Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Borderlands 3 – den stora tråden

Snälla låt det inte bli Epic Store Exclusive först, SNÄLLA!

Skrivet av Sjoooberg:

Håller helt med. Frihet att välja var man vill köpa!

Skrivet av Sjoooberg:

Skrivet av daskedennis:

Håller helt med. Frihet att välja var man vill köpa!

eeh... oups.
https://www.sweclockers.com/nyhet/27298-borderlands-3-slapps-...

Sadface.

Skrivet av Sjoooberg:

Om det blir tidsexklusivt så hoppas jag VERKLIGEN att det finns cross plattform-stöd sen så Steam-folk kan lira med Epic-folk.

Jag såg det

var det den här videon som de hade på twitter?

Va helt bombsäker på att spelet skulle släppas den 3:e april med tanke på de inte sa någe vid pax east och sa bara se mer info om spelet de 3:e för att skapa mera hype . Så spränger 2k hype tåget med att säga exklusivt bara på epic store släpp datum den 13 sep, 6 mån senare efter release så kan man köpa spelet på steam. Så i många ögon så släpps spelet om 1år. Tråkigt!!

Skickades från m.sweclockers.com

Längtar sjukt mycke, vet inte hur många timmar jag lagt ut på dom andra 😃

Hittade inte Borderlands 2 tråden så denna får duga och det nya DLC'et är en brygga från Borderlands 2 till 3 så det passar väl ändå. Det är alltså ett nytt DLC som kommer 9/6-19 och ska vara gratis.

Skrivet av Kirknil:

Hittade inte Borderlands 2 tråden så denna får duga och det nya DLC'et är en brygga från Borderlands 2 till 3 så det passar väl ändå. Det är alltså ett nytt DLC som kommer 9/6-19 och ska vara gratis.

https://pbs.twimg.com/media/D8VeoXwVUAUguSC.jpg:large

Ser skitnajs ut och kommer antagligen göra en ännu mer taggad till BL3!

Någon som vet ifall det droppar fler diamond loot crates till Sverige? De fåtal som fanns gick ju åt fort som bara den!

25 dagar kvar. Can't wait!

Skiter fullständigt i att det släpps på Epic Games först utan kommer köpa det där. Men visst är det så att man kommer kunna spela med dom som köper det på steam i ett senare skede? Inte att man blir låst inom två olika storefronts.

Edit; https://segmentnext.com/2019/07/26/borderlands-3-epic-game-st...

Det är cross-play

(Eftersom det inte finns nån tråd om 2:an som inte är väl förbi en Second Wind och det här inte är värt vare sig en ny tråd eller en ordentlig bump...) Lite off-topic men var tvungen att dela med mig med likasinnade.

Kom ihåg att gamla populärkulturreferenser kan vara (kritiskt!) skadliga även om du råkar vara ett Eridianskt supervapen:

Nu är det nära 💪👊

Skrivet av Orpan:

Nu är det nära 💪👊

PEPP!

Har tagit ledig från jobbet på releasedagen. Förköpt Borderlands 3 Super Deluxe Edition. Känner mig lite för hypad tror jag

Skrivet av Asce:

Har tagit ledig från jobbet på releasedagen. Förköpt Borderlands 3 Super Deluxe Edition. Känner mig lite för hypad tror jag

Kung!

Jag kommer nog mestadels spela solo. Vore skoj om några här ville lira coop. Finns det någon swec discord där folk hänger eller skulle man ta och skapa en för swec Borderlands?

Är sjukt taggad! Kan inte bestämma mig vilken klass som jag ska börja med. Älskade Gunzerker med dubbla Harolds i bl2. Just nu lutar det mot att börja testa Moze.
Har ni bestämt Er?

Skrivet av Kenta42:

Är sjukt taggad! Kan inte bestämma mig vilken klass som jag ska börja med. Älskade Gunzerker med dubbla Harolds i bl2. Just nu lutar det mot att börja testa Moze.
Har ni bestämt Er?

Jag har medvetet haft skygglappar för ögonen sedan BL3 info började släppas, med anledningen att jag vill att allting ska vara så nytt och så mycket av en överraskning för mig som möjligt. Kan säga att det inte varit lätt, väldigt frestande att kolla på alla videos om det etc Så jag vet inte vilken gubbe/gumma/klass jag ska börja med

Skrivet av isbjoern:

Jag kommer nog mestadels spela solo. Vore skoj om några här ville lira coop. Finns det någon swec discord där folk hänger eller skulle man ta och skapa en för swec Borderlands?

Jag var inne på precis samma sak, finns det inte någon discord för tidigare "Spelclockers" från innan det lades ned? Tänker man borde kunna skapa några rum där och lira tillsammans med några andra svenskar. Jag jobbar dock heltid och har hund och sambo så det kommer inte bli några överdrivna spelsessioner för mig Men är du intresserad så skicka ett PM eller svara här i tråden så kanske vi kan få ihop ett 4manna gäng t.om.

Skrivet av LeJoke:

Jag var inne på precis samma sak, finns det inte någon discord för tidigare "Spelclockers" från innan det lades ned? Tänker man borde kunna skapa några rum där och lira tillsammans med några andra svenskar. Jag jobbar dock heltid och har hund och sambo så det kommer inte bli några överdrivna spelsessioner för mig Men är du intresserad så skicka ett PM eller svara här i tråden så kanske vi kan få ihop ett 4manna gäng t.om.

Kul! Det är inte alls omöjligt att det finns men vi kan väl starta en ny Borderlands Discord annars, jag kan kika på det någon dag här framöver. Citerar dig när det är gjort Jag är i heltidssitsen också med aktivt liv runt om så blir inte några dundersessioner för mig heller, passar nog bra

Skrivet av isbjoern:

Kul! Det är inte alls omöjligt att det finns men vi kan väl starta en ny Borderlands Discord annars, jag kan kika på det någon dag här framöver. Citerar dig när det är gjort Jag är i heltidssitsen också med aktivt liv runt om så blir inte några dundersessioner för mig heller, passar nog bra

Härligt! Då hoppas jag vi hörs av framåt

@LeJoke: Skapade en Discord nu för Borderlands 3 - sweclockers

*EDIT; Tar servern här nere istället

Alla är välkomna så kan vi organisera lite spelande där

Senast redigerat 2019-09-11 14:00

@isbjoern: @LeJoke: Jorå, en ganska maffig med! https://discord.gg/nUhTfgv
Bad någon händig att lägga upp en BL3 del

Skrivet av NordhNet:

@isbjoern: @LeJoke: Jorå, en ganska maffig med! https://discord.gg/nUhTfgv
Bad någon händig att lägga upp en BL3 del

Ja men sedär. Då tar vi den istället

Skrivet av NordhNet: