Allt om Corsairs chassin

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Allt om Corsairs chassin

Hallå Sweclockers,

Vi på Corsair har ju sedan 2009 gjort en hel del olika chassin, vi började ju med 800D och har idag chassin i storlekar från Mini-ITX till XL-ATX. Just nu så har vi fem olika chassi-serier, Obsidian, Graphite, Vengeance, Carbide och nu även Crystal.

Jag har sett många fina byggen med våra chassin här i galleriet och i byggloggarna i forumet, så jag tänkte skapa en tråd där man kan diskutera om våra chassin. Posta gärna bilder på era byggen, om ni har några frågor om något av våra chassin så är de bara skriva här, om ni har feedback om våra chassin så får ni också jättegärna skriva de här så kan jag föra de vidare. Notera att jag kommer oftast inte kunna svara på frågor angående kommande produkter eller produkter som inte är lanserade än.

Vi på Corsair är väldigt intresserade av era åsikter så skriv på bara!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

När kommer en ny variant av 900D?

Visa signatur

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Xeon E5-2670 v3 Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 48GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb
Skärmar Dell U3415W + LG 34UM65 & Level1Techs KVM.
Övrigt IBM Model M 1989, Logitech MX Master 2S, Modmic Wireless, HD800

Permalänk
Skrivet av Thestar19:

När kommer en ny variant av 900D?

Undrar jag med

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thestar19:

När kommer en ny variant av 900D?

Skrivet av Gunner357:

Undrar jag med

Med tanke på hur länge 800D höll (och håller än) så lär det dröja, finns ingen brådska att utveckla åt det håller än.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Thestar19:

När kommer en ny variant av 900D?

Skrivet av Gunner357:

Undrar jag med

Skrivet av Rajat:

Med tanke på hur länge 800D höll (och håller än) så lär det dröja, finns ingen brådska att utveckla åt det håller än.

Just nu är ingen ny version av 900D på gång.

Permalänk
Medlem

Finns det någon sidopanel med fönster som passar Carbide 500R? Jag skulle vilja köpa ett sådant. Har sett att andra kapar sönder sina paneler och klistrar dit fönster själva, har inte verktyg till det och känns lite onödigt att kapa bort. Alternativt om man kan köpa reservdelspaneler?

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Corsair Johan:

Hallå Sweclockers,

Vi på Corsair har ju sedan 2009 gjort en hel del olika chassin, vi började ju med 800D och har idag chassin i storlekar från Mini-ITX till XL-ATX. Just nu så har vi fyra olika chassi-serier, Obsidian, Graphite, Vengeance och Carbide.

Jag har sett många fina byggen med våra chassin här i galleriet och i byggloggarna i forumet, så jag tänkte skapa en tråd där man kan diskutera om våra chassin. Posta gärna bilder på era byggen, om ni har några frågor om något av våra chassin så är de bara skriva här, om ni har feedback om våra chassin så får ni också jättegärna skriva de här så kan jag föra de vidare.

Vi på Corsair är väldigt intresserade av era åsikter så skriv på bara!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Börja ta in modeller av folk på forumet ex broodholms 01 osv. Finns flera som gör cad modeller ev lägg upp era egna ? Så folk kan rösta på dom. Broodholms 01 är ett chassi jag själv skulle tillverka om jag hade tillgång till cnc fräs.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Avstängd

Jag skulle vilja se någon nyvariant av 550D

Använder det chassit idag och har gjort sen det släpptes. Några punkter jag gärna hade sett förbättrade är bland annat en ordentlig hårddiskupphängning i stil med Lian-Lis. Svarta gummiklädda skruvar som du monterar fast i hårddisken och sen glider på plats i en metallkonstruktion. Mitt största problem är all resonans i lådan från hårddiskarna (frontpanelen vibrar etc).

Utöver detta kunde det varit lite mer utrymme bakom morderkortsplåten. I övrigt har jag svårt att komma på något annat som feedback för det chassit.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Corsair Johan:

Hallå Sweclockers,

Vi på Corsair har ju sedan 2009 gjort en hel del olika chassin, vi började ju med 800D och har idag chassin i storlekar från Mini-ITX till XL-ATX. Just nu så har vi fyra olika chassi-serier, Obsidian, Graphite, Vengeance och Carbide.

Jag har sett många fina byggen med våra chassin här i galleriet och i byggloggarna i forumet, så jag tänkte skapa en tråd där man kan diskutera om våra chassin. Posta gärna bilder på era byggen, om ni har några frågor om något av våra chassin så är de bara skriva här, om ni har feedback om våra chassin så får ni också jättegärna skriva de här så kan jag föra de vidare.

Vi på Corsair är väldigt intresserade av era åsikter så skriv på bara!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Hej!

Jag skulle vilja ha ett Corsair Obsidian-chassi, utan plastdelar (typ som på 550D), som saknar 5,25-tumsplatser.

En konkurrent till NZXT H440. Helt i aluminium.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Rozzor:

Finns det någon sidopanel med fönster som passar Carbide 500R? Jag skulle vilja köpa ett sådant. Har sett att andra kapar sönder sina paneler och klistrar dit fönster själva, har inte verktyg till det och känns lite onödigt att kapa bort. Alternativt om man kan köpa reservdelspaneler?

Vi har sidopaneler med mesh men inga med fönster, reservdelar till 500R hittar du här:

http://www.corsair.com/en-us/parts-and-accessories/case-parts...

Skrivet av trisse23:

Börja ta in modeller av folk på forumet ex broodholms 01 osv. Finns flera som gör cad modeller ev lägg upp era egna ? Så folk kan rösta på dom. Broodholms 01 är ett chassi jag själv skulle tillverka om jag hade tillgång till cnc fräs.

Ja Brodholms bygge är riktigt fint, dock fungerar de ju inte riktigt så att vi bara kan ta in en moddares chassi och börja sälja.

Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag skulle vilja se någon nyvariant av 550D

Använder det chassit idag och har gjort sen det släpptes. Några punkter jag gärna hade sett förbättrade är bland annat en ordentlig hårddiskupphängning i stil med Lian-Lis. Svarta gummiklädda skruvar som du monterar fast i hårddisken och sen glider på plats i en metallkonstruktion. Mitt största problem är all resonans i lådan från hårddiskarna (frontpanelen vibrar etc).

http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/2245.jpg

Utöver detta kunde det varit lite mer utrymme bakom morderkortsplåten. I övrigt har jag svårt att komma på något annat som feedback för det chassit.

Ja 550D är en stilren pjäs, jag ska föra vidare din feedback, tack så jättemycket!

Skrivet av anon99339:

Hej!

Jag skulle vilja ha ett Corsair Obsidian-chassi, utan plastdelar (typ som på 550D), som saknar 5,25-tumsplatser.

En konkurrent till NZXT H440. Helt i aluminium.

Skickades från m.sweclockers.com

Hejhej,

Det är en bra idé du kommer med, vi får se vad som kommer längre fram.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se en mindre version av 780t. Det är gigantiskt! En miditower version typ.

Permalänk
Avstängd

Kommer det komma en "ny" 540 Air ?

Permalänk
Administrativ avgift

Konstigt har själv frågat broodholm om cad ritningar är ju bara ni frågar ev erbjuder lite pengar. Kanske en chassi designtävling där ni låter alla medlemmar rösta i olika klasser ?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Skrivet av trisse23:

Konstigt har själv frågat broodholm om cad ritningar är ju bara ni frågar ev erbjuder lite pengar. Kanske en chassi designtävling där ni låter alla medlemmar rösta i olika klasser ?

Dock är det inte så bara och bara att börja serieproducera ett sådant chassi.

Riktigt trevligt att ni gjort en tråd som denna Corsair! Får väl bidra med en bild på mitt gamla bygge MultiCamo.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Lapiraz:

Jag skulle vilja se en mindre version av 780t. Det är gigantiskt! En miditower version typ.

600T tycker jag påminner om 780T och den är ju mindre med. Annars så kan du ju kolla här om du hittar något du gillar:

http://www.corsair.com/se-fi/cases/graphite-series

Skrivet av makn:

Kommer det komma en "ny" 540 Air ?

Ingenting som är planerat just nu.

Skrivet av trisse23:

Konstigt har själv frågat broodholm om cad ritningar är ju bara ni frågar ev erbjuder lite pengar. Kanske en chassi designtävling där ni låter alla medlemmar rösta i olika klasser ?

Ja att köra en chassidesign tävling låter som en rolig idé.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av LeoCarlsson:

Dock är det inte så bara och bara att börja serieproducera ett sådant chassi.

Riktigt trevligt att ni gjort en tråd som denna Corsair! Får väl bidra med en bild på mitt gamla bygge MultiCamo. http://www.sweclockers.com/image/gallery/2013/06/30/942075_10...

Nä det fungerar ju inte riktigt så, men att köra någon slags designtävling kan man göra.

De där bygget har man ju sett på live, mycket fint.

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Nä det fungerar ju inte riktigt så, men att köra någon slags designtävling kan man göra.

De där bygget har man ju sett på live, mycket fint.

Jo men precis.

Bugar och bockar! Det har dock gått i graven nu. SFF är det som gäller

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem

Bort med 5.25'' platserna!

Permalänk

Gör om 540air så som lillebrodern 240air. Att man kan ställa den med fönstersidan upp och byta ut 3.5"-fästningen mot 2x140mm fläktar samt dammfilter på alla fläktplatser inklusive PSU.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av LeoCarlsson:

Jo men precis.

Bugar och bockar! Det har dock gått i graven nu. SFF är det som gäller

SFF är fint de med!

Skrivet av DDemis:

Bort med 5.25'' platserna!

Kan vara något på gång.

Skrivet av StuntmanMike:

Gör om 540air så som lillebrodern 240air. Att man kan ställa den med fönstersidan upp och byta ut 3.5"-fästningen mot 2x140mm fläktar samt dammfilter på alla fläktplatser inklusive PSU.

Har hört detta från många och ska föra vidare från dig med.

Permalänk
Medlem

Hej! Har planer på att köpa ett 250d och undrar om Msi gtx960 gaming får plats på höjden? https://www.komplett.se/msi-geforce-gtx-960-gaming-2gb-physx/...
Har hört någonstans att heatpipesen kan ta i taket, men hittar inga mått för att kunna kontrollera detta..

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av ChipZ:

Hej! Har planer på att köpa ett 250d och undrar om Msi gtx960 gaming får plats på höjden? https://www.komplett.se/msi-geforce-gtx-960-gaming-2gb-physx/...
Har hört någonstans att heatpipesen kan ta i taket, men hittar inga mått för att kunna kontrollera detta..

Hej ChipZ,

Det kortet du länkar kommer tyvärr inte passa på höjden.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej ChipZ,

Det kortet du länkar kommer tyvärr inte passa på höjden.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Tack för svar, fick köpt ett annat kort så det är lugnt.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk

Obsidian 800D

Skrivet av Corsair Johan:

Hallå Sweclockers,

Vi på Corsair har ju sedan 2009 gjort en hel del olika chassin, vi började ju med 800D och har idag chassin i storlekar från Mini-ITX till XL-ATX. Just nu så har vi fyra olika chassi-serier, Obsidian, Graphite, Vengeance och Carbide.

Jag har sett många fina byggen med våra chassin här i galleriet och i byggloggarna i forumet, så jag tänkte skapa en tråd där man kan diskutera om våra chassin. Posta gärna bilder på era byggen, om ni har några frågor om något av våra chassin så är de bara skriva här, om ni har feedback om våra chassin så får ni också jättegärna skriva de här så kan jag föra de vidare. Notera att jag kommer oftast inte kunna svara på frågor angående kommande produkter eller produkter som inte är lanserade än.

Vi på Corsair är väldigt intresserade av era åsikter så skriv på bara!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Jag söker luckan över hot-swap diskarna och den lilla plastluckan över I/O panelen. Går det att få tag på?
/Staffan

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se en matx kublåda med lite lagring, utan att det blir enormt stort.

Är super nöjd med mitt nuvarande iaf.
Har bara haft ett chassi från er, var nöjd men ändå inte.
När jag körde med luftkylning var det riktigt fint , var ett 800D.
Sen satte jag in vattenkylning, desvärre blev vibrationerna från pumpen droppen för mig, spelade ingen roll att jag klädde in den i skumgummi och liknande, vibrationerna spred sig.

Jag personligen gillar mer metal i chassina och så lite plast som möjligt.
Samt så "enkla" utseenden, inga fönster eller "fräcka" linjer och bockningar.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av staffanlind:

Jag söker luckan över hot-swap diskarna och den lilla plastluckan över I/O panelen. Går det att få tag på?
/Staffan

Hej Staffan,

Till vilket chassi behöver du dessa reservdelar?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Skrivet av Toivo83:

Skulle vilja se en matx kublåda med lite lagring, utan att det blir enormt stort.

Är super nöjd med mitt nuvarande iaf.
Har bara haft ett chassi från er, var nöjd men ändå inte.
När jag körde med luftkylning var det riktigt fint , var ett 800D.
Sen satte jag in vattenkylning, desvärre blev vibrationerna från pumpen droppen för mig, spelade ingen roll att jag klädde in den i skumgummi och liknande, vibrationerna spred sig.

Jag personligen gillar mer metal i chassina och så lite plast som möjligt.
Samt så "enkla" utseenden, inga fönster eller "fräcka" linjer och bockningar.

Hej Toivo83,

Vi har ju våran Air 240, tycker du den är för stor?

Ska föra vidare din feedback.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thestar19:

När kommer en ny variant av 900D?

Fortfarande ingen ny variant av 900D påväg?

Visa signatur

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Xeon E5-2670 v3 Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 48GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb
Skärmar Dell U3415W + LG 34UM65 & Level1Techs KVM.
Övrigt IBM Model M 1989, Logitech MX Master 2S, Modmic Wireless, HD800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Toivo83,

Vi har ju våran Air 240, tycker du den är för stor?

Ska föra vidare din feedback.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Jodå, kollat lite på den, men den faller bort pga all plast och fönster.
Betala hellre slantar extra för t.ex för Lian Li lådor, därav jag köpte PC V358 , aluminium.

Men men, håller ögonen öppna när det dyker upp chassin oavsett tillverkare, man vet aldrig när köplusten faller in

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Thestar19:

Fortfarande ingen ny variant av 900D påväg?

Ingenting planerat nej.

Skrivet av Toivo83:

Jodå, kollat lite på den, men den faller bort pga all plast och fönster.
Betala hellre slantar extra för t.ex för Lian Li lådor, därav jag köpte PC V358 , aluminium.

Men men, håller ögonen öppna när det dyker upp chassin oavsett tillverkare, man vet aldrig när köplusten faller in

Härligt! Aluminiumchassin är härliga att jobba med.

Permalänk

Hej. Jag skulle behöva ett par "900D ODD Drive Bay Cover".
Det finns ju att beställa här:
http://www.corsair.com/en-us/900d-odd-drive-bay-cover
Men finns det att få tag i här i Sverige direkt?

Visa signatur

Fractal Design define 7 // Asus ROG Strix Z690-A // Intel i7 12700KF // EVGA 1600W // Kingston 4 X 16gb 3600 DDR4 // Asus TUF RTX 3080 ti // 4xm.2 SSD 5,5TB // Asus 3x32" 1440p 144Hz //