Permalänk
Medlem

290 drivarproblem

Nu är det så att skärmen (dell u2713hm) blir helsvart ibland (precis som skärmen får en signal men skärmen är helt svart) och oavsett vad man gör så är den i detta läge, dock när jag drar ut skärmkabeln och sätter i den igen får jag bild och en notis om att drivarna har slutat svara och återställts. Detta händer mellan en gång per dag till en gång i veckan. Kan tillägga att jag inte har överklockat, samt att problemet har uppstått, dvs det var inte så i början.

Åtgärder jag har testat:
Bytt drivrutiner: testat nyaste samt två äldre.
Installerat om Windows (har 8.1)

Grafikkortet är ett sapphire 290 tri-x

Är det någon som har en aning om vad det kan vara för fel? kan det gå på reklamation?

Permalänk
Avstängd

Kanske kan på rma.
kan vara fel på kortet men när det sällan uppstår blir det svårt att verifiera i felsökning.

om möjligt testa skärmen i en annan port på kortet för att se om det funkar eller inte.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Texaco:

Nu är det så att skärmen (dell u2713hm) blir helsvart ibland (precis som skärmen får en signal men skärmen är helt svart) och oavsett vad man gör så är den i detta läge, dock när jag drar ut skärmkabeln och sätter i den igen får jag bild och en notis om att drivarna har slutat svara och återställts. Detta händer mellan en gång per dag till en gång i veckan. Kan tillägga att jag inte har överklockat, samt att problemet har uppstått, dvs det var inte så i början.

Åtgärder jag har testat:
Bytt drivrutiner: testat nyaste samt två äldre.
Installerat om Windows (har 8.1)

Grafikkortet är ett sapphire 290 tri-x

Är det någon som har en aning om vad det kan vara för fel? kan det gå på reklamation?

Hade liknande problem med mitt, ökade volten med typ 9 mV så försvann det.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Hade liknande problem med mitt, ökade volten med typ 9 mV så försvann det.

ska testa det, tack för tipset