Permalänk
Medlem

Hur fungerar matchmaking?

Spelade precis ett spel med en kompis där 3 spelare var orankade, och självklart sög spelarna något enormt. Vi är inte världsbäst (Guldnova II) men det är inte kul när teammates går 1/20 och och 3/24. Är mm så här ojämt ofta?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Brukar i allmänhet fungera bra tycker jag. Det du får tänka på är att orankade spelare får pröva på olika motstånd för att se vart spelaren platsar in, så denne kan placeras under rätt rank efter tio vinster. Det du beskriver har aldrig hänt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Är mm så här ojämt ofta?

Tycker oftast det är rätt jämnt. Men visst möter man ibland "riktiga" orankade som suger, men även dessa måste ju få några chanser.
Det du ska göra är att spela med folk du "känner", då slipper man mycket av problemet, iaf i sitt eget lag.

Ett större, omvänt problem, blir när folk skapar smurfkonton(CS:GO kostar 60-70:- liksom...) och boostar sina sämre "vänner".
D.v.s en "orankad"-smurf(booster) kan i själva verket vara MG eller däröver på sitt mainkonto, då blir det väldigt fort riktigt ojämnt.
Stor skillnad på Nova1-4 och en MG++.

Skrivet av jagardaniel:

Brukar i allmänhet fungera bra tycker jag. Det du får tänka på är att orankade spelare får pröva på olika motstånd för att se vart spelaren platsar in, så denne kan placeras under rätt rank efter tio vinster. Det du beskriver har aldrig hänt mig.

Det drabbar sällan de som är över Nova4 samt om man har 3-4 polare att spela med.
Den omvända problematiken ser jag som ännu värre, folk som boostar och lever rövare.

Permalänk

Är just nu gold nova 4 och jag får spela med riktiga idioter nästan varje match. Skulle nog vilja säga att 6 - 8 gånger av 10 är det enbart idioter i övriga laget med garanterad förlust. För att inte nämna att de eventuellt är ryssar, pratar ryska fast man ber dem prata engelska, tyskar, polacker, fransmän, och/eller skiter i att använda sin mikrofon förutom när de ska whina eller göra jobbiga ljud ifrån sig. För att inte nämna de här jäkla AWP-spelarna som fullständigt skiter i laget så länge som de får sina egna kills med sin kära AWP.