Hjälp en gammal spelare som fått tillbaka kontot 1,5 år senare

Permalänk
Medlem

Hjälp en gammal spelare som fått tillbaka kontot 1,5 år senare

Jo, så här är det, jag lirade då man köpte och sålde prylar och då var min rigg med magic find värd ca 2000:-

Sen kom polisen och tog datorn i en husransakan och även mobilen med authenticatorn på. Nu när jag äntligen fick tillbaka grejerna(ärendet nedlagt) och vill börja lira igen har det hänt så sjukt mycket att det är svårt att hänga med.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Laserhona-2489/hero/502456...

Där är min DH. Som jag förstått det är MF värdelöst. Å det här med rift, reroll, kabala och rorg osv fattar jag inget av. Vad är det jag borde pyssla med?

Tips å råd tack.

Sen står det en ny gubbe på gården och nån transmorgverkstad, kanske borde läsa på nånstans?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Jo, så här är det, jag lirade då man köpte och sålde prylar och då var min rigg med magic find värd ca 2000:-

Sen kom polisen och tog datorn i en husransakan och även mobilen med authenticatorn på. Nu när jag äntligen fick tillbaka grejerna(ärendet nedlagt) och vill börja lira igen har det hänt så sjukt mycket att det är svårt att hänga med.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Laserhona-2489/hero/502456...

Där är min DH. Som jag förstått det är MF värdelöst. Å det här med rift, reroll, kabala och rorg osv fattar jag inget av. Vad är det jag borde pyssla med?

Tips å råd tack.

Sen står det en ny gubbe på gården och nån transmorgverkstad, kanske borde läsa på nånstans?

Levla upp till 70 är ju en början.

Kör bountys så kommer du få Riftkeys och bloodshards. Bloodshards används hos kadala för att gambla till sig bra items.

I rifts får du bloodshards och ibland greater rift trail key av bossen , dessa används för greater rifts.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Som sagt. Börja med att lvla upp till 70. På det sättet kommer du naturligt sätta dig in i spelet igen.

MF ska man inte satsa på längre, du får redan MF av buffs som t.ex hur många extra players som är i närheten av dig, + chest buff bonus osv, som ger "tillräckligt". Så det är bättre att satsa dom statsen på annat.

Rifts är det nya "farm" sättet kan man säga. Elitepacks och bossar överallt med bra loot, som du tar dig igenom riktigt snabbt i 5man groups. För mig brukar varje rift ge ungefär 1 legendary på torment 1, ibland mer om man har tur. För att köra Greater rifts behöver du en GF key, som kan droppa av sista bossen i vanliga rifts. GF är svårare eftersom det går på tid, men ger mer loot om du hinner. Om du föredrar att lira singelplayer så är nog bounties bättre.

Reroll är basicly att du kan ändra ett av statsen på ett item till något annat. Väldigt användbart för att utforma sitt gear till precis så man vill ha det. Dock kostar det och när du trycker reroll kommer det upp 3 stycken "random" stats du kan välja bland, ibland sämre än det ursprungliga du ville ändra. Du kan rerolla igen hur många gånger som helst, tills du får upp det du vill ha. Men för varje extra gång du rerollar kostar det lite mer.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Skit i spela upp till 70 vanligt. Be nån powerlevla dig. tar inte direkt lång tid 60-70. Sen om du har guld köper du gear av vendors. Du borde kunna lira T1 med de gearen. Där jagar du upgrades.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

Har ett par miljoner guld, men vendors har väl aldrig haft nått av nytta?
Har dem ändrat det nu?

T1?

Kör på Normal nu och rensar första akten utan problem alls, instakill på allt typ. Bör jag gå upp i svårighetsgrad för att få bättre grejer?
Har inte expansionen, tänkte försöka komma in i spelet först.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

D3 är helt meningslöst utan RoS ^^

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

D3 är helt meningslöst utan RoS ^^

Kan inte mer än instämma med detta.
Inga bounties, rifts, a5, mystic etc.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Fredag:

Har ett par miljoner guld, men vendors har väl aldrig haft nått av nytta?
Har dem ändrat det nu?

T1?

Kör på Normal nu och rensar första akten utan problem alls, instakill på allt typ. Bör jag gå upp i svårighetsgrad för att få bättre grejer?
Har inte expansionen, tänkte försöka komma in i spelet först.

T1 Betyder Torment 1, och är en svårighetsgrad, är ju Normal, Hard, Expert, Master, Torment 1-6 Är på torment spelet börjar bli lite utmanade, och har man kass gear kan fiender ta olidligt lång tid att döda.

Allt det nya du pratar om att komma in i är i princip saker som kommer med expansionen, Rifts t.ex, som är ett mycket enklare sätt att leta gear på än att bara köra storyn, finns ju bara i RoS. Vill du spela end-game med folk gäller det nästan att vara lvl 70 för att vara av värde.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |