Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

LG G3 är telefon med 2 560 x 1 440 pixlar

LG G3 är telefon med 2 560 x 1 440 pixlar

Elektronikjätten LG presenterar de senaste flaggskeppet G3, som får en 5,5-tumsskärm med inget mindre än WQHD-upplösning och en IR-laser för snabbare autofokus.

Läs artikeln

LG har verkligen ryckt upp sig ordentligt, kocentrerat sig på grejerna de fått kritik för (kamerafokusering och UI främst). Kommer fortsätta med LG's flaggskepp.

Jag gillar den. Trots att forumet snart kommer att fyllas med om hur onödigt det är med så många pixlar och att fyra tum är mycket bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Hade tänkt köpa en och uppgradera från min G2a. LGs telefon blev ju "speciell" för den hade bra specs för ett acceptabelt pris. Nu kostar den nya runt 6000kr så tror inte det blir något.

Stort plus för SD kort!

Skickades från m.sweclockers.com

... Och utbytbart batteri!

Senast redigerat 2014-05-29 12:31

pixlar är inte lika viktigt längre som CPU RAM och design. Kan man dessutom öka lagringen med minneskort och byta batteri är det så mycket bättre.

därför jag precis köpte en note3 för halva priset.

Bättre än Samsungs plastdito i alla fall.

Hur nöjd som helst med min G2. Tyvärr förlängde jag mitt abonnemang för inte så länge sedan, så jag får dras med den ett tag till

Ser ut att vara en trevlig telefon.

Jag finner det ganska komiskt med alla som tycker att deras "gamla" telefoner G2 tex måste uppgradera till denna. De skulle sitta på en Xperia Arc som jag gör istället. Snacka om konsumtionshets alltså.

Bra jobbat av LG! Med tanke på hur pass bra batteritid det är i G2:an så kommer nog inte denna ha några problem. Schysst design också, ser lite mer premium ut än föregångaren.

Den där skärmen vill man verkligen kunna ta en titt på framöver. Jag lämnar nog inte min Note 3 i dagsläget men LG har verkligen gått framåt som telefontillverkare.

Oj oj oj, kanske dags att pensionera SGS4an, LG3 är verkligen läcker.

Skrivet av LeVvE:

Hade tänkt köpa en och uppgradera från min G2a. LGs telefon blev ju "speciell" för den hade bra specs för ett acceptabelt pris. Nu kostar den nya runt 6000kr så tror inte det blir något.

Jag håller med. LG hade nåt unikt i att erbjuda flaggskeppsprestanda till mellanklasspris. Nu är de bara en i mängden, kommer bli svårt för dem tror jag.

Tilltalar mig väldigt mycket. Väntar dock på recensioner för att se hur batteritiden är osv. Priset är i och för sig något som får mig att rygga tillbaka.

För övrigt kan ni jämföra storleken här:
http://androidenheter.se/storleksjamforelser/

Varför behövs det lika hög upplösning på en 5,5" mobiltelefonskärm som jag har på 27"-tummaren hemma? Vad är det jag missar, förutom marknadsföringsaspekten, som jag är alldeles för gammal för att gå på?

Ser skitsnygg ut, det jag gillar är att de utnyttjar hela ytan på framsidan. Om iPhone hade skrotat sin hemknapp som till pajar till slut så hade man haft mycket smidigare lurar och större skärmar till samma yta.

Skrivet av MultiMan:

Varför behövs det lika hög upplösning på en 5,5" mobiltelefonskärm som jag har på 27"-tummaren hemma? Vad är det jag missar, förutom marknadsföringsaspekten, som jag är alldeles för gammal för att gå på?

Du har helt rätt, det behövs inte. Är väl det nya svaret på megapixelracet som var förut?

Kanske är detta ett intressant alternativ från Lucky Goldstar nu när det börjar bli dax att byta ut Samsung S2an...

Skrivet av dealerovski:

pixlar är inte lika viktigt längre som CPU RAM och design. Kan man dessutom öka lagringen med minneskort och byta batteri är det så mycket bättre.

därför jag precis köpte en note3 för halva priset.

Skrivet av MultiMan:

Skrivet av Juicis:

Du har helt rätt, det behövs inte. Är väl det nya svaret på megapixelracet som var förut?

Högre pixeltäthet innebär i regel högre ljusgenomsläpp. Det tycker i alla fall jag är mycket trevligt.

Totalmiss; 2-3 månader sen, samma prestanda(Alt. sämre pgr. av upplösningen), ej vattentät eller någon som helst IP-klassning samt att priset ligger på samma nivå som One och S5 trots att den kom ut alldeles för sent. Hade den legat på 4500kr hade den varit väldigt attraktiv, men med samma pris som "premiumlurarna" är suget lika med noll.

Vad hände med att ha bättre batteritider..........*Sigh*

Datorskärm pls??

Ugh men seriöst kan vi få lite mer högupplösta skärmar till datorerna i stället?

verkar trevligt ..kommer jag upgradera min G2 ..nej är typ sameshit så den får gå ett par år till om den inte självdör eller nått annat oväntat händer och skulle jag köpa en ny så hade jag nog tagit en G2 då 6 lök känns avtändande när en g2 kostar omkring hälften och jag betalar inte extra för e-penis faktor

5.5 tum får både mitt enhandsgrepp och ficka att skrika nej. Men den ser ju trevlig ut om man vill ha just en sån bjässe.

Framsidan är ett mästerverk, men den knubbiga runda plast baken känns tveksam.

Jag läste någonstans att G3 har utbytbart batteri. Om det stämmer så är det positivt tycker jag för man vill ju inte kassera en telefon bara för att batteriet börjar tröttna.

Men kanske kan man hitta begagnade G2or snart nu om folk uppgraderar. Jag har ingen smartphone alls men är lite sugen på en G2 (tycker inte 6000 kr är acceptabelt pris för en mobil).

Mmm. Pixlar.

Den där var ju löjligt snygg. Förstår inte hur folk kan välja Galaxy-serien som är plastigt plåsterskräp jämfört med sådär vackra grejer.

Dock så trivs jag med iOS och kommer invänta iPhone 6.

Kan vi byta ut pixelkriget till ett batterikrig nu?
1440p skärm är najs, men ser ingen användning av det alls. 1080p är grymt redan och jag ser aldrig pixlar på min nexus 5.

Riktigt läcker :). Är det utbytbart batteri/bra batteritid så är den ju riktigt frestande.