Hur använder man web requests? Nybörjare

Permalänk

Hur använder man web requests? Nybörjare

Hej!
Jag kan i princip såhär |---| mycket om programmering Har bara gjort lite smågrejer i Autoit, aldrig gått några kurser eller liknande. Nu skulle jag behöva ett program som kan skicka en request till en speciell URL (utan att öppna något fönster) och sedan berätta för mig vilken annan URL den blev redirectad till. Föredrar Autoit eftersom jag redan kan några få kommandon där, men välkomnar givetvis allt som funkar, bara jag kan förstå det
Är det någon som vet hur jag kan göra, eller kanske till och med redan känner till en skript som gör detta?

Mvh

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marzupilami:

Hej!
Jag kan i princip såhär |---| mycket om programmering Har bara gjort lite smågrejer i Autoit, aldrig gått några kurser eller liknande. Nu skulle jag behöva ett program som kan skicka en request till en speciell URL (utan att öppna något fönster) och sedan berätta för mig vilken annan URL den blev redirectad till. Föredrar Autoit eftersom jag redan kan några få kommandon där, men välkomnar givetvis allt som funkar, bara jag kan förstå det
Är det någon som vet hur jag kan göra, eller kanske till och med redan känner till en skript som gör detta?

Mvh

Om du letar efter "autoit http get" så borde du också hitta något där man kan få ut den riktiga adressen på sidan man hämtade.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Marzupilami:

Nu skulle jag behöva ett program som kan skicka en request till en speciell URL (utan att öppna något fönster) och sedan berätta för mig vilken annan URL den blev redirectad till. Föredrar Autoit eftersom jag redan kan några få kommandon där, men välkomnar givetvis allt som funkar, bara jag kan förstå det

Vet inte om du kan lösa det direkt i AutoIT eller vilket större sammanhang du behöver använda resultatet i (varför är det viktigt att inte öppna något fönster?), men här är ett snabbt exempel i Powershell som ger dig en lista över besökta adresser. Spara koden i t.ex. Get-Redirects.ps1, öppna Powershell (Startmenyn -> Powershell) och inkludera filen du precis skapade så här: . /Path/To/Get-Redirects.ps1 (observera den första punkten och mellanslaget innan sökvägen, "dot sourcing"). Använd sedan funktionen så här: Get-Redirects http://sweclockers.com.

function Get-Redirects { Param( [Parameter(Mandatory=$true)] [String] $Url ) $History = @(); while($true) { $History += $Url; $Response = Invoke-WebRequest -MaximumRedirection 0 -ErrorAction Ignore -Uri $Url; if($Response.StatusCode -ge 300 -and $Response.StatusCode -lt 400) { if($Response.Headers.Location -eq $null -or $Response.Headers.Location -eq $Url) { break; } else { $Url = $Response.Headers.Location; } } else { break; } } return $History; }

Visa signatur

Abstractions all the way down.