Migrera från ASP.NET till PHPBB?

Permalänk

Migrera från ASP.NET till PHPBB?

Hej

Sitter idag i en klubb där vårt forum är ASP.NET och undrar om det är möjligt att ta databasen och flytta över till någon annan plattform som ex phpBB?

Har tyvärr inte tillgång till databasen idag då jag ej är webmaster men ställer fråga om det möjligt att göra?

Om det nu funkar kommer följande saker följa med och fungera?

Användare?
Bilder?
Trådar?

Tack på förhand

/Anders

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Medlem

asp.net är ingen forumprogramvara. Så ta reda på vad ni använder så kanske någon kan hjälpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Legendarisk

Börja med att kontrollera om det redan existerar verktyg för att importera informationen från erat nuvarande forum till PHPBB (observera att ASP.NET är ett ramverk, mjukvaran ni använder till forumet är något annat), har ni tur finns det något ni kan använda direkt.

Finns inget sådant får ni fundera på att utveckla egna verktyg för importen. För det måste ni börja med att undersöka hur väl de två miljöerna motsvarar varandra (det finns sannolikt delar i den nuvarande siten som saknar motpart i PHPBB och vice versa) och hur det skulle gå till att översätta nuvarande information (databaser med mera) till format som PHPBB kan använda.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av Agile:

asp.net är ingen forumprogramvara. Så ta reda på vad ni använder så kanske någon kan hjälpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Tunnelsork:

Börja med att kontrollera om det redan existerar verktyg för att importera informationen från erat nuvarande forum till PHPBB (observera att ASP.NET är ett ramverk, mjukvaran ni använder till forumet är något annat), har ni tur finns det något ni kan använda direkt.

Finns inget sådant får ni fundera på att utveckla egna verktyg för importen. För det måste ni börja med att undersöka hur väl de två miljöerna motsvarar varandra (det finns sannolikt delar i den nuvarande siten som saknar motpart i PHPBB och vice versa) och hur det skulle gå till att översätta nuvarande information (databaser med mera) till format som PHPBB kan använda.

Tack för svaren!

okej då hade jag fått det lite om bakfoten

fick nämligen detta som svar av vår webmaster för ett bra tag sen "vår klubbsida kör med ASP.NET och MSSQL."

han nämner även att han kör med "Microsoft SQL Server 2008 R2"

förstår att det är mycket lite att gå på men försöker förstå hur omständigt denna flytt skulle vara.

inget är omöjligt bara mer eller mindre krångligt!

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Medlem

Jo, ta reda på vilken forummjukvara som används så blir det mycket enklare att få fram information om det finns någon färdig lösning.

Permalänk
Skrivet av Agile:

Jo, ta reda på vilken forummjukvara som används så blir det mycket enklare att få fram information om det finns någon färdig lösning.

Ok om jag nu inte får tag i vår webmaster just nu kan jag ta reda på vilken mjukvara som används från hemsidan? ex genom att visa källkoden?

kanske ska hänvisa till vilket forum jag pratar om så kanske ni kan se mer än vad jag kan

http://www.x40nordic.com/index.aspx

http://www.x40nordic.com/forum.aspx

tack för ni har tålamod med mig

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Medlem

Verkar vara något hemmaknackat vad jag ser så du behöver tillgång till databas och kod för att kunna hitta en egen lösning för det. Alternativt att den som gjort det gör det åt dig.