Arbeta sig runt en display konflikt

Permalänk

Arbeta sig runt en display konflikt

Sedan min laptopskärm krossats under en fallande hylla har jag monterat bort den och tänkte köra med extern skärm direkt från HMDI kontakten. Dock upplever jag setupen som mycket ostabil då jag inte ser booten och det tar mycket lång tid att starta datorn och jag får bild först i skrivbordsvyn. Jag skulle vilja veta ifall det finns några möjligheter att komma in i bios virtuellt från windows, alternativt om det finns något att göra för att få hdmi att ge signal direkt från boot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telecaster:

Sedan min laptopskärm krossats under en fallande hylla har jag monterat bort den och tänkte köra med extern skärm direkt från HMDI kontakten. Dock upplever jag setupen som mycket ostabil då jag inte ser booten och det tar mycket lång tid att starta datorn och jag får bild först i skrivbordsvyn. Jag skulle vilja veta ifall det finns några möjligheter att komma in i bios virtuellt från windows, alternativt om det finns något att göra för att få hdmi att ge signal direkt från boot.

Är det inte så att då du har monterat bort den inbyggda skärmen så är det något relä som inte bryts och därför tror datorn att den fortfarande har en inbyggd skärm att visa bios på? Dom laptops jag jobbar med har iaf inga problem att visa BIOS på en extern skärm så länge den inbyggda är nedfälld..

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk

Vart brukar dessa relän sitta? På moderkortet eller i gångjärn eller i skärmbilden?