Watch Dogs jämförs mot sex år gamla GTA IV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkn00b:

Ja så ser stillbilder ut av spelet i 4K, grattis.

Jag sitter ju och spelar det själv? på 1080p, det är knappt någon skillnad. Vad får du för rätt att dömma spelet som knappt vet hur det ser ut?
Det hänger mycket lite på pixelupplösningen, då 1080p på en normalstor skärm innebär att pixlarna är så små att du inte kan urskilja enskilda pixlar, annat än om du trycker nyllet mot skärmen.

Det handlar om saker som partikelmängd, ljus/volumetriska effekter, texturupplösning, polycount osv.

Permalänk

okey?

Försöker personen visa hur man kör i Ryssland eller vad handlar filmen om?

Snygg grafik dock

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk

Jag matade in spelkoden för WD i uplay för nån månad sen, men ser fortfarande inte själva spelet, eller predownload eller liknande! är de nå fel? eller dyker det inte upp förrän prick kl. spelsläpp?

Permalänk
Medlem

Jag kan också erkänna för de som sitter och gnagar på sina naglar efter det här spelet - Det finns digitala trippar där du kan hoppa på blommor, köra Deathrace(http://www.imdb.com/title/tt0452608/?ref_=nv_sr_1), Bli en gigantisk transformers liknande metalspindel (Grafiken på spindeln har, hands down, exakt likadan grafik som transformers CGI) m.m. Så tröttnar du på storyn finns där en del annat att göra

Permalänk

Det var då ett jävla gnäll över grafiken i detta spel.
Spelar ingen roll vilket spelforum eller sida man går in på så är det en hel drös med folk som klagar och klagar.
So what om det inte är det snyggaste spelet i mannaminne...
Varför är grafiken så viktig i just detta spel?

Och folk undrar över varför inga spelutvecklare vågar försöka på nåt nytt i spel...
Ett helt nytt upplägg i spelmekanik som inte gjorts på samma skala / nivå tidigare och allt folk bryr sig om är grafiken? lägg av.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk

Skulle helt klart vara på GTA's sida om de bestämde sig för att släppa sin ***** PC-version för GTA V någongång. Dessutom såg ju Watch Dogs bättre ut på flera av jämförelserna :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixozuxiz:

Jag sitter ju och spelar det själv? på 1080p, det är knappt någon skillnad. Vad får du för rätt att dömma spelet som knappt vet hur det ser ut?
Det hänger mycket lite på pixelupplösningen, då 1080p på en normalstor skärm innebär att pixlarna är så små att du inte kan urskilja enskilda pixlar, annat än om du trycker nyllet mot skärmen.

Det handlar om saker som partikelmängd, ljus/volumetriska effekter, texturupplösning, polycount osv.

Verkar vara konstigt att du länkar bilder på 4K medans du själv spelar på 1080p och om du vill snacka effekter så träffas inte ens bilen av regnet på en av bilderna vilket är ganska patetiskt för ett spel som släppts 2014 av en stor speltillverkare.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk

Löjligt att jämföra grafikmässigt med GTA IV. Watch Dogs är betydligt snyggare och rullar bättre än GTA IV som är sex år gammalt. Däremot är det en hel del som saknas innan det blir köp. Det märks att att det är ett konsolspel och Ubisoft som ligger bakom. Finesser som PC-enthusiaster uppskattar saknas. Men faktum är väl att den marknaden är försvinnande få. En uppsjö pc-spelare kör ju faktiskt på budget eller mid-range burkar. Ett ohyggligt bölande från PC-spelare om "dålig portning" när de tror de ska få 60fps med gamla GPU:er i ett så pass snyggt spel på ultra-nivån.

Bedömer GTA IV som ett betydligt bättre spel. På 6 år ska det hända mer. Oerhört bitter att kidsen gnäll på GTA IV hörsammades och GTA 5 blev en trött homage till SA istället för att fortsätta på spåret som GTA IV öppnade.

Visa signatur

Intel Core i5-3570k || Gigabyte GTX 980 G1 || Corsair Vengeance LP 8GB || Asrock Z77 Extreme4 || Samsung 840 EVO 500 GB|| Seagate 2TB || WD Red 2x3TB || Fractal Design R4 || Fractal Design Kelvin S36 || Be-Quiet L8 630W

Permalänk

Ursäkta men hur kan folk spela spelet på PC när spelet först släpps imorgon? Har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Ursäkta men hur kan folk spela spelet på PC när spelet först släpps imorgon? Har jag missat något?

Vi är en del som fått fysiska kopior som man typ... kan starta igång

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkn00b:

Verkar vara konstigt att du länkar bilder på 4K medans du själv spelar på 1080p och om du vill snacka effekter så träffas inte ens bilen av regnet på en av bilderna vilket är ganska patetiskt för ett spel som släppts 2014 av en stor speltillverkare.

Det kan jag säga genast att det gör. Det är faktist mysigt att köra omkring i first-person och höra regnet slå mot biltaket när det stormar
När du spelar det själv kommer du märka att "denna killen har kanske rätt ändå". Så onödigt att små figurer som du själv att dömma vad jag säger och spelet när du inte ens själv har spelat det.
Tills dess, Touché och adieu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Det var då ett jävla gnäll över grafiken i detta spel.
Spelar ingen roll vilket spelforum eller sida man går in på så är det en hel drös med folk som klagar och klagar.
So what om det inte är det snyggaste spelet i mannaminne...
Varför är grafiken så viktig i just detta spel?

Och folk undrar över varför inga spelutvecklare vågar försöka på nåt nytt i spel...
Ett helt nytt upplägg i spelmekanik som inte gjorts på samma skala / nivå tidigare och allt folk bryr sig om är grafiken? lägg av.

Vad är det som säger att grafiken är "allt folk bryr sig om"? Varför skulle det per automatik innebära att man struntar i resten av spelet bara för att man kritiserar en specifik del av det? Vad vet du om vad andra bryr sig om?

Och kritiken är väl i det här fallet helt befogad med tanke på hur mycket mer avancerad grafiken var när spelet visades i början av utvecklingen. Många lägger ut stora summor på ny hårdvara, vare sig det gäller PC-uppgraderingar eller nya konsoler, i förväntan om att få kunna spela spelen de ser fram emot i högre upplösningar och med bättre effekter. Så det är väl inte konstigt att folk kanske känner sig snuvade när stortitlarna inte lever upp till utvecklarnas löften?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Ursäkta men hur kan folk spela spelet på PC när spelet först släpps imorgon? Har jag missat något?

folk laddar hem det från pirate bay. det läckte tidigt.

Permalänk

Patetiskt, bara patetiskt. När ska det komma spel andra än arma/dayz som som känns som realistiska verkliga världar?

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Ursäkta men hur kan folk spela spelet på PC när spelet först släpps imorgon? Har jag missat något?

Köpt/bor i andra länder.
Redan fått sina skivor.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixozuxiz:

Det kan jag säga genast att det gör. Det är faktist mysigt att köra omkring i first-person och höra regnet slå mot biltaket när det stormar
När du spelar det själv kommer du märka att "denna killen har kanske rätt ändå". Så onödigt att små figurer som du själv att dömma vad jag säger och spelet när du inte ens själv har spelat det.
Tills dess, Touché och adieu!

Hur kör man first person

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av Utopolitan:

Vad är det som säger att grafiken är "allt folk bryr sig om"? Varför skulle det per automatik innebära att man struntar i resten av spelet bara för att man kritiserar en specifik del av det? Vad vet du om vad andra bryr sig om?

Bara att kolla forum trådar överallt på nätet så hittar du folk som gnäller på grafiken.
Flashback, FZ, Loading, SweClockers, NeoGaf, N4g, /r/watch_dogs, /r/gaming bara för att nämna några.

Visst kanske grafiken inte är allt som folk gnäller om, men det är klart och tydligt att de flesta som gnäller över spelet gnäller över grafiken.

Tänker även fråga dig samma sak eftersom du verkar ha ett bra svar... Vad vet du om vad andra bryr sig om?

Skrivet av Utopolitan:

Och kritiken är väl i det här fallet helt befogad med tanke på hur mycket mer avancerad grafiken var när spelet visades i början av utvecklingen. Många lägger ut stora summor på ny hårdvara, vare sig det gäller PC-uppgraderingar eller nya konsoler, i förväntan om att få kunna spela spelen de ser fram emot i högre upplösningar och med bättre effekter. Så det är väl inte konstigt att folk kanske känner sig snuvade när stortitlarna inte lever upp till utvecklarnas löften?

Och vadå känna sig snuvade? Det är ju inte direkt som att det är först idag vi har fått reda på att det inte kommer va samma grafik som visades upp från första början. Skulle Ubisoft fortsatt visa spelet från ett dev system framtills idag så visst... Då kan jag hålla med om att det vore åt helvete.

Men nu har vi ju fått videos som visat upp den aktuella grafiken om och om igen i flera månaders tid.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Hur kör man first person

Eftersom att jag använder kontroll så klickar jag på left-D-pad och växlar mellan olika vyér. En av dem är firstperson, då ser man från Aidens synfält.

Permalänk
Medlem

aldrig riktigt förstått all hype i watch dogs, köpte på steam när dom hade rea, inte alls nöjd med spelet

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

TheRadBrad har börjat med en let's play. Jag tycker det ser rätt bra ut!

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankoz:

aldrig riktigt förstått all hype i watch dogs, köpte på steam när dom hade rea, inte alls nöjd med spelet

men jo, hur då? Via vpn eller? Spelet släpps ju i natt.

Permalänk
Medlem

Ser skräp ut och trailern på förra E3 var mil bättre än vad de levererar, samma sak hände farcry 3. Använder de ens någon antialiasing i spelet ser sjukt hakkigt ut..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Varför är grafiken så viktig i just detta spel?

För utvecklarna har skrutit med just den biten.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankoz:

aldrig riktigt förstått all hype i watch dogs, köpte på steam när dom hade rea, inte alls nöjd med spelet

Tror herrn blandar ihop Watch Dogs med Sleeping Dogs

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

Ser skräp ut och trailern på förra E3 var mil bättre än vad de levererar, samma sak hände farcry 3. Använder de ens någon antialiasing i spelet ser sjukt hakkigt ut..

Vänta tills du har spelat det innan du dömmer.
Många här gör det misstaget, tror sig vara proffesionella grafik-flán men inte vet ett dugg hur spelet är.
Skärpning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

För utvecklarna har skrutit med just den biten.

Vilket de har all rätt att göra, inte många spel med den typen av grafik i dagensläge, dock inte många människor som ser det. För att verkligen se SSS till fullo måste man nästan vara grafiker själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Köpt/bor i andra länder.
Redan fått sina skivor.

Vilka länder? Spelets släpps WW inatt och så vitt jag vet finns det inte något land än det släppts i förutom Nya Zeland om någon timme.

Skivor till PC kräver Ubisoft klient som krävs att det släpps för att kunna spela.

När det gäller konsol versionerna så ja har du fått det hemskickat så är det fullt möjligt att spela dom åt andra sidan.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av meastro:

TheRadBrad har börjat med en let's play. Jag tycker det ser rätt bra ut!

Mm.. även om vissa saker onekligen verkar bättre i GT IV betyder det ju inte att allt är skit i Watch Dogs.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Det var då ett jävla gnäll över grafiken i detta spel.
Spelar ingen roll vilket spelforum eller sida man går in på så är det en hel drös med folk som klagar och klagar.
So what om det inte är det snyggaste spelet i mannaminne...
Varför är grafiken så viktig i just detta spel?

Och folk undrar över varför inga spelutvecklare vågar försöka på nåt nytt i spel...
Ett helt nytt upplägg i spelmekanik som inte gjorts på samma skala / nivå tidigare och allt folk bryr sig om är grafiken? lägg av.

Kanske inte så konstigt att folk snackar om om grafik och fysik om den är så dålig, det är ett nästa generations spel. De har skrytit om grafiken ganska mycket och släppt en trailer där de visar hur de har jobbat med nVidia för att få innovativ grafik.

Det skulle kommit ut förra året i november, om de har haft så pass mycket extra tid på sig så borde de ha en polerad och riktigt snygg produkt att skeppa och inget som ssr ut att vara ett dåligt indie spel.

Visa signatur

XFX Pro Series XXX 650w, Asus M5A99fx Pro R2.0, AMD Fx 8350, Cooler Master Elite 430, Seagate Barracuda 7200RPM 1TB, MSI Radeon R9 280X Twin Frozr IV

Permalänk
Medlem

tbh, grafiken är okej.

Men, extrem musacceleration som är hårdkodad och inte ens går att minska. vad tänkte dem egentligen...