Win defender ger mig blåskärm?

Permalänk
Medlem

Win defender ger mig blåskärm?

Hej jag har stött på ett problem, eller lättare sagt 2 st.

Emellanåt när jag startar datorn så är security essentals INAKTIVERAT.
Aktiverar Security essentals manuellt. Det går bra, men när jag startar Win Defender så får jag blåskärm och medelandet blåskärmen visar är en massa nollor och 24.

Va 17 är felet?? Vid genomsökning så hittas inga virus.
Har även MalevareBytes Anti- maleware installerat men efter att ovanstående problem uppstått så går det ej att starta upp det programmet.
Installerade WinZip Maleware Protector det startar bra men det hittar inte heller något vid genomsökning.

Det händer även att datan blåskärmar vid vanligt surfande, en av gångerna hade jag felkod 000000007 (osäker på antalet nollor)
Hjälp.

Har kört diverse. Stress program (OCCT; Prime95; InterBurn Test) för att se om det är fel på minnen, processor eller nåt annat. Men det funkar helt ok.

Permalänk
Medlem

När man installerar Microsoft Security Essentials ska Windows Defender vara inaktiverat eftersom all dess funktionalitet ingår i Security Essentials.

Avinstallera WinZip Maleware Protector, det är skräp:
http://www.herdprotect.com/winzipmalwareprotector.exe-2885aa8...
http://www.shouldiremoveit.com/WinZip-Malware-Protector-68557...

Permalänk
Medlem

Tack! Avinstallerade Security essentals, winzip Malewareprotector och MalevareBytes Anti- maleware. Den sisstnämda för att det programmet slutade fungera. Nu verkar datorn flyta på fint igen.

Men jag skulle vilja ha nå bra maleware program installerat ändå. Känns som att Defender inte ger maximalt skydd.. Tipps?

Permalänk
Medlem

I Windows 7 ska man ju mycket riktigt inte ha bara Defender. Det finns flera bra gratis antivirusprogram t ex Avira, Ad-Aware, AVG, Avast och Bitdefender.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hygglo:

Tack! Avinstallerade Security essentals, winzip Malewareprotector och MalevareBytes Anti- maleware. Den sisstnämda för att det programmet slutade fungera. Nu verkar datorn flyta på fint igen.

Men jag skulle vilja ha nå bra maleware program installerat ändå. Känns som att Defender inte ger maximalt skydd.. Tipps?

Testa att installera gratisversionen av MBAM och kör den en gång i veckan eller liknade. Använd sedan något av de AV-alternativ som CeciliaB nämnde.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)