Open broadcast software streama till youtube få bort fördröjning.

Permalänk

Open broadcast software streama till youtube få bort fördröjning.

Ska streama lite spel till några polare och testade lite idag på morgonen att streama lite D3 till youtube men märkte att strömmen låg bortåt dryga minuten efter vilket känns lite väl mycket 10-15 sec låter mer rimligt som max.

Några id'eer på en lösning körde med nvenc i 4500kb/s 1080p på min 100/100lina (96/93mbit enligt bbk)och prewieven i obs var realtid men på tuben låg det över minuten efter vilket är lite väl långt efter.

Så gissar att det antingen är min lina eller tubservrarna som inte hinner med.

Kan det hjälpa att bara skala ner till 720p ? Vill hälst inte gå under 4500kb/s då jag tyckte bildkvaliten blev sämst under det.

Som sagt vill ha det så real time som möjligt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Prova Hitbox istället. Tror inte dom har något delay alls. Antar att det är delay på YT för att dom måste koda om streamen.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Prova Hitbox istället. Tror inte dom har något delay alls. Antar att det är delay på YT för att dom måste koda om streamen.

Jo är det jag misstänker också men har försökt få videoströmmen att stämma med vad youtube vill ha för codecs osv så gott det går.

De ville helst ha kodat i h264 vilket iaf den lokala kopian sparades som när man körde med nvenc
bitrate mellan 3000-6000kb/s för 1080p

Ljudet ville de ha antingen i mp3 eller aac(acc?) 128bit 44.1khz.
Valde aac(acc?) Och 44.1khz

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Jo är det jag misstänker också men har försökt få videoströmmen att stämma med vad youtube vill ha för codecs osv så gott det går.

De ville helst ha kodat i h264 vilket iaf den lokala kopian sparades som när man körde med nvenc
bitrate mellan 3000-6000kb/s för 1080p

Ljudet ville de ha antingen i mp3 eller aac(acc?) 128bit 44.1khz.
Valde aac(acc?) Och 44.1khz

Kodar YT alltid om det man streamar?
Annars kanske värt att köra twitch, är du ej partner så kodar de ej om din ström.
15-30s delay oftast.

Det är ju klart att din förhandsvisning är i realtid.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Kodar YT alltid om det man streamar?
Annars kanske värt att köra twitch, är du ej partner så kodar de ej om din ström.
15-30s delay oftast.

Det är ju klart att din förhandsvisning är i realtid.

Funderar på om man kan plocka upp en videoström direkt från obs utan omkodning via typ vlc så man slipper passera en server ?

Isf en guide på hur man kan lösa det bästa vore ju om man kan gå förbi så få mellanhänder som möjligt och streama det direkt till de som ska titta.

någon som testat hur Steams streaming fungerar?

är det möe fördröjning där?
kan man streama spel so man gjort en genväg genom steam? dvs spel som normalt inte använder steam.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows