Had köpt en 11k dator från inte, inte nöjd när jag hör att man kan få bätre för slantarna....

Permalänk
Medlem

Had köpt en 11k dator från inte, inte nöjd när jag hör att man kan få bätre för slantarna....

hej sweclockers komunity

Jag köpte nyligen en PC från inet för omkr 11k och är inte riktigt nöjd... Trodde jag skulle få en PC som kör allt men den har problem i både metro (ospelbart i högsta) och farcry 3 (laggtendenser.... För 11k har jag hört att man ska få bättre så jag tänkte försöka dra tillbaka den på öppet köp... (Den pumpar även ut våldsamma mängder värme... Är som att sitta i en bastu om man gamear...

Om någon skulle kunna ta sig en titt på det hela och tipsa om PC delar/färdigbyggd... Jag vill att den ska gå att spela på idag samt i framtiden och har en maxbudget på 13-14k men det gör inget om det kryper ned mot 10k... Viktiga är för mig att den går at games på, så maxa hellre budgeten än dra ned på prestanda...

MVH Max

Permalänk
Medlem

Oj! Ser att min mobil rättar inet till inte 😝

Permalänk
Medlem

Nej, du kan inte köpa en dator för 11k och kunna köra Metro på högsta inställningar, oavsett var du köper den. "Boven i dramat" i detta fall är grafikkortet. Radeon 270x har inte tillräckligt med kraft med att köra Metro på högsta inställningar. Kolla http://www.guru3d.com/articles-pages/msi-radeon-r9-270x-gamin... t.ex.

Visa signatur

CPU: 9900K
GPU: RTX 4070
RAM: 32GB

Permalänk
Hjälpsam

Man får bygga en dator liknande den du har men med ett GTX770 eller 280x minst sen lite bättre kylning.

Nått åt detta hållet

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6924438/2014-07-09

Eller ta SweC sommardator en bättre affär än min ovan när jag tänker efter eftersom du får liknande delar men dubbelt så stor SSD o HDD...OS o DVD tillkommer http://www.inet.se/produkt/v100381/sweclockers-sommardator-20...

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxipad:

hej sweclockers komunity

Jag köpte nyligen en PC från inet för omkr 11k och är inte riktigt nöjd... Trodde jag skulle få en PC som kör allt men den har problem i både metro (ospelbart i högsta) och farcry 3 (laggtendenser.... För 11k har jag hört att man ska få bättre så jag tänkte försöka dra tillbaka den på öppet köp... (Den pumpar även ut våldsamma mängder värme... Är som att sitta i en bastu om man gamear...

Om någon skulle kunna ta sig en titt på det hela och tipsa om PC delar/färdigbyggd... Jag vill att den ska gå att spela på idag samt i framtiden och har en maxbudget på 13-14k men det gör inget om det kryper ned mot 10k... Viktiga är för mig att den går at games på, så maxa hellre budgeten än dra ned på prestanda...

MVH Max

Innan du skickar tillbaks allting, hör med Inet om det är möjligt att bara byta grafikkortet mot ett pristillägg. Vill du maxa Metro får du nog gå upp till Nvidia GTX780 eller AMD 290X.

Betydligt smidigare än att skicka tillbaks hela datorn, och du kan fortfarande använda den integrerade grafiken i moderkortet medans du väntar på nya grafikkortet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av maxipad:

hej sweclockers komunity

Jag köpte nyligen en PC från inet för omkr 11k och är inte riktigt nöjd... Trodde jag skulle få en PC som kör allt men den har problem i både metro (ospelbart i högsta) och farcry 3 (laggtendenser.... För 11k har jag hört att man ska få bättre så jag tänkte försöka dra tillbaka den på öppet köp... (Den pumpar även ut våldsamma mängder värme... Är som att sitta i en bastu om man gamear...

Om någon skulle kunna ta sig en titt på det hela och tipsa om PC delar/färdigbyggd... Jag vill att den ska gå att spela på idag samt i framtiden och har en maxbudget på 13-14k men det gör inget om det kryper ned mot 10k... Viktiga är för mig att den går at games på, så maxa hellre budgeten än dra ned på prestanda...

MVH Max

Den datorn du länkar kostar för övrigt 9.5k och inte 11k som du sa, är det verkligen den du köpte då?

Kolla på sweclockers sommar dator annars och byt ut grafikkortet till en 290/290x så ska nog det duga bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Datorn som du köpt heter ju till och med Speldator AMD medium och det står i beskrivningen att den klarar BF4 på MEDIUM så varför fick du för dig att du skulle få så mycket bättre prestanda än så?
Datorn överlag är ok men vill du få ut högre spelprestanda får du lägga ut några tusenlappar extra på grafiken, och själv hade jag satsat på en K processor.
Och som redan sagts så kostar datorn du länkar 9.5k inte 11k.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.