Musen funkar inte förrän jag pluggar in och ut den

Permalänk
Avstängd

Musen funkar inte förrän jag pluggar in och ut den

Jag kör Windows 8.1 på ett Asus Z87-Pro moderkort med en Microsoft IntelliMouse Explorer mus som är USB-ansluten.

När jag startar Windows så kan inte jag röra musen. Muspekaren rör sig inte när jag rör musen.
När jag drar ut musen från USB-kontakten och sätter in den igen så funkar den igen.

Det här problemet upplever jag bara i Windows. Under Linux så funkar det fint.

Någon som stött på något liknande?

Permalänk
Medlem

Jag upplever också det problemet, men bara stundtals. Jag har en CM-mus med en led som lyser när musen är igång, och de gånger jag stött på problemet har denna led aktiverats även fast datorn är avstängd. När jag sen startar datorn lyser lampan men det är ingen hemma så att säga. I-landsproblem-måhända- men ändå irriterande.

Sitter med ett Asus Z97M-Plus och Windows 8.1 Pro

Visa signatur

Chassi: Jonsbo U3 Moderkort: Asus z97 m-plus PSU: Fractal Design Newton R3 RAM: Kingston HyperX 4x4 1866mhz
CPU: Core i7 4790K GPU: Evga GTX 970 SC SSD: Crucial MX100 512GB + en H80i och lite fläktar

Permalänk
Medlem

Stött på, ja. Lösning, nej.

Jag har nästan samma utrustning. Windows 7, Asus P8Z77-V Pro och en Microsoft IntelliMouse Optical som är USB ansluten. För mig så fungerar allt när man startar upp datorn, men om man väcker datorn från viloläget så är musen död tills jag kopplat ur och in den igen.

Jag har försökt kolla på energisparlägen för USB portarna eftersom jag tror att det är det som är felet, men hittills utan framgång.

Permalänk
Medlem

Jag har också problem att sätta på musen om jag inte tar ut och in.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk