Är Wildstar värt det?

Permalänk
Avstängd

Spelet är dött. Inga fixes för memory leaks, inga fixes för skit dålig prestanda, ingenting att göra i end-game när du är klar, tomma servrar och dom vill inte merga etc.

Dött. Spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Spelet är dött. Inga fixes för memory leaks, inga fixes för skit dålig prestanda, ingenting att göra i end-game när du är klar, tomma servrar och dom vill inte merga etc.

Dött. Spel.

Pfft..

Inget att göra i end-game är skitsnack. Det finns gott om instancer/raider för den PvE-intresserade och bra PvP för den som uppskattar det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ziwe:

Pfft..

Inget att göra i end-game är skitsnack. Det finns gott om instancer/raider för den PvE-intresserade och bra PvP för den som uppskattar det.

End-game i Wildstar suger. Dom håller på att konstant uppdatera det för att dom fuckade upp första gången. Oj, wow, raids. Hur många spel har inte det, liksom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

End-game i Wildstar suger. Dom håller på att konstant uppdatera det för att dom fuckade upp första gången. Oj, wow, raids. Hur många spel har inte det, liksom?

Vad har andra MMORPG som Wildstar saknar?

Combatsystemet är designat för PvP imo, och PvP:n är jävligt bra i Wildstar.. Har inte haft så kul i ett MMORPG sedan Vanilla, och jag har spelat de flesta spelen.

Permalänk
Medlem

Skulle inte säga att det är dött. Sure, många av servrarna är väldigt tomma och jag tycker definitivt det skulle vara bäst med en merge men jag tror ändå på Wildstar. När det blir lite mer polerat tror jag folk stadigt kommer komma tillbaka.

Vi har iaf roligt och har precis gått in i GA med vår svenska guild Ruthless och har tagit första bossen och progressat en bit på andra med bara 18 pers. Sjukt kul!

Permalänk
Medlem

Funderar på att testa Wildstar. Kan man köpa det billigt nånstans så man slipper kasta bort pengar ifall man inte gillar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akkid:

Funderar på att testa Wildstar. Kan man köpa det billigt nånstans så man slipper kasta bort pengar ifall man inte gillar det?

Du kan be någon som köpt spelet ge dig en trial invite. Har tyvärr gett bort mina annars hade du kunnat få en. Alternativt väntar du på att Carbine skickar ut trial invites vilket jag tror att dom gör ibland.

Spelet kostar väl runt 300:- annars, kolla prisjakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gillar inte att tigga... Men har lite abstinence efter att testa nått nytt spel, tänkte Wildstar.

Dock så är jag inte så sugen på att köpa det för 300kr då jag kanske bara spelar några dagar.

Så om någon skulle ha en "guest pass" till övers så skulle jag vara ytterst tacksam för den.

Mvh

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Jag är övertygad om att EA är väldigt nöjda då SWTOR var 3e bästa mmo i väst, med sina 165 miljoner dollar i förtjänst under 2013. http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2014/07/19/world-of-wa...

Knappast en flopp.

Ehm dyraste spelet att tillverka någonsin och de båda som ägde företaget som stod bakom det fick lämna. Ea försöker bara att minimera förlusten med det spelet. Sedan kan jag tycka det är ett helt ok spel för det, men personligen tycker jag nog det är mer flopp än topp

Skrivet av Tumnus:

Som man låser upp när man lägger till en subscription.

Så man måste lägga till en sub med kreditkort innan man kan låsa upp de 30 dagarna man får med?

Nej tack

Skrivet av Nex3r:

Gillar inte att tigga... Men har lite abstinence efter att testa nått nytt spel, tänkte Wildstar.

Dock så är jag inte så sugen på att köpa det för 300kr då jag kanske bara spelar några dagar.

Så om någon skulle ha en "guest pass" till övers så skulle jag vara ytterst tacksam för den.

Mvh

Jag skulle också gärna vilja testa faktiskt om någon har en över.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Skrivet av Conditioned:

Ehm dyraste spelet att tillverka någonsin och de båda som ägde företaget som stod bakom det fick lämna. Ea försöker bara att minimera förlusten med det spelet.

Fel, dyraste spelet någonsin toppas numera av Grand Theft Auto V med en beräknad kostnad av 265 miljoner dollar.

När det gäller SWTOR beräknar analytikerna att kostnaden hamnade någonstans mellan 150-200 miljoner dollar. Med 165 miljoner dollar i förtjänst (m.a.o efter utgifterna är avdragna) per år, är de initiala kostnaderna historia sedan länge.

Spelet är knappast en flopp oavsett vad du tycker, utan en rejäl finansiell framgång för dess ägare.

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Fel, dyraste spelet någonsin toppas numera av Grand Theft Auto V med en beräknad kostnad av 265 miljoner dollar.

När det gäller SWTOR beräknar analytikerna att kostnaden hamnade någonstans mellan 150-200 miljoner dollar. Med 165 miljoner dollar i förtjänst (m.a.o efter utgifterna är avdragna) per år, är de initiala kostnaderna historia sedan länge.

Spelet är knappast en flopp oavsett vad du tycker, utan en rejäl finansiell framgång för dess ägare.

Gz, alla som kan läsa på wikipedia är experter. En flopp bestäms inte bara av av hur mkt pengar som har investerats och intjänats, utan hur mycket tid som har lagts ner, t.ex blir frågor som 'Vad hade vi kunnat göra istället för att tjäna betydligt mer pengar för insatta kapital i form av tid, energi etc' aktuella. De som godkände att producera swtor och de enorma summor som investerades hade nog snarare räknat med en wowkiller.

Vidare har jag aldrig kallat swtor för en flopp. Men du hade iaf rätt när det gäller en sak.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Skrivet av Conditioned:

Gz, alla som kan läsa på wikipedia är experter.

Ledsen att göra dig besviken, men http://www.gamesindustry.biz/ och företagens offentliga kvartalsrapporter är mina huvudsakliga källor för information, inte Wikipedia. Men uppriktigt sagt är det ganska ointressant var informationen inhämtas så länge den är relevant.

För jag förmodar att du lika lite som jag arbetar på EA och då är vi hänvisade till internet.

Skrivet av Conditioned:

Vidare har jag aldrig kallat swtor för en flopp

Inte?

Skrivet av Conditioned:

Ehm dyraste spelet att tillverka någonsin och de båda som ägde företaget som stod bakom det fick lämna. Ea försöker bara att minimera förlusten med det spelet. Sedan kan jag tycka det är ett helt ok spel för det, men personligen tycker jag nog det är mer flopp än topp