Permalänk
Medlem

Hehe hade varit mindre intressant om det var något från AMD.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Ja om man inte går ut med sin cpu så blir dem ledsna och inte vill överklocka lika bra ;D

Tyvärr så blev den här inte nöjd...

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

ja vem vet, en hittad i5 2500k kan vara en bomb, så akta ditt moderkortet så det inte händer såhär http://www.youtube.com/watch?v=ssL1DA_K0sI

Visa signatur

Stationär: | NZXT H440W | ASUS P8Z77-DELUXE | Core i7 3770k DELIDD @ 4,8 Ghz | 2X MSI GTX 980 SLI | Corsair Vengeance 32GB 1866MHz | EVGA Supernova G2 850W | Corsair H110i GTX 280mm |
Bärbar:| MacBook Pro 13" 2015 | Intel Core i7 5557U 3.1GHz | Intel HD Graphics 6100 | 16 GB RAM | 512GB PCI-SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuddeH98:

Kungens kurva, det låter som Kungsmarken i Karlskrona [/SPOILER]

"Bakgrunden till namnet är att den Cadillac Series 75[1] av 1939 års modell som kung Gustaf V färdades i här körde i diket den 28 september 1946. Kungen, hans hovstallmästare och två andra jägare var på hemväg från en jakt på Tullgarns slott när chauffören tappade kontrollen över bilen på Gamla Södertäljevägen, sladdade av vägen och hamnade i ett vattenfyllt dike."

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bais:

Haha kul att man kan glädja på kvällskvisten, enda synliga skadan jag kunde hitta var några repor och små hack på sjävla metallen som ligger mot kylaren. Det verkar dock inte påverka kylegenskaperna och vad det gäller minnena så fungerar båda två om man kör dem ensamma men inte tillsammans och dem fungerar bara i två olika slottar. Dessutom satt det två burkplockare utan för citygross så det är möjligt att dem tappade processorn. Ska nog dra förbi kungens kurva igen imorrn och leta grafikkort haha. Jag vinner aldrig nått och hittar aldrig nått så sjukt nöjd med dagens tur. Vad ligger dem på begagnat om man skulle få för sig att sälja den andra processorn?

Ganska många 2500K har gått för 900:-
800:- är nog närmare rätt pris nu.

Permalänk
Medlem

Så jävla tur haha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur ter sig problemet med minnena funkar dom i bara en viss slot var? Har liknande problem fast med 3570k och asus z77-v fast då kan jag inte klocka heller:(

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem

Grattis till ditt fynd!

Hittade en dator i grovsoprummet hos min brf för typ två år sen. Det satt en Q6600, 2GB RAM och ett 512MB gfx (minns ej vilket) i den och jag sålde den på blocket för 2000 spänn.

Permalänk

G3258 ägare over here...

Visa signatur

Define R5 | Gigabyte GA-Z97-HD3 | Intel Pentium Anniversary Edition G3258 @ 3.2 GHz | ASUS Radeon R7 240 2GB | Corsair Vengeance LP 4GB 1600MHZ
Kringutrustning: SteelSeries Rival | SteelSeeries Siberia | Nexus 5 | iPhone 4 | iPhone 4S | WD Elements 500GB | CMStorm QuickFire TK med MX Blue | iPad Mini | QPAD QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Hur ter sig problemet med minnena funkar dom i bara en viss slot var?

Minneskontrollern sitter i CPU'n. Skiftar man CPU och det gör att minnen fungerar / inte fungerar mellan de båda är det inte helt orimligt att tro att det är där felet ligger. Kan vara allt från att kontaktytorna fått en skada, till att den delen i kiselbrickan är defekt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Hur ter sig problemet med minnena funkar dom i bara en viss slot var? Har liknande problem fast med 3570k och asus z77-v fast då kan jag inte klocka heller:(

Jag hade samma fel oavsett om jag böt tillbaka till min gamla processor, ingen utav dem hade några skador/repor på undersidan och inga pinnar är böjda i sockeln. Mitt problem var att datorn bara startade med ett minne i A2 slotten. Jag fick igång burken och ändrade till xmp profil och höjde spänningen till 1,65v efter det lyckades jag få igång det andra minnet i B2 sockeln nackdelen är att minnena inte kör i dual channel. I dem andra två socklarna går datorn inte igång på något av minnena. Innan bytet körde jag minnena i A1+A2 sockel i dual channel. tyvärr verkar asus kortet extremt känsligt med minnen

Visa signatur

it's nice to be important but it's more important to be nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av bais:

Jag hade samma fel oavsett om jag böt tillbaka till min gamla processor, ingen utav dem hade några skador/repor på undersidan och inga pinnar är böjda i sockeln. Mitt problem var att datorn bara startade med ett minne i A2 slotten. Jag fick igång burken och ändrade till xmp profil och höjde spänningen till 1,65v efter det lyckades jag få igång det andra minnet i B2 sockeln nackdelen är att minnena inte kör i dual channel. I dem andra två socklarna går datorn inte igång på något av minnena. Innan bytet körde jag minnena i A1+A2 sockel i dual channel. tyvärr verkar asus kortet extremt känsligt med minnen

Jag vet inte hur det fungerar med de äldre CPUerna, men när jag deliddad min och satte i cpun i ren panik eftersom jag trodde jag hade förstört den, så fick jag diverse problem med minnena. Jag trodde jag hade förstört minneskontrollen, men det visade sig att det bara var fingeravtryck på undersida av processorn. Kanske en ordentlig rengörning som är på sin plats?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bais:

Var påväg in till citygross när tjejen frågade vad är det där och pekade på marken, såg att det låg en processor på msrken med undersidan upp. Tog upp den och upptäcke att det var en i5 2500k blev glad som fan men undrade hur den hamnat där. Har redan en likadan processor i burken men bör ut och testade om den funkade, det gjorde den och klockar 4,3 ett problem dock som uppstod är att datorn vägrar boota med två minnen, oavsett om jag byter tillbaka processorn, jag får röd lampa på mitt moderkort p8p67pro och lyckas burken gå igång kommer overclock fail trots org hastighet både på CPU och minne, nån som har en idé kan ena Stickan blivit bränd i bytet?

Testa CMOS reset.

Permalänk

Då får väl jag vara glädjedödaren och tycka att man borde gått till polisen och lämnat in den på hittegods. Bara för att man hittar nåt så betyder inte det automatiskt att det är skräp som är fritt fram att sno. ... Någon kanske precis köpt den begagnat och råkat tappa den på parkeringen.

För som ni själva skriver så är det ju inte så troligt att någon skulle slänga en cpu värd ungefär 1000kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

Då får väl jag vara glädjedödaren och tycka att man borde gått till polisen och lämnat in den på hittegods. Bara för att man hittar nåt så betyder inte det automatiskt att det är skräp som är fritt fram att sno. ... Någon kanske precis köpt den begagnat och råkat tappa den på parkeringen.

För som ni själva skriver så är det ju inte så troligt att någon skulle slänga en cpu värd ungefär 1000kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Tjennare, jag skulle vilja fråga om ni möjligtvis har fått in någon 2500K såhär på kvällskvisten, Det var ju nämligen så att jag var på citygross imorse och när jag skulle dra upp bilnycklarna så måste dendära i5an som jag hade lös i fickan på nåt jekla sättha ramlat ut där på parkeringen.

Visa signatur

CPU: I3 3240 GPU: MSI R HD7850 2G @1.1ghz RAM: 2x4G @1600
Phanteks Enthoo Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Minneskontrollern sitter i CPU'n. Skiftar man CPU och det gör att minnen fungerar / inte fungerar mellan de båda är det inte helt orimligt att tro att det är där felet ligger. Kan vara allt från att kontaktytorna fått en skada, till att den delen i kiselbrickan är defekt.
B!

Sitter minnes kontrollen i cpu? Trodde den satt i mobo men det är nog nått jag bara fått för mej. Så då kommer det inte hjälpa att byta mobo för mej... Har du koll på om multiplikatorn sitter där också för den felar också för mej... Du kan ta det i min tråd så jag inte kapar denna. http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Skrivet av Mitzz99:

Tjennare, jag skulle vilja fråga om ni möjligtvis har fått in någon 2500K såhär på kvällskvisten, Det var ju nämligen så att jag var på citygross imorse och när jag skulle dra upp bilnycklarna så måste dendära i5an som jag hade lös i fickan på nåt jekla sättha ramlat ut där på parkeringen.

Ja..typ exakt sådär

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har faktiskt tappat bort en 2500k, helt allvarligt alltså.

Den finns ngn stanns här i lgh, tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Jag har faktiskt tappat bort en 2500k, helt allvarligt alltså.

Den finns ngn stanns här i lgh, tror jag

Du har möjligtvis inte en sånhär matta? http://www.kilandsmattor.se/bilmatta-city.html
Isf kanske TS har varit inne å hälsat på xD...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop