E-licens - Leverans på helgen?

Permalänk
Medlem

E-licens - Leverans på helgen?

Köpte en E-licens av er nyss och nu undrar jag om detta sker automatiskt så jag kanske får den i helgen eller måste vänta till på måndag.

Sitter inte i sjön, men vore trevligt att veta.

(kanske någon annan här på forumet vet hur det funkar annars)

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Brukar krävas manuell påläggning för att du ska få licensen. Vet inte hur det är hos inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Brukar krävas manuell påläggning för att du ska få licensen. Vet inte hur det är hos inet

Misstänkte att det är så, hoppas någon är ivrig att jobba helg hos inet (rastlös) och loggar in och fixar åt mig

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Inet
Skrivet av Lagers:

Köpte en E-licens av er nyss och nu undrar jag om detta sker automatiskt så jag kanske får den i helgen eller måste vänta till på måndag.

Sitter inte i sjön, men vore trevligt att veta.

(kanske någon annan här på forumet vet hur det funkar annars)

Tyvärr inte på grund av hur systemen fungerar så kan vi endast leverera vardagar mellan 8-17.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Tyvärr inte på grund av hur systemen fungerar så kan vi endast leverera vardagar mellan 8-17.

Okej, men du får jag något att göra på måndag Tack för svar.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Tyvärr inte på grund av hur systemen fungerar så kan vi endast leverera vardagar mellan 8-17.

Detta bör ju i så fall informeras om på hemsidan angd e-licenser och på varje e-licens. Tror dem flesta som läser att "det skickas ett mail direkt" också tror att det ska komma direkt. trodde att detta skulle gå snabbt och smidigt.

Visa signatur

| Lian Li PC-B25 | Intel core i7 920 2.6GHz | XFX GeForce GTX 280 1GB | Corsair 6GB 1333MHz | Corsair TX750W PSU | Samsung 7200rpm 750GB | Samsung 7200rpm 1000GB | Creative X-Fi Soundblaster |

Permalänk
Inet
Skrivet av JDE:

Detta bör ju i så fall informeras om på hemsidan angd e-licenser och på varje e-licens. Tror dem flesta som läser att "det skickas ett mail direkt" också tror att det ska komma direkt. trodde att detta skulle gå snabbt och smidigt.

Bra med uppföljning för här kommer en uppdatering!

Numera så är det inte begränsat till vardagar längre utan så fort en order har gått igenom våra system så kommer e-licensen att levereras. Hur snabbt ordern går igenom beror lite på hur den ser ut då en väldigt stor del av våra ordrar (t ex väldigt stora för det mest uppenbara exemplet) går vi igenom manuellt och då kan det släpa lite beroende på när man lägger sin order.

Vi går dock igenom löpande under vardagar och även på helger eftersom vi har kundtjänst bemannat både lördag och söndag så det ska vara mycket snabbare leveranser nu, även i det fall då det behövs godkännas manuellt.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram