Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

(Star Citizen) Välkommen till Asgard Gaming!

Permalänk
Medlem

@Blackguard: jag blir bra sugen att också skaffas mig en Starfarer. Men jag nöjer mig nog med mina fighters. Hoppas att det kommer komma uppdrag i patch 2.4 där man ska eskortera skepp får punkt A till punkt B

Visa signatur

Leaders för den svenska organisationen Asgard:

Asgards Discord: https://discord.gg/zs5humSzF7

Permalänk
Skrivet av zemion:

@gbg_icE: jag blir bra sugen att också skaffas mig en Starfarer. Men jag nöjer mig nog med mina fighters. Hoppas att det kommer komma uppdrag i patch 2.4 där man ska eskortera skepp får punkt A till punkt B

Joo det vore lite roligt med lite civila jobb uppdrag ex frakta varor som kräver lite eskort! Eller när Starfarer släppas så man kan börja jobba med samla in och tillverka bränsle å sälja till ex andra skepp eller station osv

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Så man måste köpa ett skepp för att spela?

Just nu så kan du testa utan att behöva köpa något skepp fram till den 4/25!

Välkommen in till TS3: ts3.asgardgaming.se så hjälper vi gärna till och även spelar med dig!
///icE

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Så man måste köpa ett skepp för att spela?

Så vad tycker du om Star Citizen?

Kommer du in på TS3 så kan du få prova på mycket större skepp för flera spelare!

Permalänk

Har du några frågor så är du välkommen in till vår Teamspeak: ts3.asgardgaming.se så hjälper vi gärna till och även spelar med dig!

Heroes & Generals
Vi spelar även andra spel som ex Heroes & Generals som tyskar så har vi en grupp som spelar varje dag om du vill spela i lag tillsammans med oss.

Arma 3 - Tisdagar så är det Arma 3 kl 19:00 fram tills ni alla inte orkar mera!

Elite Dangerous - har vi några som spelare lite då och då

Stellaris - Finns det några som spelar aktiv just nu!

///icE

§9
Permalänk

Star Citizen 2.4
Lördag den 11 juni släpptes Star Citizen 2.4, deras största patch sen 2.0 Deras vision i spelet börjar allt mer ta form. “Percistance” har nu tagit sitt första steg in i spelet. Star Citizen har fått sin egen valuta (UEC), som kan användas för att köpa vapen, kläder och rymddräkter. Alla köp via UEC kommer att stanna kvar på ditt Star Citizen konto, tills alphan slutar.

Det största skeppet hittils!
En av de största nyheterna i patch 2.4 är självklart Star Citizen största spelbara skepp äntligen flygredo, Starfarern. Starfarern 20 meter i höjd, 50 meter i bredd och 100 meter vilket gör den verkligen massiv, med upp till sju personer i besättningen och med flera våningar, Starfarern kan till en början kännas som en labyrint. men det dröjer inte länge tills du vet precis var du ska gå för att antingen komma till crewquater, captainquater, eller till flightdeck.

Framtiden
2.4 för med sig många efterlängtade funktioner till spelet. Men det är fortfarande långt kvar tills känslan av ett helt spel istället för ett demo. Med tanke på spelet framfart de senaste månaderna så tror vi att spelet behöver tre till fyra patcher innan Star Citizen börjar likna det vi drömmer om. I genomsnitt så har det kommit en större patch varannan månad, det skulle betyda att innan februari nästa år ska vi ha sätt fyra nya stora uppdateringar till Star Citizen Alpha.

Vi i AsgardGaming har ändå roligt tillsammans när vi spelar och uppskattar det som vi redan nu kan göra, som att flyga runt i samma skepp, strida mot varandra och att göra de uppdrag som finns tillgängliga än så länge.

Ni är välkomna in i vår organisation och spela Star Citizen i detta tidiga skede.

Permalänk
Medlem

Asgard hm trevligt

en fd hardcore spelare som blivit casual spelare
undrar går de va me utan chattra så mye
e lite old fashion ni vet chatta med tangentbordet

mest nuförtiden är barn /fru som sover å ts mixar dåligt

ja sitter väntar på min bmm har en tauros connie sedan tidigare

lirat eve online & daoc ja wow enb swg etc

vad kan asgard erbjuda?

Visa signatur

PM mig istället för ta de på forumet hittar inget annars

Permalänk
Skrivet av crydaz:

Asgard hm trevligt

en fd hardcore spelare som blivit casual spelare
undrar går de va me utan chattra så mye
e lite old fashion ni vet chatta med tangentbordet

mest nuförtiden är barn /fru som sover å ts mixar dåligt

ja sitter väntar på min bmm har en tauros connie sedan tidigare

lirat eve online & daoc ja wow enb swg etc

vad kan asgard erbjuda?

Hej Crydaz.

Får be om ursäkt att svaret kommer lite sent, har varit ute på lite äventyr i Norrland med flugspöet i högsta hugg.

Fungerar alldeles utmärkt att chatta med tangentbord med oss. En del utav oss har mer tid än andra, men det är ingen som helst krav att man ska vara inne hela tiden heller. Vi har en del personer i Asgard som har familj med barn i varierande åldrar, jag tror du skulle passa in hos oss perfekt. Det är alltid roligt att kanske ta kontakt med oss via TS så kan vi berätta mera om vår organisation både inom Star Citizen men även inom spelföreningen Asgard Gaming.

Vi har vissa dagar som vi kör Star Citizen och övar dog fighting, med och mot varandra. Vissa, mig själv, försöker lära sig att flyga med joystick och det går mindre bra, men framåt iCE drar i mesta delen i dessa övningar. Vi har några som har satt upp lite racing tillfällen, där man får mer eller mindre lära sig att manövrera skeppet i skarpa kurvor.

Under tiden vi väntar på att Star Citizen ska bli mer och mer färdigutvecklat sitter vi och övar lite i andra spel för att lära känna varandra och ha roligt. Arma 3 och Heroes & General är några utav de populäraste, sen när Overwatch har kommit ut så har det varit en hel del i den kanelen också.

Roligt att se att det är flera som är intresserade utav Star Citizen Millenium Falcon, the Constellation. Sitter själv med en i hangaren och väntar på att de har gjort klart Aquila klassen på detta skepp

Roligt att se att några fler som kommer ifrån DAoC, satt själv och körde det i 2 - 3 år. Klart det bästa PvP systemet som fanns under den tiden. Stressen när det kom folk i från alla tre regionerna, vilka strider det kunde bli. Man har inte känt stressen innan man har spelet DAoC och gjort sitt klassquest ute i PvP området helt själv, och i horizonten ser man en zerg på 50-90 personer kommer springande emot en. De var tider

Asgard kan erbjuda en väldigt stadigt och roligt spelcommunity, där folk skrattar och har roligt ihop. Det är en blanding av både hardcorespelare och casualspelare. Vi brukar delta på Dreamhack, både sommar och vinter, där vi har en monter för just Star Citizen. Till Dreamhack kan medlemmar komma och umgås och lära känna varandra.

Du är välkommen in på TS när du har tid, så kan vi prata mera. Har du frågor så svarar jag gärna på dem, om de är på TS eller på forumet. Är det så att jag inte skulle vara inne så kan du kolla ifall du ser Zemion, nox_umbra eller någon styrelsemedlem så hjälper de sig. Jag kommer tillbaka på måndag till TS.

Det blev kanske lite långt inlägg, så får be om ursäkt ännu en gång

vänlig hälsning // Almblad
Teamspeak 3 - server address: ts3.asgardgaming.se
Hemsida: http://asgardgaming.se/

RSI: https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Permalänk

Början på MMOet Del 1

Den 11 december 2015 släpptes det efterlängtade Star Citizen patchen 2.0. Patchen var det första steget till det som kallas “universe”, en sandbox upplevelse där man för första gången skulle få känna på den kombinerade upplevelsen av, dogfighting, FPS, och multicrew (flera spelare som är i ett skepp) Det vi fick var allt det men också ett fruktansvärt lag och krasande servrar. Precis som rymden vi färdades igenom, var patchen väldigt tom på saker att göra. Det fanns inte några direkt mål och det saknades substans, men det saknade inte potential. Även om 2.0 inte var felfri, fanns de fundamentala delarna som har lagt början till grunden nu där. Som bevisar att Star Citizen är möjligt.

Det har nu gått 8 månader och utveckling har kommit en lång väg sedan patch 2.0 släpptes. Fyra patcher har hunnit släppas och vi är nu på patch 2.4, lag, serverar stablitet, och gameplay i alla dess former har förbättrat. Men ständigt blickar vi ändå framåt och länktar efter den sanna upplevelsen av Star Citizen. Då full release av MMOet är en bit kvar, väcker ändå spelet stort intresse för många med patch 2.5, 2.6 och 2,7. Inte att glömma att Star Citizen singelplayer campaing Squadron 42.

Star Citizen Patch 2.5

Även denna patch kommer det flyg redo skepp. Denna gång har det kommit till Reliant och Argo transporter.

MISC Reliant är ett modulärtbart skepp med ett unikt utseende och har förmåga att användas för utforskning, frakt, och som jaktplan.

Argo transporter är ett smidigt mindre fraktskepp som associeras ofta till Idris, men kommer även att finnas på andra större capital skepp.

I 2.5 börjar allt mer den kriminella sidan växa fram i universum. Inte längre behöver man som brottsling endast gömma sig i den tomma rymden. Dold bland asteoriderna runt en av Crusaders månar ligger den föredetta gruvstationen Grim Hex, som nu har blivit en fristad för alla som flyr från lagens långa arm. Precis som rymdstationen Port Olisar, kommer vi ha samma möjligheter att köpa vapen, kläder, rymddräkter och i framtiden även få olika uppdrag. Vid 2.5 release kommer det även vara samma säkerhet på Grim Hex som det idag finns på Port Olisar det vill säga du kan inte dra dit vapen på stationen. Men detta kommer att förändras. Då Grim Hex må vara en fristad från lagen kommer det även vara en fristad från säkerheten. I de kommande patcherna efter 2.5 kommer säkerhets nivån successivt tas bort från Grim Hex för att skapa en mera riskfylld spelupplevelse.

Håll ögonen öppna för nästa del, då vi pratar om patch 2.6 till Star Citizen.

Permalänk

I det senaste avsnittet av Around the Verse berättade Chris Roberts att de siktar på att släppa PTU 2.5 denna helg. Vi Asgard väntar med spänning och hoppas att det blir så. Vi tror att denna gång det släpps till alla andra relativt snabbt, de går snabbare och snabbare för patcherna att gå genom PTU för speltester.

Permalänk
Medlem

Så coolt jag dörrr

Visa signatur

Leaders för den svenska organisationen Asgard:

Asgards Discord: https://discord.gg/zs5humSzF7

Permalänk

Gamescom 2016

Gamescom är en spelmässa som hålls i Köln, Tyskland, där spelutvecklare visar upp sina senaste verk. Ett mindre E3 kan man jämföra detta med. Gamescom kommer hållas 17 - 21 augusti.

Cloud Imperium Game har visat upp Star Citizen under de senaste 2 åren på Gamescom och de kommer även vara där i år. Vi kan enbart i nuläget spekulera i vad som kommer visas upp, inga uppgifter har ännu gått ut vad som visas.

Det har gått rykten om ett nytt skepp som kommer visas, RSI Polaris Corvette. Vi vet att det är ett officiellt skepp, vet också att den är 100-110 meter. Än finns det inga mera detaljer eller konceptbilder på detta skepp. Kommer de visa upp skeppet på Gamescom.

Under de flesta större evenemang som Star Citizen har visats upp har det varit en form av Free Flight med diverse skepp man kan prova på. I vissa fall har man fått prova på ett speciellt utvalda skepp och i andra fall så har man fått prova på alla flygbara skepp. Denna period har varit allt från en helg till en hel vecka. Detta gör ett bra tillfälle för alla att prova på Star Citizen utan att lägga ut pengar för spelet.

Patch 2.5 kommer gå live i augusti, med det kommer vi få se mer ifrån Grim Hex? Eller hinner patchen komma ut innan Gamescom? I så fall får vi kanske se vad som kommer ut i de senare patcherna? Vi har sätt klipp från "procedural planets", Nyx stationen är en utav dem och även när de går på en av planeterna.

Har ni ingen att prova med? Vill ni få hjälp att förklara hur spelet fungerar? Vill ni diskutera om Star Citizens framtid eller bara ha någon att prata med när ni flyger runt och undersöker?

Varför inte inte kom och spela med oss, Asgard!

Permalänk

PTU 2.5 Live.
Test versionen av patch 2.5 till Star Citizen har kommit ut till några få lyckliga idag.

Cloud Imperium Game har varit snabba med att inte involvera allt för mycket buggar och andra kraschande fel i deras tidigare versioner på ett tag, så vi förväntar oss att 2.5 kommer till oss andra dödliga inom en vecka.

Permalänk

Asgard Nyheter drar igång! I detta avsnittet pratar vi om patch 2.6 och den större uppgraderingen till Star Citizen 3.0. 3.0 är den största uppgraderingen till Star Citizen sedan 2.0 släpptes i slutet av förra året. I detta videoklipp pratar vi om några utav highlights under presentationen från Gamescom.

Här med tänker vi i Asgard göra Star Citizen nyheter på svenska samt rapportera ifrån föreningens aktiviteter under åren, med mera.

Tack för att visat intresse.

Permalänk

Asgard-Gaming - Battlefield 1

Borttaget pågrund av ingen aktivitet.

Permalänk

Andra avsnittet av Asgard Nyheter är ute, och i detta avsnitt pratar vi om CitizenCon.

Det var roligt att se den större planeringen av Star Citizen som kommer till nästa år, med start med 3.0. Vi kommer förmodligen inte tyvärr få se 3.0 komma ut detta år, men vi väntar med glädje att de ska färdigställa det. Det ska bli roligt och se Stantons galax utöka till dess 5 planeter. Under nästa år är det planerat att släppa fyra stora patchar, och nu är det de olika arbetsområdena som står på tur. Ur min egen synvinkel ska det bli riktigt roligt och se hur Salvage ska fungera, men jag får tyvärr vänta ett bra tag innan den funktionen kommer ut.

Vi fick även se en ordentligt gameplay klipp som visar väldigt många intressanta saker. Man ska inte kunna landa överallt på en planet till exempel, kan tänka mig att det kan vara diverse olika anledningar.

Tack för att visat intresse, i nästa avsnitt av Asgard Nyheter kommer vi prata om den kommande patchen 2.6 och känslan i Star Marine och de nya uppdateringarna till Arena Commander.

Permalänk

Star citizen 3.0 patch - Del 1

Den största patch någonsin i Star Citizen historia är snart här vilket kommer att vara ett stor steg för Star Citizen, att det inte endast känns igen som ett koncept utan istället som ett faktiskt spel!

Det har varit en lång väg och en väldigt lång vänta på att Star Citizen ska bli något mer än vad vissa har sett det som “ett koncept eller ett demo”

Den nu kommande patch 3.0 kommer att utgöra början till den grund för det MMO Star Citizen skall ska bli. Vi kommer att bli presenterade för många nya spelmöjligheter och uppdateringar i denna patch. För första gången kommer vi att kunna landa och utforska hela månar.

Uppdrag har fått sig en rejäl uppdatering, och uppdragsgivare kommer nu för första gången att träda fram. Vi som spelar kommer att kunna ha valmöjligheter i dialogerna med uppdragsgivarna, likt spelet Mass Effect. Nya uppdrag tillkommer såsom trading, piracy, bounty hunting och scavenging. Och för att hjälpa oss att ta oss fram i allt det nya i 3.0. kommer nu stjärnkarta visa oss vägen genom rymden.

Men det är långt ifrån det enda nya i patch 3,0 Vi kommer att dyka ner och berätta lite om den senaste infon vad 3.0 kommer att erbjuda i flera delar, så håll ögonen öppna

Om du är ny till Star Citizen och inte vet vad det är rekommenderar vi att se denna video.

Spela med oss!

Om du precis som vi, vill söka äventyr med 250 andra svenskar bland stjärnor så tar vi, Asgard emot dig med öppna armar.
Teamspeak 3 - server address: ts3.asgardgaming.se
RSI: https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Permalänk

Star citizen 3.0 patch - Del 2 - PLANETARY TECH

Det som tar det flestas uppmärksamhet med patch 3.0 är nog den så kallade “PLANETARY TECH” vilket i sin första version kommer ge oss möjligheten att landa och gå runt varsomhelst på ytan av tre stycken månar. Vars storlek får dagens open world spel att kännas små, så som Skyrim, GTA och Zelda Breath of the Wild.

YELA

Av de tre månar är Yela den månen som har det kallaste klimatet. Den som är våghalsiga eller dåraktiga nog att våga hoppa ut på månens yta utan en rymddräkt kommer att direkt bli bemött av den extremt kalla temperatur och dö strax därefter. Men om inte klimatet dödar dig, så kanske några utav de djupa sprickorna som täcker delar av månens yta blir ditt öde. Isvulkaner har varit kända för att göra oväntade utbrott från sådana klyftor, och var därför försiktigt när du flyger på låga höjder. Men trots alla sina faror finns det också mycket skönhet att beskåda på Yela, som till exempel de undervattensgrottor som ligger gömda under månens yta.

CELLIN

Med de ständiga vulkaniska aktiviteterna så är Cellin motparten till hennes isiga syster, Yela. Fastän vulkanerna har varit vilande i över flera hundra år, så är ytan på Cellin fylld med termiska gejsrar som kan ge utbrott utan någon förvarning. Den största utav dessa termiska gejsrar har registrerat att kunna förstöra större maskiner och farkoster. Månens yta ger ständigt ifrån sig frätande gasmoln, detta skapar dålig sikt och skadar allt som fångas i dessa frätande moln.

DAYMAR

Daymars yta är som en harmonisk blandning av Yela och Cellin. Den bergiga ytan påminner om Cellins vulkaner, medans dess kratrar delar en varm likhet med Yelas frusna sprickor. Känd för sin täta atmosfär, tjock dimma och lösa jord yta som gör resandet på planeten svår. Större åskstormar kan hjälpa till att lysa upp den tjocka dimman, men låt dig inte bli hypnotiserad av derDaymar: as blixtrar.

Spela med oss!

Om du precis som vi, vill söka äventyr med 250 andra svenskar bland stjärnor så tar vi, Asgard emot dig med öppna armar.
Teamspeak 3 - server address: ts3.asgardgaming.se
RSI: https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Permalänk

Star citizen 3.0 patch - Del 3 - UPPDRAG

Även om månarna må vara den största nyheten med 3,0, så är den långt ifrån den enda nya. Nu när vi kommer få ett större spelrum, så kommer även uppdrag att träda fram i rampljuset för första gången. Vi kommer att få två stationerade uppdragsgivare, Ruto och Miles Eckhart, som kommer vara stationerade på två olika platser. Miles Eckhart kommer att var stationerad på Levski, som blev introducerade i en tidigare presentation av RSI.

Vi kommer få nya uppdragsmiljöer i forma av övergivna förstörda skepp, dessa skepp kommer vara utspridda både på månarnas ytor och i rymden. Uppdrag som berör dessa platser kan vara allt från att hämta fraktgods som har blivit kvarlämnat eller att ta ut smugglare som har gjort ett skepp till sitt högkvarter. Skeppen som kommer att vara övergivna och förstörda kan vara allt mellan en Aurora (det minsta skeppet) till en Javelin (det största skeppet). Enligt Nathan Dearsley (Vehicle Art Director) kommer det finnas en liten överraskning för oss i 3.0. På någon utav månarna ska det finnas ett kraschlandat och övergivet skepp som enbart ska finnas ett utav. Skeppet verkar vara enormt då det skall kunnas ses i från rymden, och diskussionerna har cirkulerat om detta skepp är mänskligt eller om det tillhör en annan civilisation. Detta mysterium är för oss att utforska om vad som har hänt.

Vi kommer också se början på hur fraktuppdrag kommer att se ut i denna uppdatering. Vi har börjat sätt lite hintar om detta i Around the Verse när karaktärer bär runt på mindre lådor och ställer in dem i deras skepp. Frakt uppdragen kommer handla om att ta en viss frakt från punkt A och leverera det till punkt B. Om det kommer hända något i vägen till ditt mål får vi vänta och se, det kommer säkert finnas många pirater som skulle vilja sätta sin händer på just din frakt.

De uppdragen som redan finns idag i Star Citizen 2.6 kommer att ges en uppdatering.

Spela med oss!

Om du precis som vi, vill söka äventyr med 250 andra svenskar bland stjärnor så tar vi, Asgard emot dig med öppna armar.
Teamspeak 3 - server address: ts3.asgardgaming.se
RSI: https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Permalänk

Star citizen 3.0 patch - Del 4 - FPS & Skepp

Vi får se början på hur karaktärs anpassningen kommer att se ut. I första versionen på detta som kommer ut till 3.0 kommer valmöjligheterna vara begränsande och blir mer som ett smakprov. Vi kommer få möjlighet att välja huvudmodell, hår och färg på ögonen. Mera valmöjligheter kommer i följande uppdateringar, som till exempel att välja kön.

Nya vapen kommer att läggas in för FPS, en nya automatkarbin och ett tyngre Rail Gun. De befintliga vapnen kommer att uppdateras. Närstrider är också något som de har visat och diskuterat, att man ska kunna ta ned personer på ett tyst och effektivt sätt bakifrån. I Star Marine kan man välja Lätt och Mellan armor när man spelar, och i 3.0 kommer de lägga till Tung armor för testning. Uthållighet för din karaktär kommer också att få en uppdatering och du kommer inte längre kunna springa längre perioder utan att få konsekvenser för det. Konsekvenserna gällande FPS kommer vara att vapnet kommer svaja desto tröttare du är och det kommer bli svårare och träffa ditt mål i följd med det. Det finns tre olika stadier till stamina systemet, Normal - Trött - Hyperventilerande.

Heavy Armor

Mobiglas kommer nu vara en fysiskt armband som kommer sitta på din karaktär, RSI har jobbat på designen skall passa på din karaktär när både den bär vanliga kläder och rymddräkten. Interfacet för Mobiglas kommer med en stor uppdatering, och använder sig utav “Rendering to texture”. Det nya interfacet ser mycker renare och snyggare än den gamla versionen av detta system. “Rendering to texture” systemet kommer även börjas användas i skepp till skepp kommunikation, drönare, TV-apparater i spelet.

Skepp

Det kommer lite nyheter gällande skeppen i Star Citizen. RSI Aurora och Drake Cutlass Black kommer få en ordentlig uppdatering. Drake Cutlass Black har den största skillnaden i dessa uppdatering, då det skeppet har blivit större och bulkigare.

New Cutlass Black

Nya skepp som kommer in till Star Citizen för spelare att testa på är RSI Constellation Aquila och MISC Prospector.

Aquila är skeppet i Constellation serien som är mera inriktad på utforskning än resten av skeppen i denna serie. Skeppet har en omgjord cockpit som maximerar utsikten, har mera avancerade sensorer, en större bränsletank och en Ursa Rover ombord som är redo för att utforska månar och planeternas ytor.

RSI Constellation Aquila

MISC Prospector är skeppet som är gjort för brytning och letande av mineraler och andra ädelmetaller både i den kalla rymden och på månar / planeter. För den personen som vill själv cirkulera runt asteroidbälten och hitta materialfickor är detta skepp för dig. Var försiktig bara så att ni inte borrar för djupa och råkar hitta på gasfickor under marken, laser och lätt antändningsbara gaser har en tendens att producera spektakulära explosioner.

Misc Prospector

För att utforska månarnas ytor i den uppkommande uppdateringen så kommer RSI även släppa Drake Dragonfly och RSI Ursa Rovern. Dragonfly ser ut som en motorcykel och kan ta upp till två personer. Ursa Rovern är lite större och finns sittplatser för upp till 6 personer, som ger större möjligheter att upptäcka planeternas yta med fler vänner. Det finns också möjlighet för lite frakt plats i den, men utrymmet för detta är minimalt.

I 3.0 kommer försäkringarna för försöka gången inför testning, när man dör med skeppet kan man köpa ut det för en summa pengar, dör man igen med samma skepp kommer den summan pengar som behövs att öka med X mera pengar och så vidare. Priset kommer minska med 1 000 pengar per timme, och efter 24 timmar så har systemet raderat alla försäkringssaker och börjat om från noll igen.

Drake Dragonfly

RSI Ursa Rover

Spela med oss!

Om du precis som vi, vill söka äventyr med 250 andra svenskar bland stjärnor så tar vi, Asgard emot dig med öppna armar.
Teamspeak 3 - server address: ts3.asgardgaming.se
RSI: https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Permalänk

Tredje avsnittet av Asgard Nyheter är nu släppt

Vi pratar om vad som visades upp under presentationen av Star Citizen på GamesCom. Under presentationen visades det ett mera komplett version av patch 3.0 upp som kommer ut till alla backers under en snart framtid. Nytt för i år var att de visade bland annat upp Voice Over IP och Face over IP, som verkar vara en riktigt intressant implementering i spelet.

Tack för att visat intresse, i nästa avsnitt av Asgard Nyheter kommer vi prata om CitizenCon. Vi hoppas på att få se lite nyheter från singelplayer kampanjen Squadron 42.

Spela med oss!

Om du precis som vi, vill söka äventyr med 250 andra svenskar bland stjärnor så tar vi, Asgard emot dig med öppna armar.
Teamspeak 3 - server address: ts3.asgardgaming.se
Hemsida: http://www.asgardgaming.se/
RSI: https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Permalänk

Star Citizen 3.8

Nu är det snart dags för den nya patch 3.8 att släppas till alla Star Citizen Backers, och som alltid kommer det en del nytt som vi kommer att gå igenom här. Patch 3.8 är inte ännu släppt live utan är tillgängligt för det som som har PTU (public test universe) PTU är stadiet innan dom släpper patchen live. Där det stresstestar servrarna och rensar bort så mycket krascher som möjligt

Nya platser

microTech (Planet)
En av det stora nyheterna för 3.8 är planeten microTech, en planet som är nästan raka motsatsen till Hurston. MicroTech är fylld med snö, is, större skogar och temperaturen går sällan över de minusgrader som planeten har i alla sina hörn. Det finns en orsak till att planetens yta är helt täckt i snö och att det ständigt är minusgrader på ytan. När United Empire of Earth (UEE) skulle terraforma planeten så gick något väldigt fel och planeten blev inte så varm som UEE hade tänkt från början. Men bara för att planeten har ständiga minusgrader hindrar det inte dess invånare att frodas, då det är här microTech Corporation har sitt hem. microTech Corporation utvecklar diverse elektronik utrustningar, handhållna sensorer och mjukvara till diverse olika skepp. Något som de flesta spelarna har som också microTech Corporation har utvecklat så är det mobiGlas.

New Babbage landningsområde (exterior only)
New Babbage är ett centralt område för den ekonomisk handel och det sociala. Området skyddar dess invånare mot den extrema kylan som rådet utanför dess väggar och förutom att vara microTechs flaggskeppsbutik så är området ett himmelrike för andra mindre tekniska företag.

Ihop med 3.8 så kan detta område vara avstängt om limiterat till vissa unika områden, detta kommer utökas ihop med 3.9 då hela New Babbage ska färdigställas.

Rest Stop Space Station: Interior Variants
Ihop med att 3.6 släpptes, Juli 2019, så fick vi se ett större utbud och variationer på Rest Stop Space Stations ute i rymden. Men nu ihop med 3.8 så kommer utvecklarna att implementera ett större utbud och variationer på det som är på insidan av de olika stationerna också.

AI

Ship AI: 3D Pathfinding v2
En vidareutveckling på grundtekniker som gör att AI kan navigera i 3D-rymd genom att använda fysiknät. Sökvägen kommer att vara hierarkisk och kommer att använda andra faktorer tillsammans med fysisk data, till exempel grafanslutningen av Quantum Travel-punkter. Systemet kommer att skala till universums storlek och rymma allt innehåll, inklusive asteroidfält, planeter och rymdstationer.

Advanced Gunship Defensive Maneuvers
Implementering och balansering av defensiva manövrar som piloter kommer att utföra vid upptäckt av eld för att förhindra omfattande skador på deras skepp.

Gameplay

Vehicle Look Ahead Camera
Uppdatera och justera “Look ahead”-kamera, så att den kan se i riktningen du rör dig för både rymd- och markfordon. Dessutom kan läget också se mot utvalda mål för att hålla dem synliga och ge viss horisont nivå när du är i atmosfären. Detta gör att du får ett större känsla av att du sitter i ett skepp och har större inblick i vad som händer i din omgivning.

Vehicle Third Person Camera
Förbättringar av tredje person kamerasystemet för fordon för att ge en mer inlevelse upplevelse. Försäkra dig om att kameran kan kretsa fritt runt fordon, följa fordonets rörelser bättre och reagera bättre på kollisioner.

Rescue Hijacked 890 Jump
Avsedd för upp till fyra spelare, spelarna måste säkra luftrummet runt en kapad 890 Jump, innan de EVAar genom den öppna hangaren. Spelare måste kämpa sig igenom lyxfartyget för att lokalisera och inaktivera två hacknings verktyg, allt medan de rensar fartyget från dess kapare för att slutföra uppdraget.

Law System v2: Fines
Böter dras inte längre automatiskt från spelaren. Istället måste bötessumman betalas ut vid olika terminaler runt solsystemet. Böter kan också tas bort via hacking av den kriminella databasterminalen, som också har uppdaterats för att låta spelaren ta bort enskilda överträdelser.

Mining Heads
Denna funktion introducerar 5 nya gruvlasrar till spelet, alla med olika statistik (+/-). Vissa kommer att överföra kraft snabbare men introducerar mycket mer instabilitet i berget, medan andra kommer att göra gruvdrift mer stabil men överföringen kommer att bli långsammare. Vissa gruvlasrar kommer att minska stenens motståndsnivåer vilket gör dem idealiska för samarbetsspel eller kommer att vara oerhört kraftfulla.

Annunciator Panels
Ljuspaneler som visas i fartyg för att ge dig snabb, relevant information om dina fartygssystem. Dessa Annunciator-paneler varnar dig för strömavbrott, närmar sig missiler, quantum fel och potentiella omgivnings risker eller andra risker.

FPS: Close Combat
Förbättring och förlängningar av utseendet och känslan hos den nuvarande nedtagning mekaniken och nära närstrid, vilket möjliggör tyst nedtagning av fiender med både kniv och bara händer.

Ships and Vehicles

ARGO Mole (Mining)
Argo Astronautics Mole är ett medelstort gruvskepp med flera platser för operatörer av gruvlasrar. M.O.L.E. står för “Multi Operator Laser Extractor”. Med 3 oberoende platser för gruvlasrar och dubbla lagringen av mineraler än vad en Prospector har, är det ett fartyg perfekt för effektiv gruvbrytning. Minimibesättning två personer, en som är pilot och en som sköter hand om gruvlasrarna. Maximalbesättning fyra personer, en som är pilot och tre som sköter hand om gruvlasrarna.

Esperia Prowler (Stealth Dropship)
Prowler, uppkallad efter UPE: s militära beteckning, är en moderniserad version av den ökända Tevarin-pansartransporter. Esperias astroengineers fick oöverträffad tillgång till att studera originalversioner av fartyget som nyligen upptäcktes i Kabalsystemet för att hjälpa noggrant rekonstruera fordonet. Nu är Prowler den perfekta sammansmältningen av två kulturer: Tevarin-krigsmaskinens elegans och effektivitet i kombination med tillförlitligheten i modern mänsklig teknik.

Anvil Carrack (Exploration)
Anvil Carrack är kanske det mest efterlängtade skeppet i spelet, ett skepp som många tror kommer kunna ta sig hand om allt, men så kommer det förmodligen inte att vara. Anvil Carrack är inriktad på utforskning, och det är långt ifrån sitt eget hem, då detta skepp kommer bli som ett hem från ditt hem.Anvil Carrack har förstärkta bränsletankar för långvarig flygning, en avancerad jumpdrive och en dedikerad datorsystem för kartlägga Jumppoints. Ursprungligen en militär exklusiv, är Carrack nu tillgänglig för civilt bruk. Boende ombord inkluderar besättningens medicinska och reparation anläggningar och en kartläggning orienterad sensor vit.

Drake Cutlass Red Rework (Medical)
Cutlass Red konverterar standardutrustningen till en välutrustad medicinsk anläggning inklusive en Autodoc. Denna ambulans har NAV-E7 Echo Transponder, en lång räckvidd scanner och en Secure Plus Docking Collar, vilket gör den idealisk för sökning och räddning. Denna modell har också en unik utseende som gör att den ser ut som en ambulans med sitt röda kors på skeppet.

Weapons and Items

Apocalypse Arms Animus Missile Launcher
Apocalypse Arms bjuder på den första raket kastaren i spelet.

Behring P6-LR Ballistic Sniper Rifle
Behring P6-LR kommer vara det andra ballistiska krypskytt gevären som introduceras i spelet.

Core Tech

Planetary Weather Effects
Implementering av en ny planeteffekttyp, som kommer att drivas av vilken typ av yta som planeterna har, vindstyrka och annan information som tas direkt från planet terräng. Som en del av denna funktion skapas en roterande vind struktur för att låta "stormar" rulla över planetens yta när vindvärderna är tillräckligt starkt istället för att förbli statiskt.

Server-side Object Container Streaming

Planet Tech V4
Nya planetförbättringar: förbättrade verktyg, arbetsflöden, blandning av planetytor, spridning av objekt och övergångar, generering drivs av klimatdata. Nya planetära effekter ingår i Microtech.

Atmosphere Tech Improvements
Förbättringar av atmosfären kommer att inkludera olika stabilitetsförbättringar för att minska vissa artefakter som för närvarande är synliga vid olika positioner. Inkluderar införlivande av ytterligare täthets skikt för att fånga effekter som ett ozonskikt i höga höjder som kommer att resultera i mer naturliga himmel vid solnedgången på planeter. Allmänna förbättringar av färgåtergivning kommer också att undersökas.

CitizenCon Gameplay