3.5 mm Hane -> Hona till montering i bilen

Permalänk
Medlem

3.5 mm Hane -> Hona till montering i bilen

God kväll!

Har en Mazda 3 från 2006.
Denna levererades utan MD/Tape men har knapp för att använda det, så jag köpte en AuxMod och installerade den.
Fungerar klockrent men jag vill ha en hona monterad någonstans och försöker därför hitta en som jag kan sätta genom en plastpanel som jag kommer borra ett hål i.

Jag har kollat på många sidor efter en hane -> hona men hittar ingen färdig sladd som verkar bra för mitt ändamål.
Någon som har någon bra idé eller tips om var man kan få tag på en eller bra komponenter att bygga en bra själv.
Har inte haft lätt att hitta någon så om någon kan till och med hjälpa till med exakt artikel skulle detta uppskattas starkt!

Tack på förhand!

EDIT: letar snygg hona, gärna cleant utseénde.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack!

Jag har sett dem men de är ruggigt fula. Jag vill helst ha någon lite diskretare alternativt med mer cleant utseende.
Likt nedan:

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

Okok, kollat något på conrad? Finns en del, men du får nog bläddra själv då det troligen är en smaksak hur den ska se ut.

http://www.conrad.se/A%2fV-Kontakter.htm?websale8=conrad-swe&...

Permalänk
Medlem

bara jag som misstolkade inlägget? förstår ofc det du vill få reda på men det va roligt skrivet

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

bara jag som misstolkade inlägget? förstår ofc det du vill få reda på men det va roligt skrivet

Bjuder på den ^^

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Rekordmedlem

Guld ? http://www.ebay.com/itm/4pcs-1-8-3-5mm-Stereo-TRS-Female-Jack...
Annars får du välja nåt kretskortsmonterat om du vill slippa synlig mutter och sätta det på veroboard och sedan fästa kortet från insidan på nått sätt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Guld ? http://www.ebay.com/itm/4pcs-1-8-3-5mm-Stereo-TRS-Female-Jack...
Annars får du välja nåt kretskortsmonterat om du vill slippa synlig mutter och sätta det på veroboard och sedan fästa kortet från insidan på nått sätt.

Inte nödvändigtvis guld. Mer stilen som visas på bilden.
Synd att det är brist på sådan vara. Ska fortsätta leta.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-