AMD A6-7400K – Kaveri med två kärnor

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aleshi:

Singelmodul. Hade inte varit så vackert om Intel släppt en singlecore heller. Men jaja, duger till enkla saker, morsans HTPC typ.

Byt ut morsans till mormors HTPC.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Alltså skäms dem inte för att släppa sånt här mög?? Såg nyheten o tänkte: "Åh, nu skämmer AMD ut sig igen...." o jag hade rätt.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

Såvida inte Intel helt tappar stinget, och AMD överträffar sig själva med nästkommande (nyare arkitekturer) processorer, så lär vi inte se AMD komma upp på Intel nivåer. Tycker att sedan Intel började använda ordet Core, så har det bara gått utför med AMD.

Lite annat var det innan "kärnor" kom in i leken, på Pentium generationerna, när AMD "was the shit" för spel, (iaf innan P4/Prescott/HT, som för övrigt lät som en jäkla dammsugare). Billigare, snabbare och lättare att klocka. Kom ihåg när man köpte en 700Mhz och sprättade upp till 800, eller om den var 600-något och klockades till 700-något. Kommer endast ihåg 700Mhz av någon anledning. Har säkert kvittot kvar, men orkar inte att leta. Those were the days

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

Jag har en 8 år gammal överklockad Intel Core2 Duo E6300 som överlag prestarar bättre än den här i reella sammanhang, dock står den maskinen och enbart tuggar FreeBSD idag (alla som känner till den processorn vet att den går klocka något hutlöst).
Lite lustigt bara, dock vet jag inte riktigt vad den här processorn är tänkt till då jag ser bättre allternativ till de vanligaste användningsområdena?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Jag har en 8 år gammal överklockad Intel Core2 Duo E6300 som överlag prestarar bättre än den här i reella sammanhang, dock står den maskinen och enbart tuggar FreeBSD idag (alla som känner till den processorn vet att den går klocka något hutlöst).
Lite lustigt bara, dock vet jag inte riktigt vad den här processorn är tänkt till då jag ser bättre allternativ till de vanligaste användningsområdena?

Ja att den presterar så dåligt är helt enkelt en skam.

Hoppas ingen köper ett enda ex så amd lär sig att det får ekonomiska följder att släppa så här enormt dåliga produkter till överpriser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GambitSWE:

Såvida inte Intel helt tappar stinget, och AMD överträffar sig själva med nästkommande (nyare arkitekturer) processorer, så lär vi inte se AMD komma upp på Intel nivåer. Tycker att sedan Intel började använda ordet Core, så har det bara gått utför med AMD.

Lite annat var det innan "kärnor" kom in i leken, på Pentium generationerna, när AMD "was the shit" för spel, (iaf innan P4/Prescott/HT, som för övrigt lät som en jäkla dammsugare). Billigare, snabbare och lättare att klocka. Kom ihåg när man köpte en 700Mhz och sprättade upp till 800, eller om den var 600-något och klockades till 700-något. Kommer endast ihåg 700Mhz av någon anledning. Har säkert kvittot kvar, men orkar inte att leta. Those were the days

Vadå? AMD dominerade ju stort under P4-tiden också. Framförallt i spel.
Men annars var det ju rätt fint under Athlon-tiden, Duron 600 för 600:- som överklockades till 1200MHz och utpresterade allt Intel hade. För att inte tala om hur det såg ut när man hade en T-bird AXIA.

Permalänk
Medlem

En Athlon 860k eller 760k hade jag valt om jag skulle köpa budget cpu. Vore kul att se ett Swec test på någon av dom.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Hymer:

En Athlon 860k eller 760k hade jag valt om jag skulle köpa budget cpu. Vore kul att se ett Swec test på någon av dom.

760K presterar ca 10-15% bättre än 750k. Eller ungefär som A-10 6800 i CPU prestanda. Båda finns här på SweClockers i recensioner.

Snabb fråga har någon fattat vilken nisch denna faller in i?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

760K presterar ca 10-15% bättre än 750k. Eller ungefär som A-10 6800 i CPU prestanda. Båda finns här på SweClockers i recensioner.

Snabb fråga har någon fattat vilken nisch denna faller in i?

Som med många av AMD's produkter under senare år verkar denna falla i en "nischposition". Problemet är att ingen riktigt vet vilken nisch det rör sig om.

Gäsp, AMD. Det börjar bli dags att släppa något riktigt istället för sånt skräp. Problemet är väl om Zen visar sig vara samma Pig-in-a-blanket som Bulldozer. Med tanke på AMD's utveckling de senaste åren är det nog ingen omöjlighet.

Visa signatur

In Aere Aedificare

Permalänk
Medlem

Samma visa varje gång AMD nämns på sweclockers, alla ska spy galla varje gång och gärna så mycket ni bara kan, Ja processorn är dyr, i Sverige är all elektronik dyr och ibland väldigt märkligt pris satt, iof ni som säger 300 - 400 kr skulle inte ha köpt den ändå? Blir lite trött på allt hat som ska förekomma jämt mellan märkena, många av er låter som om AMD har gjort er illa något personligen och nu för ni ett krigståg mot dem, PR firmorna har ju blivit så duktiga så de faktiskt får er att hata andra företag, skäms. Kriyisera får man göra men det är skillnad på att kritisera och spy galla,

Angående nyheten så förstår jag inte riktigt iden med att släppa en cpu med en modul men då är den ju knappast inriktad på oss heller, skulle tippa på att den är tänkt för de växande marknaderna i Asien och inte för "etablerade" marknader och där kostar cpuerna nog betydligt mindre.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Ecarion:

Som med många av AMD's produkter under senare år verkar denna falla i en "nischposition". Problemet är att ingen riktigt vet vilken nisch det rör sig om.

Gäsp, AMD. Det börjar bli dags att släppa något riktigt istället för sånt skräp. Problemet är väl om Zen visar sig vara samma Pig-in-a-blanket som Bulldozer. Med tanke på AMD's utveckling de senaste åren är det nog ingen omöjlighet.

OM du har förväntningar på att Zen kommer bli något helt otroligt som kommer spöa allt intel har så har du ganska höga och orealistiska förväntningar.
Intel plöjer fasiken ner mer i R&D än vad AMDs CPU avdelning är värd totalt per år. Att AMD skulle kunna leverera något som är bättre än intels motsvarigheter...

Det är dock inte vad som behövs utan en tillräckligt bra och billigt CPU som får upp AMDs omsättning och ett starkare fotfäste på marknaden.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

i Sverige är all elektronik dyr och ibland väldigt märkligt pris satt

Notera det fetstilta, Intel gör elektronik också ifall du missat det... Intel blir inte på något magiskt vis billigare, i detta fallet har AMD helt enkelt gjort en för dyr processor mot vad man får, oavsett vilket märke man föredrar. Så just nu är det du som spyr galla om något.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

Samma visa varje gång AMD nämns på sweclockers, alla ska spy galla varje gång och gärna så mycket ni bara kan, Ja processorn är dyr, i Sverige är all elektronik dyr och ibland väldigt märkligt pris satt, iof ni som säger 300 - 400 kr skulle inte ha köpt den ändå?

Angående nyheten så förstår jag inte riktigt iden med att släppa en cpu med en modul men då är den ju knappast inriktad på oss heller, skulle tippa på att den är tänkt för de växande marknaderna i Asien och inte för "etablerade" marknader och där kostar cpuerna nog betydligt mindre.

Allt, och jag menar ALLT, i moderna västvärlden landar på "vad får du för pengarna"...

Problemet är ju att en AMDs processorer i dessa lågpris segment knappt kan tävla med en Core2Quad från 2009, både i effekt, och prestanda i CPU delen. När det gäller grafikkort så kompenserar AMD det ofta med ett pris på produkten som lockar, och ändå prestanda som räcker gott och väl.
Denna CPU hade nog räckt bra till mindre enkla surfdatorn, men problemet är, du kan ju köpa en bättre produkt, billigare, från en annan tillverkare, vars CPU också drar mindre effekt. Det enda som den har som fördel är starkare GPU del, vilket också artikeln tar upp och hedrar. Men det räcker liksom inte med en kanon grafikdel när allt annat är så långt efter. Om du vill ha spel så köper du ett separat grafikkort och stark CPU, om du bara ska ha kontor/surf och film, så vill du ha en tyst, effektiv och strömsnål processor, och den faller på båda. Allt handlar ju om konkurrens.

Om processorn vore strömsnålare, eller kraftigare, eller billigare, alltså NÅGOT hade varit bättre än en konkurrent, så hade den haft en fördel som är värt en processors fördel.
Jag hoppas att AMDs nästa generation som ska byggas om från grunden blir något riktigt bra, för jag VILL verkligen se AMD hoppa fram på CPU marknaden. Med tanke på att Intel stått och stampat på samma prestanda i några år nu, så har de en chans att komma ikapp. Men den grunden de bygger på nu, är helt eftersläpad, och den har misslyckats 2 gånger tidigare, både av IBM och Intel...

A8 CPUerna är faktiskt bra, och jag har dem i mindre byggen som inte behöver så mycket CPU kraft, men där lite mer GPU prestanda behövs. Även om Intel kanske har en som passar lite bättre på effektnivån, så vill jag stötta AMD. Men denna 7400 är totalt bortkastad tid och kraft, då den helt enkelt inte är användbar.

Permalänk
Relik 📜

Precis som fler andra är inne på och som jag försöker få med i artikeln, jag tycker A6-7400K lider av flera problem som tillsammans blir en väldig uppförsbacke.

Processordelen är rent av slö, det går inte att komma runt. GPU-delen är för klassen bra, men inte "tillräckligt" bra för att på allvar kunna ersätta ett grafikkort i modernare spel. Vill man ha integrerad GPU-prestanda är A8-7600 ett bättre val för i princip samma energibudget och bara några hundringar mer. Just pengar är det sista problemet, A6-7400K är helt enkelt för dyr. Jag vet inte om det är trasig dollarkurs eller trasig säljavdelning hos AMD, men 750 kronor är processorn inte värd.

Överklockningsbiten är kul kuriosa, men inte mer än så. En modul är fortfarande bara en modul, och den för klassen enorma effektåtgången vid höga frekvenser gör kompakta byggen väldigt svåra. Att bygga en fullstor desktop-maskin med A6-7400K och integrerad grafik känns.. ja, dumt. Då ska man med handen på hjärtat vara bra mycket fanboy, eller ha en väldigt klar bild över vad man vill uppnå.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av Jockew1989:

Va fan testar dom inte grejerna innan dom lanserar, dom måste ju vetat att dom skulle få pisk, kan tänka mig att dom typ känner sig desperata men varför ens släppa något sånt här?

Riktigt tråkigt faktiskt, vore kul att ha några alternativ på CPU marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta är garanterat ingen produkt framtagen för denna klassen utan defekta chip som inte fungerar tillfredsställande eller alls med båda enheterna aktiverade. Så AMD väljer att sälja dom billigare istället för att slänga dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Precis som fler andra är inne på och som jag försöker få med i artikeln, jag tycker A6-7400K lider av flera problem som tillsammans blir en väldig uppförsbacke.

Processordelen är rent av slö, det går inte att komma runt. GPU-delen är för klassen bra, men inte "tillräckligt" bra för att på allvar kunna ersätta ett grafikkort i modernare spel. Vill man ha integrerad GPU-prestanda är A8-7600 ett bättre val för i princip samma energibudget och bara några hundringar mer. Just pengar är det sista problemet, A6-7400K är helt enkelt för dyr. Jag vet inte om det är trasig dollarkurs eller trasig säljavdelning hos AMD, men 750 kronor är processorn inte värd.

Överklockningsbiten är kul kuriosa, men inte mer än så. En modul är fortfarande bara en modul, och den för klassen enorma effektåtgången vid höga frekvenser gör kompakta byggen väldigt svåra. Att bygga en fullstor desktop-maskin med A6-7400K och integrerad grafik känns.. ja, dumt. Då ska man med handen på hjärtat vara bra mycket fanboy, eller ha en väldigt klar bild över vad man vill uppnå.

Att CPUn under presterar för det priset håller nog alla med om, det känns som att det är en oem CPU de bara släppt på marknaden och hittat på ett pris utan någon som helst verklighetsförankring, att över huvudtaget släppa en "1 kärnig CPU med ht" känns helt fel i tiden även om den hade haft rätt pris, vilket det ironiskt nog inte finns för denna cpu,

Att ni sågar den tycker är helt rätt dåliga produkter ska presenteras för vad de är:) det är en av anledningarna jag läser recensioner, det är bara den allmänna stämningen bland läsarna jag tycker är tråkig, folk har nästan gått och blivit religiösa för företagens märken, som den subtila skillnaden att förut hyllade man en bra produkt, nu hyllar man företagen istället.

Med det sagt hoppas jag på en fredags panel denna vecka!:)

Permalänk
Medlem

Eftersom det rör sig om "defekta chip" så borde de vara billigare än så här.

Antar att det är problemet som det pratades om i fredagspanelen för ett tag sedan. Att AMD inte har någon koll på SV priser, att de inte har någon som jobbar aggressivt med det iaf.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Sirme:

Att CPUn under presterar för det priset håller nog alla med om, det känns som att det är en oem CPU de bara släppt på marknaden och hittat på ett pris utan någon som helst verklighetsförankring, att över huvudtaget släppa en "1 kärnig CPU med ht" känns helt fel i tiden även om den hade haft rätt pris, vilket det ironiskt nog inte finns för denna cpu,

Att ni sågar den tycker är helt rätt dåliga produkter ska presenteras för vad de är:) det är en av anledningarna jag läser recensioner, det är bara den allmänna stämningen bland läsarna jag tycker är tråkig, folk har nästan gått och blivit religiösa för företagens märken, som den subtila skillnaden att förut hyllade man en bra produkt, nu hyllar man företagen istället.

Med det sagt hoppas jag på en fredags panel denna vecka!:)

Nu beror det lite på vad man menar med "HT", men den andra tråden i Steamroller verkar trots allt ha ca 80-85% effekt av en "riktig" kärna medan HT på Haswell typiskt ger 20-30%.

Gjorde lite IPC beräkningar på CPUerna och lite deprimerande att Llano faktiskt låg i stort sett neck-to-neck med Core2 medan Steamroller drar jämt med Jaguar på denna punkt
Nu hade nog ändå inte den gamla arkitekturen räckt idag då Haswell verkar ha ca 40% högre IPC jämfört med Core2, frågan är hur långt AMD skulle kunnat pusha sin gamla arkitektur.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Tittar man på testerna under Konfigurerbar TDP så ser man att en A8-7600 i 45W läge oftast presterar bättre än A6-7400K i 65W läge.
7400K kan man få upp prestandan en bit genom överklockning, men prestanda per watt blir ännu sämre, vilket jag tycker motverkar syftet med att köpa något litet och strömsnålt.
Med tanke på att A8 också är relativt billig så känns i så fall en sån betydligt intressantare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Den har ju tillräckligt med cpu prestanda för att utmana i3 4330 i speltesten till en billigare slant. Ska du bara köra film är den överdrivet "stark" Om man vänder på det så är ju intel värdelösa för de har ju släppt en kass gpu med bra cpu del😉

Äntligen en vettig kommentar. Det ligger sannerligen i betraktarens öga och som jag ser det brukar AMD artiklar ofta presenteras i en negativ ton för att de inte är bäst på just allt. Ribban sätts konstant snäppet högre bara för att kunna klanka ner lite extra. Detta är ju trots allt den lägst presterande processorn de släppt i Kaveri serien med hälften bortskalat, ändå verkar det som att folk förväntar sig Crysis på High av en budget APU. Skulle tro att denna lämpar sig för vem som helst som inte spelar spel som kräver diskreta grafikkort. Om man på allvar vill lira spel med en APU lär man ha satsa på en dyrare Kaveri variant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Äntligen en vettig kommentar. Det ligger sannerligen i betraktarens öga och som jag ser det brukar AMD artiklar ofta presenteras i en negativ ton för att de inte är bäst på just allt. Ribban sätts konstant snäppet högre bara för att kunna klanka ner lite extra. Detta är ju trots allt den lägst presterande processorn de släppt i Kaveri serien med hälften bortskalat, ändå verkar det som att folk förväntar sig Crysis på High av en budget APU. Skulle tro att denna lämpar sig för vem som helst som inte spelar spel som kräver diskreta grafikkort. Om man på allvar vill lira spel med en APU lär man ha satsa på en dyrare Kaveri variant.

Skickades från m.sweclockers.com

Då ska man nog spela väldigt gamla spel med en väldigt låg budget, fast då passar G3220 bättre. Den är billigare, starkare CPU och lägre förbrukning.
Vill man spela lite mer krävande spel utan att ha ett diskret grafikkort så passar A8-7600 bättre. Den kostar 217 kr mera, men presterar mycket bättre.
Vill man ha en billig dator med ett diskret grafikkort (t.ex. 260X) så är G3220 den mest prisvärda.

Det är orsaken till varför folk hackar på A6-7400K. Måste nog vara en väldigt smal nisch där 7400K är det bästa valet. Man måste spela något spel som G3220 inte klarar av och inte har ca 220 kr extra för 7600 som är mycket starkare.

Som du ser klankar jag inte ner på AMD, de har bra APU:n, men just den här modellen är för dyr/långsam jämfört med de närmaste konkurrenterna, G3220 och A8-7600.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

Samma visa varje gång AMD nämns på sweclockers, alla ska spy galla varje gång och gärna så mycket ni bara kan.

Ja, släpper man en processor inte inte passar till riktigt någonting alls och dessutom kostar mer än konkurrenterna så får man ta lite skit.

Sedan tycker jag hela prisvärdheten i system som dessa är ganska värdelösa. Visst, spar in en tusenlapp på processorn. Men allting annat kostar ju lika mycket. Så 4000:- för ett skitsystem eller 5000:- för ett som är helt ok..

Permalänk
Medlem

Håller mina tummar för att AMD ska lyckas få ut en riktig utmanare till Intels cpu:er. Inte särskilt bra med en jätte på denna marknaden. Och roligare när man ska köpa nytt om man kan välja antingen AMD eller Intel utan att känna att man tappar enormt med prestanda/effekt.

Så hoppas verkligen att AMD kommer med något nytt som kan skrämma Intel lite så dom inte bara behöver sitta med benen på skrivbordet och bara kolla på när pengarna trillar in.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjejen kör med en 7400k, fungerar utmärkt till sims 4 och cs:go i 1920*1080 med höga inställningar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RazerInc:

Tjejen kör med en 7400k, fungerar utmärkt till sims 4 och cs:go i 1920*1080 med höga inställningar.

Vad ligger FPS:en på?

Permalänk
Medlem

Så synd att amd gått ifrån med dena det dom just nu är bäst på: priset!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Vad ligger FPS:en på?

Ska kolla, bor inte hemma för tillfället så blir om någon dag

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Håller mina tummar för att AMD ska lyckas få ut en riktig utmanare till Intels cpu:er. Inte särskilt bra med en jätte på denna marknaden. Och roligare när man ska köpa nytt om man kan välja antingen AMD eller Intel utan att känna att man tappar enormt med prestanda/effekt.

Så hoppas verkligen att AMD kommer med något nytt som kan skrämma Intel lite så dom inte bara behöver sitta med benen på skrivbordet och bara kolla på när pengarna trillar in.

Jepp måste finnas alternativ. Bättre oligopol med AMD o intel än monopol med intel. Vi konsumenter tjänar på fler tillverkare. Kan inte Cyrix kasta sig in i leken igen?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync