Permalänk

media strömmare till XBMC

Tjenare...

Nån här som kan ge tips på bra media strömmare till XBMC, som tex swefilmer, dreamfilm, och liknande. Dom jag har testat har inte funkat sådära jättebra...

Permalänk
Medlem

Dom du nämner är väl dom som finns, dessutom befinner dom sig i gråzonen när det gäller upphovsrätten...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Kör du en PLEX-server kan du strömma från webbtv-kanalerna på ett smidigt sätt (SVT Play, TV4Play m.fl.).

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rinsewood:

Tjenare...

Nån här som kan ge tips på bra media strömmare till XBMC, som tex swefilmer, dreamfilm, och liknande. Dom jag har testat har inte funkat sådära jättebra...

Vet inte riktigt vad reglerna säger exakt, men jag får väl nämna mjukvara som faktiskt är laglig?

Tex popcorn time är troligen det du söker.

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW