Problem med Grafikkortet och Bildskärmen (Crash)

Permalänk

Problem med Grafikkortet och Bildskärmen (Crash)

Förut:

Jag har ingen aning vad som händer med min dator när jag försökte uppdatera HP Compaq bios, känns att datorn gick långsammare då när jag uppdatera detta, trodde då att det var ett bios uppdatering men händer tyvärr ingenting med American MegaTrends INC.

Idag:

När jag kom hem så kraschade redan datorn och det var ingen blåskärm, skärmen var bara svart och den var gul på ström knappen i skärmen, grafikkortet börja då att sluta att fungera och satt in kabel i den intern grafikkortet på moderkortet och den fungera.
Sen ville Windows starta någon reparation, den gjorde inte ett skit och stängde av den och starta om datorn igen och starta windows normalt och de fungera som den skulle.
Problemet är nu om de är fel på moderkortet, bios eller om grafikkortet gick i sönder.
Jag är trött på att göra någonting själv just nu så vore bra om jag fick hjälp här, skickade ett mail till Inet support men dom är så slöa på att svara.

Köpt: https://www.inet.se/kundvagn/visa/7137098/blackbird-hp

Dator: HP 500B MicroTower

Operativsystem: Microsoft Windows 7
Processor: Intel Celeron 2.60 GHz
Moderkort: FOXCONN 2A8C (Bios: American Megatrends Inc Version 6.05 08/12/2010)
Minne: Corsair 4GB (2x2GB) CL9 1333Mhz VALUE SELECT
Grafikkort: Installera nytt Asus GeForce GT 610 Silent LP HDMI 1GB (Använder just nu Intel G41 Express Chipset)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black