Använder du mobilen på toaletten?

Permalänk
Avstängd

Använder du mobilen på toaletten?

Använder du din mobiltelefon när du sitter på toaletten?

Permalänk
Medlem

Ja, why not?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Ja, why not?

Av samma anledning som att man tvättar händerna innan man lagar mat eller äter.
Hygieniska och sanitära skäl.

För du torkar dig i rumpan med ett silkestunt toalettpapper sen kanske (eller kanske inte?) svajpar du på telefonen med samma hand, eller på något sätt vidrör telefonen när dina händer är i ett mindre hygieniskt tillstånd. Du kan få (tarm)bakterier på telefonen.

Vid ett senare tillfälle för du telefonen till örat och håller så den får kontakt med kinden och ligger nära munnen.

Permalänk
Medlem

Nej, finns inget som är så viktigt på telefonen att jag måste se det när jag skiter. Då är det bättre att koncentrera sig på den aktiviteten för att sedan gå ut ur toaletten och titta vad som har hänt på telefonen under de tre minuterna man satt och sket.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Det är väll bara att tvätta av telefonen det bör man ju göra iaf? Brukar spola av min i duschen eller handfatet

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Av samma anledning som att man tvättar händerna innan man lagar mat eller äter.
Hygieniska och sanitära skäl.

För du torkar dig i rumpan med ett silkestunt toalettpapper sen kanske (eller kanske inte?) svajpar du på telefonen med samma hand, eller på något sätt vidrör telefonen när dina händer är i ett mindre hygieniskt tillstånd. Du kan få (tarm)bakterier på telefonen.

Vid ett senare tillfälle för du telefonen till örat och håller så den får kontakt med kinden och ligger nära munnen.

Jag tar upp telefonen när jag sitter ner, och lägger ner telefonen innan jag torkar mig, efter besöket så tvättar jag händerna innan jag tar upp telefonen igen. Så mobilen möter samma luft som hela min ansikte möter.

Men nej, jag är inget freak när det kommer till hygien, jämfört med andra folk så är jag troligtvis väldigt smutsig men det har samtidigt gjort mig mer resistent mot sjukdommar och liknande.

Permalänk

händer väl, Annars använder jag den tiden för reklamläsning ^^

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem

Inte mellan att jag torkat mig och tvättat händerna. Tror knappast jag har omg-massor av bakterier på sidan av toalocket eller i byxlinningen.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

#selfie

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Japp, nästan alltid!
Då man är småbarns pappa är toatiden värt HUR MYCKET SOM HELST!

(Vi har handsprit)

Permalänk
Skrivet av rektor:

Av samma anledning som att man tvättar händerna innan man lagar mat eller äter.
Hygieniska och sanitära skäl.

För du torkar dig i rumpan med ett silkestunt toalettpapper sen kanske (eller kanske inte?) svajpar du på telefonen med samma hand, eller på något sätt vidrör telefonen när dina händer är i ett mindre hygieniskt tillstånd. Du kan få (tarm)bakterier på telefonen.

Vid ett senare tillfälle för du telefonen till örat och håller så den får kontakt med kinden och ligger nära munnen.

För det är ju skitviktigt att kolla facebook och forumbevakningar en extra gång mellan man torkat sig i röven och man tvättar händerna. Tänk, annars hade det gått minst 20 sekunder utan!

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Haha jag jobbar som industri montör och har rensat
Avlopp och svarat i telefonen utan att
Tvätta händerna kom jag på. Jag har nog bajs
Basiler på den ;).

Lite baciller skadar inte att få
I sig.

Det som inte dödar de härdar en.

Putte

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lappen81:

Det är väll bara att tvätta av telefonen det bör man ju göra iaf? Brukar spola av min i duschen eller handfatet

Du kan ju inte spola av den i duschen eller i handfatet utan att den gör sönder.
Om inte du råkar ha en vattentät telefon?

Skrivet av n_sandstrom:

För det är ju skitviktigt att kolla facebook och forumbevakningar en extra gång mellan man torkat sig i röven och man tvättar händerna. Tänk, annars hade det gått minst 20 sekunder utan!

Man kanske inte har möjlighet att kolla Facebook eller forumbevakningar under dagen.
Tex om man jobbar, så kanske man inte får kolla Facebook under arbetstid.

Permalänk
Inaktiv

Nej aldrig. Klara mig utan telefon dom få minuterna man är där inne.

Permalänk
Medlem

OT: Väll = "väl" & "småbarnspappa".

Men inte så mycket, använder mest papper och vatten på toa. Fakebook och annat trams har jag inte så det lär inte behövas kolla nått sådant.

Permalänk

Ska jag bara göra en drill så avstår jag men om man ska klämma några kablar så tycker jag att det känns avslappnande att slösurfa på mobilen, ungefär som "förr" att ta med sig en tidning till skithuset ^^

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk

Jag har serier jag sitter och läser medans jag skiter. Ingen telefon behövs :3

Permalänk
Medlem

TS du borde ha val Alltid annars skiter jag i toabesök number 2. Saknas det batteri så blir det Ipad alltid annars skiter jag i besök number 2

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Självklart inte!! Jag använder plattan i stället, mycket större skärm

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Ja jag gör det ofta för jag finner det ytterst intressant att läsa något när jag sitter och klämmer. Det kan vara en 20-lapp eller vad som helst egentligen det spelar ingen roll bara jag har något att läsa då det ger mig extra tillfredsställelse av någon anledning.

Sen de som klagar på bakterier etc. jag hoppas ni tvättar era tangentbord ofta för dem tillsammans med handtag på kundvagnar i livsmedelsaffärer är de största bakteriefällorna som finns i vardagen typ. Sen så tvättar faktiskt de flesta av oss händerna efter ett besök så telefonen blir inte skitigare än vanligt under ett toabesök.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Du kan ju inte spola av den i duschen eller i handfatet utan att den gör sönder.
Om inte du råkar ha en vattentät telefon?

Man kanske inte har möjlighet att kolla Facebook eller forumbevakningar under dagen.
Tex om man jobbar, så kanske man inte får kolla Facebook under arbetstid.

Men det är ju bara att kolla på telefonen medans man skiter, sedan lägga ned den, torka sig, tvätta händerna och sedan plocka upp den igen!
Jag torkar ju mig inte i röven medans jag håller i telefonen i samma hand...

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Måste ju ha tillgång till min toalett pappers app. Vad gör man inte för miljön.

Permalänk
Medlem

Hahah, läser detta på dass

Permalänk

Obligatoriskt att köra en liten bajsselfie till alla på Snapchat, så att de verkligen vet om att jag gör det :).
Baciller bryr jag mig inte om, men det är klart att man tvättar händerna efter besöket.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk

Hahahahha vilken fråga !!!!
Jag använder mobilen ofta och tycker att det blir betydligt roligare att skita då

Permalänk
Medlem

Förövrigt säger man att tandborsten har mycket tarmbakterier på sig så det spelar nog ingen roll om man rör vid något eller inte, mobiltelefonen slickar man ju inte heller på.

Permalänk
Medlem

Alla med barn vet att toalett + mobiltelefon = egentid

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Ja, är det inte lag på det? Ska man läsa schampo flaskan som på den goda tiden eller vad...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Använder ni tandborsten på toaletten? Eller kanske i ett kök? Spelar ingen roll det är ändå bajs på tandborsten.

http://www.discovery.com/tv-shows/mythbusters/videos/surprise...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har så svårt att förstå den här skräcken mot mobiler och plattor på toaletten. Ingen har väl gnällt på att man haft med sig någon tidning in på muggen och sedan lagt den på valfri yta i hemmet.

Nej, tror det finns en drös andra saker man kan oroa sig mer över. Skulle inte förvåna mig om ens byxor efter en dag sittandes i kollektivtrafik innehåller en hel del intressant. Tangentbord/möss lär inte vara så fräscha. Dörrhandtag likaså.

Lite skit rensar magen sägs det ju, och någon artikel jag läst (Hörsägen - bästa källan! Marginellt bättre än Wikipedia) visade att ju renligare ett lands befolkning var, desto större var problemen med allergier och liknande. Jag bryr mig inte nämnvärt utöver normal hygien och jag är tamigfan aldrig sjuk, motionera immunförsvaret! Sen att det kan uppfattas som äckligt är ju en annan sak.

/50öre