Super Flower Golden Green - nya supernätaggregatet?

Permalänk
Inaktiv

Super Flower Golden Green - nya supernätaggregatet?

Såg precis ett nytt nätaggregat ifrån Super Flower (en välrenommerad tillverkare) som är modulärt och i 80+ Gold-klass.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=856951

750W kostar bara 900 kronor, alltså verkar det vara en värdig konkurrent till exempelvis Cooler Master V700.

Någon som vet något mer om dessa? Erfarenheter av Super Flower?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Såg precis ett nytt nätaggregat ifrån Super Flower (en välrenommerad tillverkare) som är modulärt och i 80+ Gold-klass.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=856951

750W kostar bara 900 kronor, alltså verkar det vara en värdig konkurrent till exempelvis Cooler Master V700.

Någon som vet något mer om dessa? Erfarenheter av Super Flower?

Superflower leadex ska vara bra men EVGA tog plattformen och satte in enbart japanska kondensatorer i sin G2 vilket är snäppt vassare, om jag förstått allting rätt G2 fick toppklass av testet på Sweclockers.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Såg precis ett nytt nätaggregat ifrån Super Flower (en välrenommerad tillverkare) som är modulärt och i 80+ Gold-klass.

Ännu inga egna erfarenheter av Super Flower, men det är väl en tidsfråga. Leadex är väl något nyare, men de är bra, och vi har ju även sett Golden King.

Om vi talar märken som använder Leadex då har du t.ex. de nya G2 från EVGA.

Som t.ex. EVGA Supernova 750 G2 som nyligen testades här. Eller 850 G2 som testades av sidan jonnyguru.com.

Å andra sidan, apropå informationen i länken, med endast en återförsäljare runt det priset, och som väntar på leveranser, så skulle jag inte anse det vara helt spikat på den nivån. 750 G2 från EVGA ligger på 990 kr från flera återförsäljare.

För de som inte har sett något om Super Flower, du nämner redan att de är en välrenommerad tillverkare, ett par citat från jonnyguru.com, om Leadex Gold 750, som EVGA:s ovannämnda baseras på:

Citat:

But you know what else is nice? The voltage regulation. This thing is after Seasonic's throat, right here. On the 3.3V rail, I get 0.3% stability. That's all. Wow. On the 5V rail, I see 0.4% regulation. Finally, the 12V rail is doing 0.5%. Geeeeeeeeeeeeeeeeeeze!!! This thing just averaged 0.4% stability! That's way beyond excellent, and as good as any Seasonic I've tested lately.

Super Flower really is out to rip the stability crown right off of Seasonic's head, it looks like.
[...]
Oh, I'm in love, L-U-V. All three main rails under the 10mV mark? That's not Seasonic performance, that's Delta performance. It does not get any better than this, from what I have ever seen.
[...]
At this price, the Leadex 750W just stomps all over the competition. Seasonic? Corsair? Not even close to this price.
[...]
Summary
Super Flower is just so dangerous to the competition right now with this platform it's almost scary. Here we have a unit that performs like the best I have ever seen at a price point very few competitors can match. Right now, should any company in the North American market really throw their weight behind this platform (I'm looking at you, EVGA) and go Leadex across the board, well, they'd be on the fast track to market domination. When you only have the likes of Seasonic to really compete with for performance, and yet can beat all their prices, you've got it made, bub.

Permalänk
Inaktiv

Fantastiskt, tack för svaren. Verkar som att nätaggregat tillverkade av Super Flower är bra att hålla koll på just nu, under olika märken

Permalänk
Medlem

Gurun johnny har testat ganska många olika super flower OEM nätagg från diverse tillverkare och det under en längre tid och alla med riktigt bra test resultat.
Tyvärr så har ju enbart super power själva sålt några modeller (men då enbart ett par äldre) i övrigt så är det bara Fractal design som använts sig av en av super powers produkter (tills nu när EVGA började) under en tid men då tyvärr användes inte dom bästa kondingarna.
Trots att det utannonserades att det skulle vara japanska kondingar i dom så användes billigare, kommer inte ihåg exakt vilka men det var tawainesiska men inte dom sämsta som taiwan har att erbjuda.
Dom fick ju en del kritik om detta på diverse tester (varav en på johnnygurru) och runt om på div forum/etc att det inte var japanska kondingar.

Dom andra 4-5 olika märkena finns ej i sverige och därav har vi ej sett till/hört så mycket om just super flower här

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Gurun johnny har testat ganska många olika super flower OEM nätagg från diverse tillverkare och det under en längre tid och alla med riktigt bra test resultat.
Tyvärr så har ju enbart super power själva sålt några modeller (men då enbart ett par äldre) i övrigt så är det bara Fractal design som använts sig av en av super powers produkter (tills nu när EVGA började) under en tid men då tyvärr användes inte dom bästa kondingarna.
Trots att det utannonserades att det skulle vara japanska kondingar i dom så användes billigare, kommer inte ihåg exakt vilka men det var tawainesiska men inte dom sämsta som taiwan har att erbjuda.
Dom fick ju en del kritik om detta på diverse tester (varav en på johnnygurru) och runt om på div forum/etc att det inte var japanska kondingar.

Dom andra 4-5 olika märkena finns ej i sverige och därav har vi ej sett till/hört så mycket om just super flower här

Utan att kolla upp något är jag ganska säker på att fractal inte bygge på superflower men kan ha fel

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Tyvärr får jag säga att du har rätt pompa.
Det nätagg jag tänkte på när jag skrev fractal design var NZXT´s hale 90 serie tex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=640131.
NZXT´s hale 90 serie är byggd på super flower och har sållts i svedala ett bra tag och även funnits i lager under större delen av tiden (vad jag sett) det har 105° japs kondingar och är överlag riktigt bra.

Det enda negativa är att just NZXT verkar ha haft lite mer problem med coilwhine än andra tillverkare som använts sig av super flower (dock inga Corsair nivåer vi talar om nu!) men om det beror på att dom sålt mer exemplar än andra tillverkare heller använt billigare tillverkning/ sämre spolar (mindre lim/krymslang/etc) vet jag inte.

Men det att fractal design var i lite blås väder på grund av att dom annonserade att det var japs kondingar när det inte var det stämmer dock men var således INTE i ett super flower bygge utan ATNG.
se http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story5... just i denna test så var det nippon (jap) kondingar på primär sidan (vilket är den viktigaste sidan) men i andra tester så har jag sett andra märken på denna plats och inga av dom andra märkena var japanska.
Dvs det satt lite olika kondingar i dessa nätagg beroende på tillverknings datum och en del hade inga japanska alls i sig.

Det mest pinsamma är att jag äger ett NZXT hale 90 550w som sitter i min filserver och det är inte första gången jag tänker att det är ett fractal nätagg, skiten (filservern) sitter inte ens i ett fractal design chassi så det borde inte vara därför jag blandar ihop dessa märken.
Detta är dock första gången (vad jag vet om) att jag även skrivit fel så får skylla på att jag var trött (vilket jag inte var)

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Jag har ett 1000W Super flower Golden King som är deras platinaserie testat av jonny http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&... . Jag köpte det förra året från Tyskland där det dels var tillgänglig och dels mycket billigare än i Sverige (175 euro), men det verkar ha försvunnit nu. Jag har ingen coilwhine och det fungerar perfekt med dubbla 780, 4930 etc. Jag köpte ett likadant till min bror senare och han har inga problem heller med det.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Utan att kolla upp något är jag ganska säker på att fractal inte bygge på superflower men kan ha fel

Du har rätt Pompa; FD Newton etc. nyare agg kommer från ATNG. Dom är äckligt lika SuperFlower Golden-modellerna, men hursom är det inte SuperFlower som byggt dom.. ATNG kanske fått designritningarna på licens?

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus