Köpråd, Headset ~3500:- PC, Gaming.

Permalänk
Inaktiv

Köpråd, Headset ~3500:- PC, Gaming.

Tjenare!

Hade tänkt skaffa nytt headset då mina nuvarande Razer Megalodon börjar få problem, dock så vet jag inte vad som vore bra för just mig.

Jag spelar spel mest, och vill ha Bra ljud + bra mic (Sitter på vent/Mumble/TS3 etc och snackar meddans jag spelar), var nöjd med Megalodon's ljud (mycket bra, hör backgrunds ljud etc) och vill helst ha ett headset som låter mig ha lika bra ljudkvalitet + bra mic. Har en budget på ungefär 3,500 för mitt headset.

Någon som vet ett headset som passar in på det? (Kollat runt på forumet och läst lite om andra, men blir inte klok på vilket som vore bäst)

Tack på förhand
Miothan

Permalänk
Medlem

Bra fråga, men skulle nog tippa på att en av de bästa inom den prisklassen är Qpad QH-1339.

Nordichardware säger följande om headsettet:

Citat:

Sennheiser uppdaterar sin G4ME-serie med två modeller baserade på deras äldre headset PC 350 SE och 360 G4ME. Med ett nytt färgtema och nya material presterar nya Sennheiser G4ME One och G4ME Zero riktigt bra, men har samtidigt fått ett ordentligt prispåslag som inte riktigt kan motiveras av designförändringar som i sig inte påverkar ljudet. Vi håller ett vakande öga på eventuella prisförändringar på dessa modeller. I övrigt möblerar vi om bland våra utmärkelser där QH-1339 är vår nye testvinnare och vår nya referensprodukt med imponerande ljudkvalitet, testets bästa mikrofon samt riktigt bra komfort. Med nyligen pressade priser är Qpad QH-85 även en värdig vinnare av vår "Mest för pengarna"-utmärkelse samtidigt som man tillsammans med Qpad QH-90 täcker upp det lägre segmentet riktigt bra och på grund av den hårda konkurrensen tappar Razer Blackshark sin tidigare utmärkelse. Sennheiser PC 363D är fortfarande en solklar rekommendation men tappar sin topposition till Qpad QH-1339.

Vidare säger de:

Citat:

Qpad levererar ett otroligt bra ljud med deras QH-1339 som passar alldeles utmärkt för spel, film och musik. Även mikrofonen och komforten är i toppklass och det är ett headset du kan ha på dig under långa pass utan några som helst bekymmer. Vi ställer oss dock lite frågande till det mediokra medföljande USB-ljudkortet, då QH-1339 verkligen drar nytta av ett dedikerat och mer högkvalitativt ljudkort. Noterbart är att du förlorar mute-funktionaliteten för mikrofonen om du byter till ett annat ljudkort, då får man förlita sig på det dedikerade ljudkortet eller mjukvara. Ser vi däremot ljudkortet som en extra bonus är det svårt att hitta några brister i detta headset, det är ett fantastiskt presterande headset med en nivå på komforten som endast slås av de andra modellerna i Qpads familj. För sin imponerande ljudkvalité och komfort blir Qpad QH-1339 vår nya referensprodukt i headsetguiden och även bäst i test.

+ Oerhört bra ljud, grym mikrofon, riktigt bra komfort
- Priset, tveksam kvalité på USB-ljudkortet

Cirkapris vid publiceringsdatum: 2 790 kronor (Lägst på prisjakt.se )

Edit: Notera dock att headset är väldigt individuellt. Åk därför annars till MediaMarkt eller annan elektronikbutik och kläm och känn på de olika modellerna. Om det verkar som qpad funkar bra för dig, kör på 1339:orna. Lycka till i headset jakten.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hzup:

Bra fråga, men skulle nog tippa på att en av de bästa inom den prisklassen är Qpad QH-1339.

Nordichardware säger följande om headsettet:

Vidare säger de:

Edit: Notera dock att headset är väldigt individuellt. Åk därför annars till MediaMarkt eller annan elektronikbutik och kläm och känn på de olika modellerna. Om det verkar som qpad funkar bra för dig, kör på 1339:orna. Lycka till i headset jakten.

Hmm ja, Qpad verkar ju som en solklar vinnare enligt recensionerna från andra användare ^^ kollar Youtube "unboxing" etc av dem just nu

Verkar som om jag kommer att köpa Qpad QH-1339 då dem har fått mycket bra reviews och alla verkar säga att dem är bra och inget negativt förutom att dem inte har någon mute knapp på headsettet och/eller volym kontroll, dock inget jag bryr mig om ^^

En fråga dock: Dem har 5 års garanti, någon som har kunnat utnyttja garantin? blir lite skeptisk när jag ser 5 års garanti och undrar om dem verkligen håller det.