Permalänk

Tyst tangentbord

Söker tyst tangenbord för gaming nattetid. Mekaniskt eller ej spelar ingen roll.

Permalänk

tystare än så blir det inte lite kvällshumor

Permalänk
Medlem

Mekaniskt låter i nästan alla fall mer än rubberdomes. Sedan vilket tangentbord med rubberdomes spelar inte jättestor roll, skulle jag vilja säga, så prioritera funktion, design och byggkvalitet istället.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Rubberdomes med någon form av dämpning då det låter en del när man kör ner tangenten i botten. Tex skriver eller spelar jag låter mitt tangentbord en del men om jag trycker ner tangenterna lite försiktigare så är det hyfsat tyst. Om jag inte minns fel så har jag sett att det finns dämningsmattor för tangentbord, kommer dock ej ihåg var...

Btw, har ett MS Sidewinder x4 som är rubberdome. Testade också att trycka lite på mina andra rubberdome-tangentbord, dessa låter inte alls lika mycket... (Saitek Eclipse II, random Deltaco samt random med amerikansk layout)

Jag skulle nog rekommendera att gå till någon butik och provtrycka lite på olika tangentbord för att få en bra uppfattning om ljudnivån och källan av ljudet(switchar, bottenslag, etc.)

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Skrivet av Laccy:

Jag skulle nog rekommendera att gå till någon butik och provtrycka lite på olika tangentbord för att få en bra uppfattning om ljudnivån och källan av ljudet(switchar, bottenslag, etc.)

Jag går inte gärna utomhus mer än nödvändigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telecaster:

Jag går inte gärna utomhus mer än nödvändigt