Ett riktigt I-landsproblem som involverar katter

Permalänk
Medlem

Ett riktigt I-landsproblem som involverar katter

Hej,

jag har ett riktigt störande problem.
Jag har katt-j*vlar där jag bor och jag har en stor bil med plan motorhuv som de envisas med att hoppa upp och lägga sig på.
Nu har jag tagit bilder och de har repat lacken!
Hur blir jag av med katterna!?

Jag har provat att lägga ut vitpeppar runt bilen, men det fungerar inte.
Detta gör mig så frustrerad. Katternas klor repar verkligen lacken. Det ska tilläggas att jag gillade katter förr, men nu är jag bara förbannad på dem för att de förstör för mig

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Något som löser problemet men är jobbigt i längden och inget man borde behöva göra som bilägare.
Lägg ett lakan eller annat över motorhuven när du parkerar.

Jag tror inte man kan göra så mycket annat. Katter är ju tyvärr djur som skiter i vad man säger åt dem. De tror att de är kungar på jorden.

Jag älskar också katter men när de förstör ens prylar och det inte ens är ens egna katter, då kan man bli förbannad.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Något som löser problemet men är jobbigt i längden och inget man borde behöva göra som bilägare.
Lägg ett lakan eller annat över motorhuven när du parkerar.

Jag tror inte man kan göra så mycket annat. Katter är ju tyvärr djur som skiter i vad man säger åt dem. De tror att de är kungar på jorden.

Jag älskar också katter men när de förstör ens prylar och det inte ens är ens egna katter, då kan man bli förbannad.

Funderadepå lakan, men det blir mycket med logistik. Ska jag lägga det i bilen, vad händer när det regnar, kommer det stinka apa om lakanet?
Känns som att det borde finnas något anti-katt-medel eller något liknande?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Prova att parkera bilen på andra hållet.

Permalänk

En fjärrstyrd signaltuta kanske hade varit nåt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du får polera och vaxa huven så noga att katten glider av

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Slänga lite kattmynta frön i närmaste buske, då går dom dit och rullar runt där istället.
Har haft liknande problem fast biltaket som var lockande, jag är inte mån av bilen värst mycket, men tassavtryck på rutan och trasiga torkare..
Jag sprayar på olja på motorhuven och efter det har dom gett fan i bilen.
Slipper katter och rost, men vägdamm samlas gärna på huven.

Annat jag har sett fungera är att montera en moppe/mc larm på huvet, med justerbar känslighet, känner av kattens tyngd men inte regn.
Problemet är att jag hittar inte sådan larm någonstans.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Vattenslang? Så fort den lägger sig sprayar du. Tydligen även skall dessa fungear:

http://www.conrad.se/?ref=tradedoubl&tduid=e539f9edbfe286a4c1...

Permalänk
Medlem

Många bra tips. jag återkommer om hur det har gått.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Hedersmedlem

Brukar inte bli lätt upprörd men kom med vettiga förslag. Har tagit bort ett inlägg som inte var så smakligt.

Mvh
Moderator Shimonu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Du får polera och vaxa huven så noga att katten glider av

Om den ändå lutade, men min huv är perfekt plan eftersom det bara är jag som råkar ut för kattj*veln...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Polisanmäl det då kattägaren har ägaransvar.

Citat:

Djur som stör omgivningen

Den som har hund eller katt har skyldighet att se till att djuret inte stör omgivningen. Bestämmelser om detta finns i lagen (2007:1150) om tillsyn över hundar och katter. Enligt lagen skall hundar och katter hållas under sådan tillsyn och skötas om på ett sådant sätt som behövs för att förhindra att hunden eller katten orsakar skador eller andra olägenheter

http://www.regeringen.se/sb/d/9134

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless