iom att de nästan alltid kommer med i moderna processorer.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan bli långa avstånd och hdmi kablar av bra kvalitet är rätt dyra när man kommer upp i över 10 meter.

Ha ha, jag skulle behöva 30m hdmi för att koppla till tv. För att inte tala om usb kabel för xbox dosor. Har just nu en gammal dator i tv bänken bara för att streama via steam från huvuddatorn i källaren. Ser fram emot steam link.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev köp direkt!
Fast bara kontrollern, jag har kört lite streaming till HTPC:n via "steam in home streaming" och det är för mycket fördröjning från input till faktisk händelse för att det ska vara spelbart i nåt snabbt spel. Men jag kan tänka mig att tex. Empire total war eller liknande kan fungera otroligt bra. Men framför allt ger jag gärna Valve 700 spänn, det är ju världens bästa företag och jag vet inte sist de släppte något dåligt.

Permalänk
Permalänk

Funderar starkt på att köpa både och!

Det enda jag kommer att sakna med min gamla älskade xbox360 kontroller är är headsetet man kan koppla in för användning av skype etc. Någon sådan lösning verkar ju inte finnas här och det förstår jag, så det blir kanske att beställa ett litet blåtandsheadset för detta!

Men hur ser stödet ut för just t.ex skype i steam link? Kommer jag behöver gå över till steams egna voice chat?