Stänga döda fullskärmsprocesser (w2k)

Permalänk
Hedersmedlem

Stänga döda fullskärmsprocesser (w2k)

Jag kör ett program, tex någon slags filmuppspelning som lägger beslag på hela skärmytan.
Detta program låser sig.
Jag trycker ctrl-alt-delete och får se min bakgrundsbild + den lilla... rutan med knappar, lås/logga ut och det där.
Jag väljer "aktivitetshanteraren", och blir därefter tillbakaslängd in i det krashade programmet, med aktivitetshanteraren någonstans i bakgrunden. enda lösningen är att logga ut/in igen, så att alla program dödas.

Går det att komma runt det här beteendet på något vis?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Vet inte om det kan hjälpa, men testa att gå in i aktivitetshanteraren direkt. För att göra detta trycker du Ctrl + Shift + Esc.

Visa signatur

- "Sometimes you make the right decision,
sometimes you make the decision right."
/Dr. Phil

Permalänk
Medlem

Jag har för mig man kunde avmarkera detta i Microsoft Powertoys (typ ställa in en viss tid).
Skall finnas på www.nok.idg.se

EDIT:

Detta är visserligen Powertoys for Windows XP men bör vara samma för alla PT versioner.

General -> Focus

Description:

Check "Prevent applications from stealing focus" to prevent
applications from stealing focus from the window you are
working in. Instead their taskbar icon will flash to indicate
that the application is trying to get your attention.

Eller har jag med min knaggliga engelska missuppfattat det hela?
Kaanske måste man ha 2 program igång för att detta skall funka och att då filmuppvisning skulle vara det primära programmet?

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Hedersmedlem

tackar.. får testa det nästa gång jag sitter i skiten.
hittar bara windows xp powertoys där..?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion