Permalänk
Inaktiv

Ersättare till Diamondback 3G

Jahapp. Efter cirka 7 års användning så gick min Diamondback 3G sönder. Allra helst skulle jag vilja ha en ny likadan. Finns det någon mus som säljs ännu i dag som är lik denna?

/fumped

Permalänk
Medlem

Bytte ut min mot en mionix avior 7000 och den känns som en bra ersättare.

Permalänk
Medlem

Kanske http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=222644 skulle vara något? Går dock fan inte att få tag på för ett vettigt pris här i Sverige...

Nämnde den då den är väldigt lik din tidigare mus formmässigt.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Finns egentligen ingen bra efterföljare till dom gamla DB, tyvärr.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fryguy:

Bytte ut min mot en mionix avior 7000 och den känns som en bra ersättare.

Skrivet av Xelithium:

Kanske http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=222644 skulle vara något? Går dock fan inte att få tag på för ett vettigt pris här i Sverige...

Nämnde den då den är väldigt lik din tidigare mus formmässigt.

Tack. Kollar upp dom

Skrivet av JimmieSan:

Finns egentligen ingen bra efterföljare till dom gamla DB, tyvärr.

Tråkigt.

Permalänk
Medlem

Har samma problem
Alla jävla möss nuförtiden ser ut som en robots könsorgan. Jag vill ha enkelheten och känslan hos min diamondback och inget jag provat har 'det'.. ja ni vet...
Min fungerar fortfarande, dock bara en knapp och den glappar lite men så länge den ändå fungerar kommer den få bo kvar.

Hade varit trevligt att komma över något gammalt Razer lager och stocka upp ett par inför framtiden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon228747:

Jahapp. Efter cirka 7 års användning så gick min Diamondback 3G sönder. Allra helst skulle jag vilja ha en ny likadan. Finns det någon mus som säljs ännu i dag som är lik denna?

/fumped

Jag körde med diamondback i många år...bytte till en mamba när den senaste gick sönder för ett par år sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Bytte själv från Diamondback till en Deathadder.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hoski:

Jag körde med diamondback i många år...bytte till en mamba när den senaste gick sönder för ett par år sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av NukeHenk:

Bytte själv från Diamondback till en Deathadder.

Varför valde ni dom?

/fumped

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon228747:

Varför valde ni dom?

/fumped

Bra sensor, skön att hålla och går att köra både med sladd och trådlös.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Lätt svar.
Razer taipan. Letade länge efter en ersättare och taipan tycker jag tom är skönare.

Permalänk
Inaktiv

Blev en Taipan. Känns som att valde rätt.
(nej min 3G är inte smutsig, det är bitar av gummiytan som släppt )

Permalänk
Medlem
Skrivet av riderx:

Lätt svar.
Razer taipan. Letade länge efter en ersättare och taipan tycker jag tom är skönare.

Yepp. Synd på Taipans sensor.
Inget jag kan använda då den är alldeles för sub par.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon228747:

Varför valde ni dom?

/fumped

Jag valde mig pga passformen. Satt gött i handen trots att den är liten för mina händer. Hur är Taipan då förresten?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NukeHenk:

Jag valde mig pga passformen. Satt gött i handen trots att den är liten för mina händer. Hur är Taipan då förresten?

Funkar bra. Hade ont i ringfingret och lillfingret efter ett 8 timmars diablopass första dagen men jag har nu lärt mig att hålla i musen på "rätt sätt". Vet inte om jag kan kalla den ersättare till diamondback 3g eftersom det inte är samma form.
Överlag är jag nöjd.

/fumped