Permalänk
Medlem

Corsair H80i GT och H100i GTX

Såg inte någon tråd om dessa så tänkte bara upplysa om att dessa två modeller är på väg, enligt Corsair:

Corsair H80i GT
Corsair H100i GTX

http://forum.corsair.com/forums/showpost.php?p=758221&postcou...

Antar att dessa har uppdaterade pumpar, och annat lull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Såg inte någon tråd om dessa så tänkte bara upplysa om att dessa två modeller är på väg, enligt Corsair:

Corsair H80i GT
Corsair H100i GTX

http://forum.corsair.com/forums/showpost.php?p=758221&postcou...

Antar att dessa har uppdaterade pumpar, och annat lull.

Jag funderar på H100i GTX.. Tycker den verkar lovande.

Permalänk
Medlem

Inet har dom
vad jag har fått ut så ska dom ha kontroller så man kan styra dom

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Är sådana här kylare fortfarande populära?

En riktigt bra luftkylare är mycket bättre (ljudnivå, driftssäkerhet). Det är inte stor skillnad i temps heller.

Har man inte plats med en luftkylare, då är det ju såklart mycket effektivt med en sådan här apparat, annars hade jag nog skippat det.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Är sådana här kylare fortfarande populära?

Har man inte plats med en luftkylare, då är det ju såklart mycket effektivt med en sådan här apparat, annars hade jag nog skippat det.

Jag skulle kunna tänka mig att många köper en sådan lösning istället för en luftkylare för utseendets skull, enligt mig är dom riktigt stilrena och möjligheten att ändra färg gör dessa kylare till ett attraktivt val om man har ett sidofönster

Sen så är det som du säger, i tex trånga byggen så är dom alldeles utmärkta, överväger själv att skaffa en h80i till mitt m-itx system då jag enbart får plats med stockfläkten och att jag gärna skulle dra upp min 2700k mot 4,5Ghz utan att den brinner upp Fast då jag inte ser in i min dator kanske en billigare variant än h80i vore mer lämplig.

(Testade mig på ett ghettomod med en annan kylare jag hade hemma och tyvärr så var luftflödet för dåligt då min PSU blockerar fläkten då den är precis ovanför.)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min  Hydro H110 håller cpu sval och jag hör inte pumpen eller fläckten jag tycker vattenkylning är effektiv och bra men man ska inte snåla på systemen

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ain0k:

Är sådana här kylare fortfarande populära?

En riktigt bra luftkylare är mycket bättre (ljudnivå, driftssäkerhet). Det är inte stor skillnad i temps heller.

Har man inte plats med en luftkylare, då är det ju såklart mycket effektivt med en sådan här apparat, annars hade jag nog skippat det.

Vad jag förstått är vattenkylare effektiva för de mest extrema behoven, typ en FX-8350 i över 4,7GHz.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Vad jag förstått är vattenkylare effektiva för de mest extrema behoven, typ en FX-8350 i över 4,7GHz.

Det stämmer inte nödvändigtvis

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Är sådana här kylare fortfarande populära?

En riktigt bra luftkylare är mycket bättre (ljudnivå, driftssäkerhet). Det är inte stor skillnad i temps heller.

Har man inte plats med en luftkylare, då är det ju såklart mycket effektivt med en sådan här apparat, annars hade jag nog skippat det.

Nu var inte tanken med min post att starta en diskussion om slutna vattenkylningssystem vs luftkylning, så please ta den diskussionen i en annan tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Inet har dom

Snyggt, det visste jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Snyggt, det visste jag inte.

..skulle ha haft. dom e försenade.

Permalänk
Medlem

Byta upp sig?
Review Cooler Master Nepton 280L

NetonNet 790:-

Kan tillägga att min propp med samma OC build på NHD14P gav mig peak på 88*, och vatten ger mig en peak på 71*
Detta med fläktarna inställt på lägsta fart i hela datorn. (och ja, ja spöar skiten ur proppen min därför man ska enginnering sample)

Edit: Glöm för guds skull inte bort kylning för moderkort, pwm kretsar har en tendens att bli "lite" varma vid O.C.

Och nej, inte ens den dyraste luftkylaren ligger i närheten av en vettig vatten lösning.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Hej män, kvinnor och barn!

Har ni några frågor angående våra nya kylare så ska jag försöka svara på de så gott jag kan.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej män, kvinnor och barn!

Har ni några frågor angående våra nya kylare så ska jag försöka svara på de så gott jag kan.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Trevligt
Är det lönt att uppgradera från ett H70 Till tex H80i GT ? Hur mycket mer effektiva är dessa mot dom äldre systemen ..
Tack/B

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Trevligt
Är det lönt att uppgradera från ett H70 Till tex H80i GT ? Hur mycket mer effektiva är dessa mot dom äldre systemen ..
Tack/B

Skickades från m.sweclockers.com

har du plats rekommenderar jag att du tar och kikar på 2x120 / 2x140 mm fläkt systemen
dom är inte så mycket dyrare men effektivare .

Trevligt att märkes folk kikar in och hjälper till välkomne Corsair Johan

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

har du plats rekommenderar jag att du tar och kikar på 2x120 / 2x140 mm fläkt systemen
dom är inte så mycket dyrare men effektivare .

Trevligt att märkes folk kikar in och hjälper till välkomne Corsair Johan

Utrymmet är bekymret ...
Kör PoP nu om du menar det ... Större radiator får tyvärr inte plats
Därför undrar jag lite om det finns effektivare lösningar ... H70 börjar bli några år gammal trots allt ..:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

är det någon som sett en recension på H110i GT?

Visa signatur

TO FAST

Permalänk
Medlem
Skrivet av aopen:

är det någon som sett en recension på H110i GT?

nix och jag undra om det är nån större skillnad på H100i GT och H100 båda har 2x 140mm fläktar

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av aopen:

är det någon som sett en recension på H110i GT?

Undrar det samma. Googlade lite snabbt, men ingening ännu.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

nix och jag undra om det är nån större skillnad på H100i GT och H100 båda har 2x 140mm fläktar

Ska tydligen vara uppdaterad pump och slangar, men det kan säkert Corsair Johan förklara bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aopen:

är det någon som sett en recension på H110i GT?

Bit-tech
Guru 3D
Kitguru
Overclock 3d

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk

Tycker kylaren är riktigt fin dock hade jag aldrig kört orginalfläktarna.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Jygge:

Inet har dom
vad jag har fått ut så ska dom ha kontroller så man kan styra dom

Tidigare har det inte gått att styra själva pumpen utan bara fläktarna, men i alla dessa tre nya modeller (H80i GT, H100i GTX och H110i GT) så går pumpen att kontrollera.

Skrivet av Bulan75:

Trevligt
Är det lönt att uppgradera från ett H70 Till tex H80i GT ? Hur mycket mer effektiva är dessa mot dom äldre systemen ..
Tack/B

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det tycker jag är en fin uppgradering. H80i GT har tjockare radiator samt uppdaterat kylblock för bättre kylning. Sen så går det att styra både pumpen och fläktarna med den. Utöver de så tycker jag den är riktigt fin med, en radiator ser ju annars lite tråkig ut men nu har vi ju "plåtar" på sidorna av radiatorerna som går att byta ut till den färg man vill ha för att få de att passa med resten av datorn.

Skrivet av Jygge:

har du plats rekommenderar jag att du tar och kikar på 2x120 / 2x140 mm fläkt systemen
dom är inte så mycket dyrare men effektivare .

Trevligt att märkes folk kikar in och hjälper till välkomne Corsair Johan

Skrivet av Jygge:

nix och jag undra om det är nån större skillnad på H100i GT och H100 båda har 2x 140mm fläktar

Tack för välkomnandet!

H100i GTX har två stycken 120mm fläktar, det har H100/H100i med. Du kanske tänker på H110 och H110i GT, dom har båda två stycken 140mm fläktar.

Skillnaden på H110 och H110i GT är att GT har ett effektivare block, sleevade slangar, snyggare utseende samt går att styra via Corsair Link.

Skrivet av Blofeld:

Ska tydligen vara uppdaterad pump och slangar, men det kan säkert Corsair Johan förklara bättre.

Pumpen är uppdaterad ja, nu går den nämligen att styra via Corsair Link. Slangarna är också lite uppdaterade, nu är dom sleevade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Tidigare har det inte gått att styra själva pumpen utan bara fläktarna, men i alla dessa tre nya modeller (H80i GT, H100i GTX och H110i GT) så går pumpen att kontrollera.

Ja det tycker jag är en fin uppgradering. H80i GT har tjockare radiator samt uppdaterat kylblock för bättre kylning. Sen så går det att styra både pumpen och fläktarna med den. Utöver de så tycker jag den är riktigt fin med, en radiator ser ju annars lite tråkig ut men nu har vi ju "plåtar" på sidorna av radiatorerna som går att byta ut till den färg man vill ha för att få de att passa med resten av datorn.

Tack för välkomnandet!

H100i GTX har två stycken 120mm fläktar, det har H100/H100i med. Du kanske tänker på H110 och H110i GT, dom har båda två stycken 140mm fläktar.

Skillnaden på H110 och H110i GT är att GT har ett effektivare block, sleevade slangar, snyggare utseende samt går att styra via Corsair Link.

Pumpen är uppdaterad ja, nu går den nämligen att styra via Corsair Link. Slangarna är också lite uppdaterade, nu är dom sleevade.

Tack för svaret kl halv ett på natten....

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Skrivet av Ain0k:

Är sådana här kylare fortfarande populära?

En riktigt bra luftkylare är mycket bättre (ljudnivå, driftssäkerhet). Det är inte stor skillnad i temps heller.

Har man inte plats med en luftkylare, då är det ju såklart mycket effektivt med en sådan här apparat, annars hade jag nog skippat det.

Så skönt att slippa ha en gigantisk luftkylare mitt på moderkortet som förpestar tillvaron , har själv en H100i och är nöjd med den.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

Kul namngivning. Vad är härnäst, Cooler Master H9 290X och H9 280X?

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |