Permalänk
Skäggig legend

Jag slänger in en fråga lite snabbt här, kanske så får man svar.
Äger en Rival
Problemet: Det kommer kanake en gång i veckan till en gång i månaden? Men, när man sitter och spelar CS:GO så f*ckar sensorn ut i någon sekund för att senare bli normal igen, ibland skjuts den i höjden, ibland ned i backen. Jag har 700dpi och 1,5 i spelet. Haft liknande problem med förra musen Qpad 5K, vilket jag bytte till min Steelseries. Musmattan har jag testat att byta mot flera olika, samma problem...

Jobbigt att lämna in musen och vara utan i någon vecka eller månad till problemet har funnits...

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skrivet av XHI:

Jag slänger in en fråga lite snabbt här, kanske så får man svar.
Äger en Rival
Problemet: Det kommer kanake en gång i veckan till en gång i månaden? Men, när man sitter och spelar CS:GO så f*ckar sensorn ut i någon sekund för att senare bli normal igen, ibland skjuts den i höjden, ibland ned i backen. Jag har 700dpi och 1,5 i spelet. Haft liknande problem med förra musen Qpad 5K, vilket jag bytte till min Steelseries. Musmattan har jag testat att byta mot flera olika, samma problem...

Jobbigt att lämna in musen och vara utan i någon vecka eller månad till problemet har funnits...

Så ska de inte vara, har du kollat Steelseries Engine 3 att de inte finns någon ny firmware tillgänglig?
Annars så tycker jag du ska lämna in den hos butiken på garanti mot en ny.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk

Kul att ni finns här nu.

Har ett siberia v3 och en sensei raw mus. Toknöjd med båda två.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av SteelseriesDavid:

Så ska de inte vara, har du kollat Steelseries Engine 3 att de inte finns någon ny firmware tillgänglig?
Annars så tycker jag du ska lämna in den hos butiken på garanti mot en ny.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan kika på det ikväll. Jag fick den tidigare musen utbytt för ett annat fel (dock existerade detta fel på den med, men inte lika vanligt) och nu ser jag att garantin gått ut. Reklamationsrätten har jag ju kvar i resterande två år men känns bara jobbigt att dra in kaoset i det, för 500:-. Mest bittert ifall felet kommer på nästa mus.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

När släpps SteelSeries Rival 700 så man kan köpa den i butik för det finns ingen som har fått in den vad jag kan se.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaxxor:

En annan fråga ang Rival 700 och CSGO.

Den ska ju tydligen klara av att räkna Stattrack, KD-ratio osv.
Nollställs denna räknaren/match eller är det totala statistiken från installationen av musen? Och sparas denna statistiken i Cloud om man installerar om datorn?

Har inte hittat någon bra info ang detta på google.

Bumpar denna då jag tror du missade den frågan

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk

Varför finns inte Rival 700 att få tag på någonstans.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Hej, min rival 300 går gummit sönder på sidorna, det gjorde det redan ganska fort efter att jag köpte den. Kan man få en ny för sånt eller vad ska man göra?

Permalänk
Medlem

@SteelseriesDavid vart har du tagit vägen sen i april?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

SteelseriesDavid står som "Inaktiv" så han har nog slutat

Visa signatur

--
The Gear:
ROG G20CB, Swift PG248Q, Sennhesier G4me One + GSX 1000, ROG Gladius, ROG Sheath, Cerberus Keyboard

Permalänk
Medlem

Har ett par arctis 7 varpå katten har bitit på sladden till både 3.5mm sladden och den till dosan.

Var kan man få tag i nytt? Lyckades löda ihop så de trådlösa funkar. Men är lite snyggare med en hel kabel..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Testpilot

Så, är SteelSeries närvaro på SweClockers helt dött nu eller?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

@Yatagarasu: Verkar lagom dött. Hade även jag en fråga jag hade velat ha svar på av Steelseries då deras facebook inte svarar någonsin på frågor. :/

Permalänk

@Thesqa: Tog mig under 24h att få svar på deras support så du kan nog ställa dina frågor dit om det är något som endast dom kan svara på.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Eftersom Steelseries tyvärr inte längre är aktiva i forumet låser jag denna tråd.

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015