Valve visar slutgiltiga Steam Controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

I båda de spelen hade jag valt mus istället för handkontroll, även om jag suttit i soffan.

Ja, då är denna produkten kanske inte något för dig.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Raesmus:

Ja, då är denna produkten kanske inte något för dig.

Vilket kunde läsas redan ur mitt första inlägg

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Ser riktigt skön ut, och blir nog riktigt fet att få använda på riktigt senare. Men den hade kunnat vara snyggare, de där "glossy" knapparna tycker jag ej om.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt genomtänkt ut till skillnad från de första versionerna. En riktig tum-ninja måste kunna nå allt utan att behöva titta ner på kontrollen eller byta handgrepp. De ser ut som att det går, (kolla fingeravtryckens placering på bilderna) svårt att veta innan man hållit i den själv kanske men.

Varför tror ni att dom gjorde den första x-box-kontrollen mindre kort efter lanseringen då det visade sig att många med små händer inte nådde alla knappar utan att byta grepp..

LIgger den rätt i handen så blir det väldigt mycket mer knappkombinationer som kan användas "konami-kod-intuitivt" så att säga, jämfört med konkurrenterna.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut nu tycker jag! Ser fram emot att testa den

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backfeed:

Det finns ju alltid Couchmaster Pro.

Beställt... men sedan kom jag på att jag sitter i en fåtölj och spelar så fick avbeställa.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

Ser hemsk ut för att vara riktigt ärlig.. Vad har Valve emot riktiga styrkors egentligen och styrspakar?

Skrivet av TimmyQ:

Touch i detta fallet är väl styrplatta likt laptop, inte som på en telefon

Med andra ord inte bättre. Touchpaden på laptops är oftast horribla i alla prissegment.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Det viktigaste i en kontroll för PC enligt mig är d-padden, då det är riktigt nice när man kör emulator. PS4-3 kontrollen har grym d-pad, Xbox One har äntligen fått en duglig d-pad efter skämtet som var 360 kontrollens d-pad... och vad fan ska detta föreställa? Trodde först det var någon söndrig prototyp för de inte ville visa sin d-pad, vilket skämt.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stormense:

Beställt... men sedan kom jag på att jag sitter i en fåtölj och spelar så fick avbeställa.

http://images.maxfps.se/data/product/445f356/5ifu12hd.q3o-nu5...

Det borde ju räcka med en skiva du lägger över dig och armstödet egentligen. Annars ser det nästan ut som att det går att ta bort stöden på sidorna på den där. Men ja, lite väl dyr med tanke på vad det ändå är.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jäkla intressant! Måste se hur detta blir

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Det borde ju räcka med en skiva du lägger över dig och armstödet egentligen. Annars ser det nästan ut som att det går att ta bort stöden på sidorna på den där. Men ja, lite väl dyr med tanke på vad det ändå är.

Håller med och för 2000 kr kan man nog få till något bättre själv och pengar över till spel.
Ratten har jag sålt

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som först trodde att batteriluckan var paddlar? Som man skulle kunna trycka på med ring- och lillfingret.
DET hade iaf varit något innovativt.
Jag känner mig som många andra, inte speciellt impad..

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Skrivet av MacPain:

Var det bara jag som först trodde att batteriluckan var paddlar? Som man skulle kunna trycka på med ring- och lillfingret.
DET hade iaf varit något innovativt.
Jag känner mig som många andra, inte speciellt impad..

Batteriluckan används som paddlar http://arstechnica.com/gaming/2015/03/steam-controller-steamv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robellibob:

Gud, att man inte tänkt på det innan? Kan det vara nästa stora revolution gällande handkontroller?

D-padden är väl det jag är mest skeptisk mot, men man får vänta och se om den är något att ha helt enkelt.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Och själv så hoppas jag att Xbox One kontrollen ska fungera trådlöst med Windows nån gång..

typ som dagens artikel: http://www.sweclockers.com/nyhet/20161-microsoft-forbereder-t...

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Jo såg det. Jävla kul att de nyheterna kom ungefär efter jag skrev det. Jag kanske är som en ande I lampan, fast det är mina egna önskningar som går i uppfyllelse

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

En handkontroll ska vara ergonomisk, inte snygg.

Vad är poängen med att en handkontroll ska vara ful, enligt dig?

Och om man nu ponerar att du har rätt, varför har de då lagt pengar på att t ex göra den svart? Den skulle ju vara fulare utan att ha färgats.

Eller uttryckte du dig fel och menar endast att ergonomin är viktigare än utseendet? Isf undrar jag vad det är som gör att ergonomi omöjliggör att en handkontroll är snygg (verkar konstigt då flera verkar anse att befintliga handkontroller ser bättre ut utan att vara oergonomiska)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robellibob:

Jahaaa, det var så Ja men det var ju bra. Skulle va kul att pröva en.

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Avstängd

Kollade på Ebay efter en Steam Controller oavsett version men ingen som vill sälja. Vore kul att testa.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av snigeljavel:

"The battery cover pops up when the bottom button is pushed. We found this out accidentally. Also, there's no rechargeable battery, nor does it work solely with a USB cord attached; this thing requires AA batteries."

Fy fan vad sämst.

Bara idioter som inte vill ha standardbatterier.

De flesta vill nog inte ha kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av senkommare:

Bara idioter som inte vill ha standardbatterier.

De flesta vill nog inte ha kabel.

Är väl ändå en smaksak?

Föredrar också standardlösningar. Använder fortfarande samma GP Powerbank med AA-batterier som jag köpte för många år sen. Med det sagt har jag inte lidit av att ladda handkontrollerna via USB heller.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Någon hade kul när de kopplade den relaterade produkten till denna artikel...

Haha ja. Jag fattar fortfarande inte om det är ett misstag eller en pik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Namesuck:

Där skrev dem att den inte fungerade endast på USB utan att man behöver ha AA-batterier.

Fast det han skrev var ju att man skulle låta batterierna sitta i, och använda kontrollen med sladd för strömmens skull. Och jag tror nog det fungerar. Evntuellt ska man koppla in sladden innan strömmen är slut, så att man kan använda både laddspänningen, och det som finns i cellerna, men det beror på om handkontrollen förbrukar mer än den får över kabeln...

Skrivet av Evil Peter:

Vad är poängen med att en handkontroll ska vara ful, enligt dig?

Fast det var ni inte vad han skrev. Snygg, eller ful, är inte kriterier för att göra en bra handkontroll. Hur den ligger i handen, och hur pass alla funktioner är "naturligt" placerade, bör avgöra hur den blir utformad. Svart blid den antagligen för att det är billigast.

Skrivet av Jojej:

Är väl ändå en smaksak?

På lite sikt är det i det närmaste ett måste att det används standardceller. Jag har en hel flock leksaker som i dag är omöjliga att få tag i nya ack-pack's till. Inte speciellt användarvänligt. För att inte nämna att prislappen går upp om man ska ta fram sitt eget ack-pack.

Jag saknad ett digitalt styrkors. Vad fan ska man med två analoga till? Speciellt på samma tumme... Man lär ju inte kunna använda mer än ett i taget.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frispel:

Någon hade kul när de kopplade den relaterade produkten till denna artikel...

Japp, gott med lite ångande humor

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Någon som vet var man kan köpa denna? Verkar som bara gamestop har den i sverige?

Uppdatering: Verkar som Gamestop har ensamrätt i Sverige, kunde inte ens hitta den på amazon.de

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.