Powerknappen på RT-AC66U har självdött?!

Permalänk
Entusiast

Powerknappen på RT-AC66U har självdött?!

Idag vaknade jag till ett underligt problem. Nätverket var dött så jag gick för att undersöka. Det visade sig att powerknappen inte längre hålls intryckt av sig själv. Det är ju en sån fjäderbelastad som "togglar" position när man trycker på den. Det går att hålla in den, då startar routern. Men den dör så fort man släpper knappen igen.
Det skumma är att detta har hänt av sig själv över natten, ingen har rört den på flera månader.

Det dyker upp rätt många resultat när man googlar på det, här är t.ex. en video som visar problemet.

Detta täcks väl av garantin? Antar att jag ska kontakta återförsäljaren i så fall? Jag skulle vilja veta eftersom det skulle vara rätt drygt att skicka in den bara för att få vet att det inte täcks.

Permalänk
Medlem

Det lär täckas av garantin.

Limma fast powerknappen? Hade jag faktiskt gjort. Det är ju bara en router. Skulle inte orka med böket att skicka in, vänta osv..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Agile:

Limma fast powerknappen? Hade jag faktiskt gjort. Det är ju bara en router. Skulle inte orka med böket att skicka in, vänta osv..

Mjo, jag har funderat på om det är värt besväret, min provisoriska lösning är ändå helt okej imo..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Mjo, jag har funderat på om det är värt besväret, min provisoriska lösning är ändå helt okej imo..

http://i.imgur.com/VRMci6j.jpg

Funkar det med.

Permalänk

Har samma problem med min router, tejpade ett antal varv runt den så blev powerknappen inne.Orkar inte skicka iväg den..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Idag vaknade jag till ett underligt problem. Nätverket var dött så jag gick för att undersöka. Det visade sig att powerknappen inte längre hålls intryckt av sig själv. Det är ju en sån fjäderbelastad som "togglar" position när man trycker på den. Det går att hålla in den, då startar routern. Men den dör så fort man släpper knappen igen.
Det skumma är att detta har hänt av sig själv över natten, ingen har rört den på flera månader.

Det dyker upp rätt många resultat när man googlar på det, här är t.ex. en video som visar problemet.

Detta täcks väl av garantin? Antar att jag ska kontakta återförsäljaren i så fall? Jag skulle vilja veta eftersom det skulle vara rätt drygt att skicka in den bara för att få vet att det inte täcks.

Har inte själv varit med om problmet. Låter inte kul vilket som.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blargmode:

Mjo, jag har funderat på om det är värt besväret, min provisoriska lösning är ändå helt okej imo..

http://i.imgur.com/VRMci6j.jpg

Snygg lösning!
Om du vill byta ut den så ska trasig strömbrytare gå på garanti. Du kan spara ut alla dina inställningar på ett USB-minne, och sedan ladda in dem i ersättningsroutern.

Visa signatur