Billigaste datorbygget för att köra GTA V (rekomenderat, inte minimum)

Permalänk
Medlem

Billigaste datorbygget för att köra GTA V (rekomenderat, inte minimum)

Nu har "kraven" släppts och mimimum glömmer vi på en gång. I denna tråden länkar vi till ett komplett datorpaket baserat på intel/nvidia.

Recommended specifications:
OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1
Processor: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs)
Memory: 8GB
Video Card: NVIDIA GTX 660 2GB
Sound Card: 100% DirectX 10 compatible
HDD Space: 65GB
DVD Drive

Gärna från en och samma shop för att undvika dubbelfrakt och lättare garantihantering.

Ett komplett bygge med windows, mus/tng och en 24" 1080p önskas. Kompisen jag bygger åt har kört laptop och behöver hela kalaset till lägsta möjliga pris med bra komponenter. (Hellre Corsair än Chinaburn)

Tacksam för hjälp och hoppas tråden kan ha värde för flera med samma tanke.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Budget tack.

1. För att maxa GTA V så kommer det nog krävas ganska mycket.
2. Att bygga en dator för ETT spel är idiotiskt.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Skrivet av Treant:

Budget tack.

1. För att maxa GTA V så kommer det nog krävas ganska mycket.
2. Att bygga en dator för ETT spel är idiotiskt.

1. han skrev aldrig maxa
2. det är nog inte heller så det är tänkt heller... men den klarar ju alla spel som kräver mindre och förmodligen kanske dom andra spelen hen spelar (om hen nu gör det) kräver mindre.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7601411/2015-01-15

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Nej, jag skrev inte maxa, utan köra enligt rekomenderat enligt Rockstar, vilket är följande:

Recommended specifications:
OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1
Processor: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs)
Memory: 8GB
Video Card: NVIDIA GTX 660 2GB
Sound Card: 100% DirectX 10 compatible
HDD Space: 65GB
DVD Drive

Vidare skrev jag billigast möjliga paket med dessa specs. Vilket är tanken. Att slippa köpa PS4 och en 40", utan istället få ihop ett billigt paket för motsvarande summa. Tack för visat intresse!

Att byga en dator för ett spel måhända är idiotiskt för de flesta, men denna kille har just ett handikapp och faktum är att detta spel kommer köras extremt mycket och jag kommer i mitt jobb behöva kolla på, så därför vill jag övertala han att åtminstone köpa rekomenderat, så det inte blir för hackigt. Tack igen för all hjälp!

EDIT: bjasih, tack för det. Det verkar som det blir en PS4 och en TV istället, svårt att komma undan billigare än så kanske... Om inga billigare förslag trillar in, men tråden är användbar ändå, om flera tänker samma tanke...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Nej, jag skrev inte maxa, utan köra enligt rekomenderat enligt Rockstar, vilket är följande:

Recommended specifications:
OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1
Processor: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs)
Memory: 8GB
Video Card: NVIDIA GTX 660 2GB
Sound Card: 100% DirectX 10 compatible
HDD Space: 65GB
DVD Drive

Vidare skrev jag billigast möjliga paket med dessa specs. Vilket är tanken. Att slippa köpa PS4 och en 40", utan istället få ihop ett billigt paket för motsvarande summa. Tack för visat intresse!

Att byga en dator för ett spel måhända är idiotiskt för de flesta, men denna kille har just ett handikapp och faktum är att detta spel kommer köras extremt mycket och jag kommer i mitt jobb behöva kolla på, så därför vill jag övertala han att åtminstone köpa rekomenderat, så det inte blir för hackigt. Tack igen för all hjälp!

Det där säger ingenting. Man måste vänta tills spelet kommit ut.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Avstängd

Skulle tro att det krävs ett r9 290 / gtx 970 för att kunna spela gta v för att klara high/ultra med 60 fps
(ej fakta, vad jag tror )

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fredag:

Nej, jag skrev inte maxa, utan köra enligt rekomenderat enligt Rockstar, vilket är följande:

Recommended specifications:
OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1
Processor: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs)
Memory: 8GB
Video Card: NVIDIA GTX 660 2GB
Sound Card: 100% DirectX 10 compatible
HDD Space: 65GB
DVD Drive

Vidare skrev jag billigast möjliga paket med dessa specs. Vilket är tanken. Att slippa köpa PS4 och en 40", utan istället få ihop ett billigt paket för motsvarande summa. Tack för visat intresse!

Att byga en dator för ett spel måhända är idiotiskt för de flesta, men denna kille har just ett handikapp och faktum är att detta spel kommer köras extremt mycket och jag kommer i mitt jobb behöva kolla på, så därför vill jag övertala han att åtminstone köpa rekomenderat, så det inte blir för hackigt. Tack igen för all hjälp!

EDIT: bjasih, tack för det. Det verkar som det blir en PS4 och en TV istället, svårt att komma undan billigare än så kanske... Om inga billigare förslag trillar in, men tråden är användbar ändå, om flera tänker samma tanke...

inte värt med ett 660, vänta tills 960 kommer istället!