Sälja PS3 värt det? Värdeupskattning

Permalänk
Medlem

Sälja PS3 värt det? Värdeupskattning

Hej alla glada!

Funderar på att sälja mitt playstation 3 slim 120gb.
Har även 2 kontroller med ett ställ där dem kan laddas i, bluetooth headset (snäcka eller vad man ska säga) även ett ställ till detta.
Samt då 26 spel

Vad tror ni ungefär ? Går man efter blocket så vill folk ha typ 2000kr när dem har 10spel till men blir dessa sålda?

Eventuellt så kan jag tänka mig att sälja med ett 20-30tal blu-ray också. Kan man tänka en 50kr per bluray? eller blir det för dyrt för folk med en engångsumma på runt 1500kr med endast blurays? av detta är mycket transformers, ironman, osv. Vill helst sälja det som paket, orkar inte liksom om det är massa olika köpare för 50kr liksom.

Tack i förhand för all trevlig input!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sälj spelen var för sig. Lite meckigt men du kommer få minst dubbelt så mycket för dem då jämfört med om du säljar dem med konsollen.
Konsollen för sig självt är inte värd många kronor idag då en ny kostar 2500 eller så. Max en tusenlapp för konsollen.

Permalänk
Medlem

Finns det öht en marknad?
Nu är det ju en hel del konsolexklusiva spel så eventuellt nån som missat hela förra generationen.

Paket vs var för sig är knivig fråga. Visst att vissa av spelen går att sälja dyrare var för sig. Men risken är ju att dom icke attraktiva inte ens blir sålda oxå går man +/- noll ändå.
Spanade lite snabbt på priskakt och nypris låg mellan 98-228:-
Förutom gt5-ce som säkert är dyrare.

Men att hitta nån somvill ha exakt alla spel i paket är nog orimligt.

Jag hade satt spelen i paket på ett pris som är rimligt för dom mer attraktiv spelen och sen bara skicka med resten. Söm du säger så orkar man inte sitta och sälja spel var för sig för 50:-

Men jag undrar ju också samma sak, finns det ens nån som köper och sitter och spelar igenom typ 5-6-7 år gamla spel?

Hittar ju ps4or på blocket med spel för under 3000:- så ska ju antingen vara nån som verkligen vill spela just dom spelen, eller nån barnfamilj eller liknande som ligger på sjukt tajt budget.

Permalänk
Medlem

jag tycker nog inte att det är värt det, hade sparat den om jag inte absolut behövde pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

jag tycker nog inte att det är värt det, hade sparat den om jag inte absolut behövde pengar.

Samma här. Vem vet du kanske får lust att spela dom igen om några år

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Köpte precis ett 320GB ps3+25 spel för 2k, så någonstans där hamnar du nog.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Får väl se vad man gör av det. De få gånger ibland när man hinner se en blu-ray eller dvd så är det genom PS3:an men ofta finns det något tillräckligt bra på tv eller nått på netflix. (Stressad småbarnsförälder här, japp!)

Men hade man fått 1500-2000kr för det hade det nog känts ok iofs!

Visa signatur