Är bredband2 så dåligt som många säger? Någon som har något positivt att säga om dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarlor:

Du blir säkert väldigt nöjd N0bi med fortsatt Telia.
Men även jag vill inflika på att Bredband 2 är bra. Har varit kund hos dem nu i några år och kan inte säga annat än positivt om dem.
Har nyttjat deras 6 månader halva priset kampanj 3 gånger nu (haha) och jag tycker kundtjänsten är väldigt bemötesgående och serviceinriktad. Har en 250/100 och det är också vad jag uppmäter (tidigare fick jag upp till 500 trots att jag bara hade 250).

Så jag tycker dem är bra.
Däremot skall man aldrig vara dumsnål i dag. Man tjänar sällan någonting "duktig och trogen kund". Det är snarare tvärt om. Genom att jämföra och ifrågasätta kan man många gånger få ner priset lite - precis som du gjorde nu.

Hur har du gjort för att utnyttja de där 6 månaderna flera gånger? Bytt över till någon annan för att sedan gå tillbaka till Bredband2? De har ju personnummer och adress så de borde ju kunna ha koll på om du varit kund redan tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Hur har du gjort för att utnyttja de där 6 månaderna flera gånger? Bytt över till någon annan för att sedan gå tillbaka till Bredband2? De har ju personnummer och adress så de borde ju kunna ha koll på om du varit kund redan tidigare.

Efter 12 månader räknas du som ny kund.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Hur har du gjort för att utnyttja de där 6 månaderna flera gånger? Bytt över till någon annan för att sedan gå tillbaka till Bredband2? De har ju personnummer och adress så de borde ju kunna ha koll på om du varit kund redan tidigare.

Första gången stod jag på abonnemanget. Sedan flyttade jag och blev sambo.
Andra gången stod tjejen på abonnemanget. Jag var inte längre kund, men stod fortfarande registrerad på min gamla adress.
Tredje gången skickade de mig flera E-post om att jag var välkommen tillbaka och därför fick 6 månader för halva priset. Efter 3:e e-posten de skickade ringde jag kundtjänst och förklarade att de skickar E-post till mig trots att jag redan är kund (fast i tjejens namn).
Då gav killen i kundtjänst oss 7 månader halva priset och ändrade min adress till den befintliga. Detta utan att jag ens bad om det.

Om 2 veckor flyttar jag igen. Jag håller tummarna på ett liknande E-post om 12 månader. Även om jag inte räknar med det, haha.

Vad jag förstått, men kan inte bekräfta det till 100%, så har Bredband 2 liknande policy som Banhoff när det kommer till personlig integritet och personuppgifter. Det tycker jag är bra. Men jag kanske väljer att prova Banhoff när priset går upp till fullpris igen. Men med det sagt så är jag fortfarande helnöjd med Bredband 2. Tycker deras support är jättebra, priser bra, inga bindningstider, ger inte min uppgifter till Njord för att jag gått in på fel hemsida (som Telia gör tyvärr) och hastigheten är vad den utlovas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarlor:

ger inte min uppgifter till Njord för att jag gått in på fel hemsida (som Telia gör tyvärr)

WTF

Nu ångrar jag mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0bi:

WTF

Nu ångrar jag mig.

Sluta. Det där är bara skitsnack. Ingen behöver bry sig om Njord så det är något som du inte ska bry dig om över huvud taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Sluta. Det där är bara skitsnack. Ingen behöver bry sig om Njord så det är något som du inte ska bry dig om över huvud taget.

Permalänk
Medlem

@ToddTheOdd:
Nej jag håller med dig.
En kompis till mig har fått 3 kravbrev från dem (har Telia).
Han har ignorerat alla och hittills har ingenting hänt.
Nu vet jag inte vart jag hittade det, men hittade någon sida kunde man se pågående undersökningar och vem som bett om tillstånd från domstol att få ut uppgifter.

Bredband 2 och Banhof hade aldrig hittills gett ut någonting. Telia delade med sig ganska mycket (tillsammans med några andra operatörer).
Lite off topic kanske, men även om jag inte tror att Njord kommer komma längre i sina utpressningsbrev utöver de som faktiskt betalar - men det är ju skönt att min leverantör värnar om min integritet.

EDIT: Kan vara Utpressningskollen jag kollade på tidigare. Namnet känns ju lite sådär halvopålitligt, men jag vet inte? Man kan söka på namnet och läsa om domarna.

Permalänk
Medlem

Tänkte höra om någon mer upplevt sämre hastigheter i Stockholmsområdet sedan ~oktober?

Vi är 3 bekanta som sett försämringar nu under hösten.

För att ta min lina som exempel:
Låg klockrent på 115/115 på en 100/100 lina 24/7.
Nu ligger jag runt 80/80.
Polarna ser ungefär samma tapp.

B2 ”garanterar” 75%.
Den konspiretoriskt lagde kan tycka att det är märkligt att 3 kunder i 3 olika stadsnät spridda över Stockholm samtidigt får en exakt likadan försämring, som ändå med marginal ligger över deras minsta gräns.

Alla vi 3 har felanmält men fått till svar ”inga driftstörningar, inga konstigheter, vi garanterar bara 75%”.

Permalänk
Medlem

Jag hade bredband2 under ~2 månader i början av året. Hade en varierande ping på 3-1500 ms. Ofta var internet oanvändbart. Bytte till Bahnhof och allt har fungerat bra sen dess.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BasseBaba:

Tänkte höra om någon mer upplevt sämre hastigheter i Stockholmsområdet sedan ~oktober?

Vi är 3 bekanta som sett försämringar nu under hösten.

För att ta min lina som exempel:
Låg klockrent på 115/115 på en 100/100 lina 24/7.
Nu ligger jag runt 80/80.
Polarna ser ungefär samma tapp.

B2 ”garanterar” 75%.
Den konspiretoriskt lagde kan tycka att det är märkligt att 3 kunder i 3 olika stadsnät spridda över Stockholm samtidigt får en exakt likadan försämring, som ändå med marginal ligger över deras minsta gräns.

Alla vi 3 har felanmält men fått till svar ”inga driftstörningar, inga konstigheter, vi garanterar bara 75%”.

Om du får 80/80 med bredbandskollen så har B2 kapacitetsproblem. Då har du inte kommit utanför Sverige. Aldrig B2 för min del igen. Hade de mellan 2010-2016, extremt dålig kundtjänst och till er om säger att det inte spelar roll vilken leverantör man har om man sitter på öppen fiber så kan jag säga att ni har fel. Det är tjänsteleverantören som felanmäler till infrastrukturleverantören. Droppen var när B2:s kundtjänst vägrade inse att min fiberomvandlare hade slutat fungera. AC-adapter levererade spänning fortfarande, men jag fick aldrig access. Det tog 1 månad och sen sa jag upp skiten.

Det enklaste är att ringa och be och bli kopplad till uppsägningsavdelningen och påtala att du betalar för 100/100 och ni garanterar bara 75%. Det blir inte intressant så du vill ge en annan leverantör en chans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Tänkte höra om någon mer upplevt sämre hastigheter i Stockholmsområdet sedan ~oktober?

Vi är 3 bekanta som sett försämringar nu under hösten.

För att ta min lina som exempel:
Låg klockrent på 115/115 på en 100/100 lina 24/7.
Nu ligger jag runt 80/80.
Polarna ser ungefär samma tapp.

B2 ”garanterar” 75%.
Den konspiretoriskt lagde kan tycka att det är märkligt att 3 kunder i 3 olika stadsnät spridda över Stockholm samtidigt får en exakt likadan försämring, som ändå med marginal ligger över deras minsta gräns.

Alla vi 3 har felanmält men fått till svar ”inga driftstörningar, inga konstigheter, vi garanterar bara 75%”.

Det är väl bara att greppa luren och säga upp?
Kan ju avsluta med att du "Garanterar" att ingen av er kommer bli kund hos dem igen:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Om du får 80/80 med bredbandskollen så har B2 kapacitetsproblem. Då har du inte kommit utanför Sverige. Aldrig B2 för min del igen. Hade de mellan 2010-2016, extremt dålig kundtjänst och till er om säger att det inte spelar roll vilken leverantör man har om man sitter på öppen fiber så kan jag säga att ni har fel. Det är tjänsteleverantören som felanmäler till infrastrukturleverantören. Droppen var när B2:s kundtjänst vägrade inse att min fiberomvandlare hade slutat fungera. AC-adapter levererade spänning fortfarande, men jag fick aldrig access. Det tog 1 månad och sen sa jag upp skiten.

Det enklaste är att ringa och be och bli kopplad till uppsägningsavdelningen och påtala att du betalar för 100/100 och ni garanterar bara 75%. Det blir inte intressant så du vill ge en annan leverantör en chans.

Skrivet av Worse:

Det är väl bara att greppa luren och säga upp?
Kan ju avsluta med att du "Garanterar" att ingen av er kommer bli kund hos dem igen:)

Absolut, men om det ligger sanning i det B2 säger så är det då istället problem i stadsnätet och då finns ju risken att ett operstörsbyte inte hjälper.

Men det verkar som sagt märkligt, B2 erbjuder ju upp till 1Gbit i våra nät.
Polaren med 250/250 ligger ju även han på 80%, så kan man få 80% av en 250-lina så borde ju 100% av en 100-lina inte vara några som helst problem.

Därav min konspiratiriska teori om att det handlar om en medveten strypning till 80% för att spara pengar/kapcitet.
Som grädde på moset har dom aviserat en prishöjning dec 2018

Men får göra som ni säger, ringa in en uppsägan och höra vad dom har att komma med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Det är äntligen dax att välja fiber leverantör, då vi fick in fiber i huset idag.
Jag är ansluten till Vellinge Stadsnät, här är priser, hastigheter och leverantörer http://vellingeportalen.se/tjanster/ vi kan välja. + Detta http://www.bredband2.com/hollviken
Bredband2 utklassar alla andra på pris och hastighet med särklass, jag har dock läst många som tycker att bredband 2 är dåligt. Fast alla operatörer har ju folk som är missnöjda. Jag känner någon som har fått igång sitt fiber (i samma nät) med bredband2 redan och det fungerar bra vad jag vet, men man vet ju aldrig.

Har ni några åsikter om detta företag? Det är mest hastigheten jag är intresserad av 500 mbit/s upp, vilket ingen annan har i nätet... Priset spelar inte lika stor roll, har ringt runt och några företag om de kunde ge 500 mb/s upp och det kunde de inte.

Mvh
Leyer

Vart har du sett missnöjda personer? Vill gärna läsa!

Hade dom ett kort tag innan Bahnhof, men under den tiden så hade jag mycket mindre problem än vad jag haft med Bahnhof sen jag skaffade dom så.
Jag gillar Bredband2 iaf! Hade 250/100 och det var inget problem alls.

Edit: Nvm! Såg inte datumet först! xD

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Inga problem för mig ännu och jag är nöjd.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Inaktiv

Det man får tänka på att när allt fungerar, så är det inte så himla stor skillnad mellan operatörerna. Det är när du får problem och får nyttja kundtjänsten. Det är då du märker att B2 har förbättringspotential.

Permalänk
Medlem

Dags för lite återkoppling. Jag var inte sugen på att byta ISP, och alla dom månader när bredband2 fungerade för mig, så fungerade det bra. Därför fortsatte jag stånga huvudet blodigt mot deras kuntjänst i någon vecka.

Såhär lät det från deras sida:

  • Det är fel på din dator

  • Det är fel på din router

  • Vi garanterar bara 75% (jävligt bekvämt för dom så ligger jag relativt ofta på 85/85, men det är ändå i min mening inte bra nog, sitter man på en gigabitlänk ska 100/100 inte vara några problem.)

  • Det är kapacitetsproblem i stadsnätet

Problembeskrivning för er som inte följt tråden:
Dom ville alltså öht inte kännas vid, att jag inte vid _EN ENDA MÄTNING_ fått över EXAKT 85Mbit.

Sen att det vid tillfällen saggade ned mot 10-15-20 Mbit, det kunde dom göra en "felsökning" på, men kravet var då att man satte en dator direkt i WAN-porten. I "upp till 5 dagar". Jaha? Så mitt hemnätverk ska bli oanvändbart i 5 dygn för att ni ska göra nån typ av felsökning som av någon outgrundlig anledning kräver en dator i WAN-porten. Vad mer, vill ni att jag ska stänga av brandväggen på den burken också?

När jag tidigare legat på runt 115/115Mbit, så finner jag det alltså märkligt att det bara "BAM!" över en natt cappades vid 85%.
Flera av mina vänner i Stockholm med Bredband2 upplever samma problem, dom har ~85% som max av den hastighet dom köpt. Märkligt hur detta har propagerat -samtidigt- i olika stadsnät.
Alla får samma standardsvar som ovan när dom ringer och försöker felanmäla.

Min teori är alltså att det är bredband2 som har kapacitetsproblem någonstans i kedjan där jag är ansluten (Säger absolut inte att det är samma för alla), och att dom helt enkelt lagt nån trafficshaping på 85% av kapaciteten för att försöka mitigera problemet.
Typ nått i stil med: hellre att alla kunder har 85% än att vissa käkar upp 100% vilket gör att andra kunder hamnar ned under 75%.

Utöver allt detta crap så aviserade dom även en prishöjning från 1:a januari.

Hur som helst, bytte till annan ISP, såhär ser det ut nu:

Slutsats/fundering:
Väldigt märkligt att det är "kapacitetsproblem i stadsnätet" när en annan leverantör ger mig mellan 500-650 / 120 Mbit utan problem?
Spana även pingen, rock solid hos den nya operatören.
Har lust att maila ovan info till Bredband2 och be dom förklara sig, men finner det meningslöst. Supporten har förmodligen sina direktiv och dom lär inte direkt erkänna sina problem bara för man bifogar lite grafer.

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: Angående att maila in bevis och få något tillbaka. Det gör dem inte, jag har redan testat. Numera nöjd kund hos Bahnhof, även när man behövt kontakta kundtjänst/support.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Värsta kundservicen jag varit med om. Skulle hjälpa min mor att ångra tjänsten då dom inte erbjöd publikt ip i det stadsnätet av någon anledning(enligt bb2 är det stadsnätet som inte tillåter publikt ip. Vilket stadsnätets kundtjänst skrattade åt då alla andra ISPer erbjudet publikt). Hittar på egna regler för distansköplagen, första dagen på ångerrätten träder i kraft dagen efter avtalet skrivits på, men enligt muppen på ångeravdelningen var det samma dag.

Ångerrätten går igenom efter många samtal, där en person insåg att jag hade rätt. Tjänsten kopplas ur hos i stadsnätet, Bahnhof kopplas in. Morsan får ett samtal 2 veckor efter att ångerrätten inte gäller för att hon skriftligen undertecknat avtalet hemma(dom verkar inte veta vad ordet distans innebär). Och efter ytterligare med tjafs så släppte dom det.

Lätt den värsta kundtjänsten jag någonsin kommit i kontakt med.

Hade även bb2 ett tag Umeå för en massa år sedan när jag pluggade där. Hade grav packetloss och pingproblem, som jag påpekade för supporten. Men allt var mitt fel enligt dom givetvis. Fanns ingen annan leverantör inkopplad, så det var bara att gilla läget. En klasspolare bodde tvärs över gatan och hade inga problem alls. En dag dog nätet helt och det visade sig att en switch i mitt hus hade lagt av, gissa vad som hände när dom bytte ut den? Alla ping- och packetlossproblem var borta. Inkompetenta och otrevliga människor var min sammanfattning av deras kundtjänst då, vilket tydligen gäller idag med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

De har den mest inkompetenta kundservice jag någonsin kommit i kontakt med. Beställde 250mbit via dem i mitten på December och infon på sidan sa att det skulle vara anslutet inom 1-5 arbetsdagar.
Ingenting har dock hänt så har mailat dem 2 gånger men de har ej brytt sig om att svara. Provade istället deras chatt vilka hänvisar mig till nätägaren för inkoppling. Jag förklarar att nätägaren alltid hänvisar till ISP och att tidigare ISPs så som Bahnhof, Ownit och T3 alltid skött inkopplingen själv då nätägaren ej kan göra detta.
Personen i chatten står på sig och vägrar leverera tjänsten. Frågar om det finns någon tekniker man kan prata med men det får man inte utan de hänvisar fortsatt till nätägaren.

Vilket skojarföretag...

Permalänk
Inaktiv

Samtidigt som så visas reklam för BB2 i den här tråden. Hoppas innerligt att de förbättrar sin kundservice.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har bara haft bra upplevelser med BB2.
Haft dom i 2 omgångar genom åren och aldrig varit strul.
Ringde tom. deras kundtjänst för att förbättra mina hops till twitch servrar för ett par år sedan (runt 2009 har jag för mig) och fick prata med en sjukt trevlig person som kunde sänka min latency till servrarna avsevärt.

Alltid legat stabilt på exakt det jag har betalat för förutom nu senast, då en felaktiv filterinställning i stadsnätet gav mig 600/300mbit burst istället för stabila 100/10 som jag betalade för (jag bara tackar och tar emot). Detta fixades dock efter 5 år då dom gjorde uppdatering på sina switchar ;p

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Medlem

Haft dem i 9 år, avgrävd fiberkabel och strömavbrott har ställt till det ett par gånger men varit snabbt fixat. Likt alla andra skojare höjer de när priset ändras uppåt men sänker inte när det ändras neråt. Snabbt löst genom chat med kundtjänst dock.

Min OCD gillar iofs inte att jag "bara" får 95-96Mbit av 100 när det inte finns någon teknisk anledning till det

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Dags för lite återkoppling. Jag var inte sugen på att byta ISP, och alla dom månader när bredband2 fungerade för mig, så fungerade det bra. Därför fortsatte jag stånga huvudet blodigt mot deras kuntjänst i någon vecka.

Såhär lät det från deras sida:

  • Det är fel på din dator

  • Det är fel på din router

  • Vi garanterar bara 75% (jävligt bekvämt för dom så ligger jag relativt ofta på 85/85, men det är ändå i min mening inte bra nog, sitter man på en gigabitlänk ska 100/100 inte vara några problem.)

  • Det är kapacitetsproblem i stadsnätet

Problembeskrivning för er som inte följt tråden:
Dom ville alltså öht inte kännas vid, att jag inte vid _EN ENDA MÄTNING_ fått över EXAKT 85Mbit.

Sen att det vid tillfällen saggade ned mot 10-15-20 Mbit, det kunde dom göra en "felsökning" på, men kravet var då att man satte en dator direkt i WAN-porten. I "upp till 5 dagar". Jaha? Så mitt hemnätverk ska bli oanvändbart i 5 dygn för att ni ska göra nån typ av felsökning som av någon outgrundlig anledning kräver en dator i WAN-porten. Vad mer, vill ni att jag ska stänga av brandväggen på den burken också?

När jag tidigare legat på runt 115/115Mbit, så finner jag det alltså märkligt att det bara "BAM!" över en natt cappades vid 85%.
Flera av mina vänner i Stockholm med Bredband2 upplever samma problem, dom har ~85% som max av den hastighet dom köpt. Märkligt hur detta har propagerat -samtidigt- i olika stadsnät.
Alla får samma standardsvar som ovan när dom ringer och försöker felanmäla.

Min teori är alltså att det är bredband2 som har kapacitetsproblem någonstans i kedjan där jag är ansluten (Säger absolut inte att det är samma för alla), och att dom helt enkelt lagt nån trafficshaping på 85% av kapaciteten för att försöka mitigera problemet.
Typ nått i stil med: hellre att alla kunder har 85% än att vissa käkar upp 100% vilket gör att andra kunder hamnar ned under 75%.

Utöver allt detta crap så aviserade dom även en prishöjning från 1:a januari.

Hur som helst, bytte till annan ISP, såhär ser det ut nu:
https://i.imgur.com/WE69XTN.png
https://i.imgur.com/vQFnulq.png

Slutsats/fundering:
Väldigt märkligt att det är "kapacitetsproblem i stadsnätet" när en annan leverantör ger mig mellan 500-650 / 120 Mbit utan problem?
Spana även pingen, rock solid hos den nya operatören.
Har lust att maila ovan info till Bredband2 och be dom förklara sig, men finner det meningslöst. Supporten har förmodligen sina direktiv och dom lär inte direkt erkänna sina problem bara för man bifogar lite grafer.

Vilken är den nya leverantören? Och vad är det för program du användt för att mäta ping / hastighet sådär över tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Vilken är den nya leverantören? Och vad är det för program du användt för att mäta ping / hastighet sådär över tid?

Kör på Telia nu. Dyrare, men det fungerar. Dom hade även en deal där man fick 500 Mbit för samma pris som 100 i ett år, vilket gjorde deras överprissatta 100Mbit tjänst prisvärd helt plötsligt. Annars hade jag nått gått mot Bahnhof.

Jag kör Bredbandskollen CLI på en linuxburk, som jag schemalagt med crontab.
Resultatet parsas ut av ett enkelt bashscript och skickas till InfluxDB
Som GUI används sedan Grafana

Sunet-pingen görs på samma sätt, enkelt bashscript som pingar, parsar ut resultat och skickar till InfluxDB.

Har även en specialare, som loggar in på min router via SSH innan&efter mätning och kollar av att linan är idle, eftersom en tung download annars hade kunnat påverka resultatet negativt.

Och jo, jag hade nog haft bättre saker att göra med mitt liv än att bygga den setupen för att felsöka Bredband2

@m0s Som sagt, funkar givetvis inte dåligt för alla. Skillnaden jag ändå anser att jag har på mitt "case" är att jag har starka teorier om att kundtjänst/folk-högre-upp rent upp och ner ljuger om att dom kör trafficshaping för att lösa egna kapacitetsproblem.
Jag står fast vid att det är VÄLDIGT märkligt att dom skyller på stadsnätet, när jag från dag 1 med dom haft 115/115 Mbit med oklanderlig responstid till diverse tjänster, och sen hux flux en dag bara börjar få ut 85 Mbit på min 100/100 lina, har droppar ned mot 10 Mbit kvällstid, samt har en ping som bör ligga runt 1-5 ms som drar iväg mot en laggfest på 35 ms.
Utöver det har jag 3 vänner i nära geografisk anslutning, men i andra stadsnät, som upplever samma problem.
Vad är sannolikheten att allt detta helt oberoende av varandra skulle börjat inträffa exakt samtidigt? Obefintlig i min mening.

Samma dag som jag byter till Telia så funkar helt plötsligt linan finfint i 650 Mbit.
Det är rätt självklart att det är BB2 som har någon typ av kapacitetsbrist. Problemet är att dom öht inte bryr sig om att lösa detta utan istället, förmodligen fullt medvetet, försöker skylla problemet på kund och/eller stadsnätet.

Det hade varit bättre att dom bara varit ärliga och lagt korten på bordet, presenterat en plan för hur dom avser lösa detta, och undertiden kraftigt sänkt min kostnad.
Det enda dom erbjöd var en sänkt månadskostnad som låg någonstans mellan det jag hade förut och den nya, dvs det skulle fortfarande bli dyrare. Och denna "deal" var kravad med 12 månadrs bindningstid. Jag frågade på fullt allvar om personen var <beeeeeep>.
Japp, jag har felanmält min dysfunktionella lina, ni har ingen avsikt att laga den, och ni tror att jag då är beredd att BINDA mig i 12 månader? Herregud alltså, herregud.

Permalänk
Medlem

Hade att göra med supporten på Bredband 2 idag. Det var nog bland det sämsta jag varit med om i supportväg.
Jag ville veta hur jag gör för att få fler ip-adresser...båda två samtalen jag hade insåg jag att supportpersonerna inte hade en susning om vad de pratade om. "Du får väl felanmäla" fick jag som svar... "Det är stadsnätet som inte ger ut fler IP-adresser"...vägrade ens koppla vidare mig till ngn teknikkunnig person.
Riktigt jävla uselt.

Permalänk
Medlem

De fungerade bra när jag hade dem som ISP i några år för drygt 10 år sedan. Fungerade även fint i sommarstugan i somras.

Jag skulle tro att mycket beror på hur stadsnätet man råkar vara ansluten via är. Supporten vet jag inget om då jag i princip inte behövde ha något med dem att göra under de åren.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

@Woaini: Faktum är att även stadsnätet kan göra begränsning på antalet ip adresser för varje abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

@Woaini: Faktum är att även stadsnätet kan göra begränsning på antalet ip adresser för varje abonnemang.

Ah ok tackar för info.
Efter lite undersökande fick jag reda på att vi har stokab som driftar, dom kände dock inte till något om att de skulle vara dom som begränsar på något sätt :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade för ett gäng år sen bb2 i uddevalla och det funkade hur bra som helst. Men som några innan skrivit så var kundtjänsten sjukt seg, men väldigt hjälpsamma när de väl svarade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Ah ok tackar för info.
Efter lite undersökande fick jag reda på att vi har stokab som driftar, dom kände dock inte till något om att de skulle vara dom som begränsar på något sätt :/

Så kan det ju vara, inte alla stadsnät som sätter gränser, mitt har en gräns på 5 ip adresser och mer brukar man aldrig få av isp ändå så det gör inte så mycket.