mITX Server, hjälp med specifikationer

Permalänk
Medlem

mITX Server, hjälp med specifikationer

Hej,

Jag ska bygga min första egna server, den ska klara av att transcoda 1080p i plex och och uppfylla alla andra krav.

Jag har SSD och lagringsHDD sedan tidigare, men har jag missat något mer?

Se kundvagn: http://www.inet.se/kundvagn/visa/7664764/mitx-shamzin

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Hej,

Jag ska bygga min första egna server, den ska klara av att transcoda 1080p i plex och och uppfylla alla andra krav.

Jag har SSD och lagringsHDD sedan tidigare, men har jag missat något mer?

Se kundvagn: http://www.inet.se/kundvagn/visa/7664764/mitx-shamzin

Du saknar ram minnen

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Du saknar ram minnen

Antingen ser jag i syne, eller så missade du att de är längst upp i kundvagnen:)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Är verkligen en i3'a nog för att transcoda 1080p i plex?
Min phenom 2 x6 1090t @ 4GHz svettas ganska rejält när det kommer till lite större filer. Runt 20-30GB sträcket i 1080p. Det är så klart när jag är själv också, fler än en samtidigt går inte.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Antingen ser jag i syne, eller så missade du att de är längst upp i kundvagnen:)

Ojj, det är nog jag som ser ganska illa, jag vet inte hur jag missade dom men.. Ursäktar för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Är verkligen en i3'a nog för att transcoda 1080p i plex?
Min phenom 2 x6 1090t @ 4GHz svettas ganska rejält när det kommer till lite större filer. Runt 20-30GB sträcket i 1080p. Det är så klart när jag är själv också, fler än en samtidigt går inte.

Det är lite där min fundering ligger, plex själva säger att 3000 poäng i passmark är vad som är rekommenderat för 1080p. I3:an ligger på strax över 5000, men jag har mina funderingar också...

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag har en Core i3-4150 i min server. Om det finns något enkelt sätt för mig att testa om det går så kan jag göra det. Dvs enkelt som i att köra någon benchmark. Kör Ubuntu 14.04 på den, så inget i windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grovlimpa:

Jag har en Core i3-4150 i min server. Om det finns något enkelt sätt för mig att testa om det går så kan jag göra det. Dvs enkelt som i att köra någon benchmark. Kör Ubuntu 14.04 på den, så inget i windows.

Tack det hade varit hjälpsamt, tyvärr sitter inte jag på den kunskapen. Kanske någon annan som gör?

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch