EVGA börjar sälja kolfibermusen Torq X10

Permalänk
Melding Plague

EVGA börjar sälja kolfibermusen Torq X10

En fullspäckad spelmus med kolfiberhölje och högupplöst sensor är EVGA:s senaste satsning på gamingmarknaden. Nu inleds förbokningarna på andra sidan Atlanten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jaha kolfiber? Och vad skulle det vara bra för förutom till att attrahera småpojkar?
Och varför så mycket skarpa kanter där det bara fastnar skit?

Men tyckte den såg bättre ut än många andra.

Permalänk
Skrivet av Imaculent:

Jaha kolfiber? Och vad skulle det vara bra för förutom till att attrahera småpojkar?
Och varför så mycket skarpa kanter där det bara fastnar skit?

Men tyckte den såg bättre ut än många andra.

Indeed, varför kolfiber? Det är juh itne som att jag ska surfa när jag sitter på motocrossen...

Och knappar på höger sida av musen, varför? Till för de 5% som är vänsterhänta eller?

Permalänk
Snusfri

Den var faktiskt riktigt snygg, och jag brukar inte gilla kolfiber-look.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Jaha kolfiber? Och vad skulle det vara bra för förutom till att attrahera småpojkar?

säger du samma sak när det gäller plastmöss också? "Jaha, plast.. vad ska det vara bra för?" haha

är det någon som gillar kolfiberlooken på sin datormus så fine, småpojke eller ej. Smaken är som baken!

Permalänk

Snart kommer det väl en mus av glas eller nå, känns så överdrivet

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR :)

4690K @4.4Ghz - Gigabyte GTX 1060 3GB @2GHz - Corsair 8GB DDR3 1600Mhz - Corsair 230T Orange

Permalänk
Medlem

Med tanke på att man kan få plast att se ut precis som kolfiber så ser jag ingen som helst anledning tiill att ha det på en mus... det är ju knappast så att plast inte är startk/lätt nog... bara en skryt grej. Sen så kan det ju vara en shysst mus ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Jaha kolfiber? Och vad skulle det vara bra för förutom till att attrahera småpojkar?
Och varför så mycket skarpa kanter där det bara fastnar skit?

Men tyckte den såg bättre ut än många andra.

Småpojkar? Jag är 37... måste va barnet inom mig som gillar kolfiber då!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Jag vill personligen ha en tung mus. kolfiber känns lite fel då!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MOBO: MSI Z97I-AC, CPU: Intel i7 4770k, RAM: Crucial BallistiX 2X8GB, GPU: Gigabyte R9 390 G1, PSU: EVGA supernova GS 650W, Chassi: Fractal Node 304, OS: Windows 10

Permalänk

Synd att det bara är kolfiber "surface", sen om man kollar på den så är det bara på sidorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

säger du samma sak när det gäller plastmöss också? "Jaha, plast.. vad ska det vara bra för?" haha
är det någon som gillar kolfiberlooken på sin datormus så fine, småpojke eller ej. Smaken är som baken!

Plast är billigt, lätt, bra, återvinningsbart, lätt att tillverka, du kan få med valfri textur och färg och så vidare. Så allt pratar för plast.
Fördelar med kolfiber: -
Och jag undrar hur den blir efter lite nötning..?

Skrivet av bandite:

Småpojkar? Jag är 37... måste va barnet inom mig som gillar kolfiber då!

Helt sant och helt rätt!

Permalänk
Skrivet av Macatonia:

Och knappar på höger sida av musen, varför? Till för de 5% som är vänsterhänta eller?

Kul att människor bara slänger ur sig procentsatser lite hur som helst..

OT; Ser faktiskt riktigt coolt ut! Säger det som är sagt, smaken är som baken och pojken i mig skriker "köööp förfan!"

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh_Auwlboy:

Kul att människor bara slänger ur sig procentsatser lite hur som helst..

OT; Ser faktiskt riktigt coolt ut! Säger det som är sagt, smaken är som baken och pojken i mig skriker "köööp förfan!"

Enligt wikipedia " Andelen vänsterhänta varierar från land till land (siffror mellan 4 och 11 procent förekommer)" och 5% är ju i det området. Fast av de jag känner som jag vet är vänsterhänta är det ingen som faktiskt kör med datormusen på vänster sida av tangentbordet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Enligt wikipedia " Andelen vänsterhänta varierar från land till land (siffror mellan 4 och 11 procent förekommer)" och 5% är ju i det området. Fast av de jag känner som jag vet är vänsterhänta är det ingen som faktiskt kör med datormusen på vänster sida av tangentbordet.

Haha tack för den högerkroken! ^^

Själv är jag vänsterhänt och hade en jävligt svår period att vänja om mig till "bådhänt" när alternativet att spela med vänsterhand var helt värdelöst på början av 2000-talet (nu också för den delen). Så de flesta vänsterhänta har nog lärt sig köra med högerhanden, om de inte har skräddarsytt om alla knappar på tangentbordet och lyckats hitta en schysst vänstermus!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macatonia:

Och knappar på höger sida av musen, varför? Till för de 5% som är vänsterhänta eller?

Gratulerar, du bevisade att du inte ens läste artikeln innan du kommenterade.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajaxoptimal7:

Snart kommer det väl en mus av glas eller nå, känns så överdrivet

Finns ju det, dock är det inte bara glas givetvis (Apple Magic Mouse)

Permalänk
Medlem

Kolfiber är ju ett jävla nördmaterial som allt som oftast används där det inte gör någon som helst nytta så det passar väl perfekt i det här fallet.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Enligt wikipedia " Andelen vänsterhänta varierar från land till land (siffror mellan 4 och 11 procent förekommer)" och 5% är ju i det området. Fast av de jag känner som jag vet är vänsterhänta är det ingen som faktiskt kör med datormusen på vänster sida av tangentbordet.

Det stämmer bra utifrån mina erfarenheter; av alla vänsterhänta jag känner till (inklusive mig själv och hela min familj), så har jag faktiskt aldrig någonsin sett någon som använder vänsterhanden till musförandet.

Den enda person jag någonsin sett använda vänsterhanden, var en högerhänt person som tränade sig att växla mellan vänster och höger, enbart för att försöka undvika problem med "musarm".

Jag föredrar icke-symmetriska mös, då de alltid (?) är mer ergonomiska av naturliga skäl.

Vad gäller just denna mus så borde väl kolfiber vara mer slitstarkt, men det verkar ju bara gälla sidorna och inte ovanpå (där det är plast)? Misstänker att den är en hiskelig smutssamlare för övrigt, precis som första talaren nämnde.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd

Helt onödigt med kolfiber i en mus, det ger inget.

Ser ut som en rätt dålig mus.
Den bumpiga ytan gör att massa smuts kommer samlas och den snabbt kommer se smutsig, skitig och äcklig ut. Det gör att den blir ohygiensk och att den även blir svår att rengöra.

Kobfiber är dyrt att framställa och är dåligt ur miljösynpunkt då det inte är biologiskt nedbrytbart. Kolfiber tillverkas från fossila bränslen och använder epoxy lim. Kobfiber är giftigt.

Permalänk
Medlem

Intressant, ska bli kul & se om EVGA tar med sig sin otroliga kvalité till även detta segment.

Offtopic: Varför verkar folk hata kolfiber, är det något fel med kolfiber. Om folk gillar det så är det väl ingen problem med att man vill ha det, personligen tycker jag att det ser riktigt illa ut men det är ju bara min åsikt.

Sen att dra in argument som att det är barnsligt eller att andra material har fördelar som att det går att återvinna är ju enligt mig det barnsliga, om folk gillar utseendet så gör de det och man behöver inte onödigt klanka ner på deras smak.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Det var ett jäkla gnäll här då.
Ni har aldrig tänkt på att Kolfiber är tio gånger starkare (hållbarare än plast.

Permalänk

Vad är problemet med kolfiber nu då? De som äger en RAT 7 vet att den består av en massa skrot som kräver minst samma energi för att framställa. Varför gjorde dom inte den i plast?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Lasersensor, nej tack!
Klarar verkligen inte av hårdvaruacceleration.

Visa signatur

JAG ÄR LIVRÄDD FÖR ATT LEVA & JAG ÄR DÖDSRÄDD FÖR ATT DÖ

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Vad är problemet med kolfiber nu då? De som äger en RAT 7 vet att den består av en massa skrot som kräver minst samma energi för att framställa. Varför gjorde dom inte den i plast?

läser man så kan man se att den kommer i plast också

Visa signatur

/// Vattenkyld 750D \\\

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Kolfiber är ju ett jävla nördmaterial som allt som oftast används där det inte gör någon som helst nytta så det passar väl perfekt i det här fallet.

Kolfiber är ganska vanligt i kamerastativ då det är väldigt starkt och gediget men samtidigt väldigt lätt. Det blir heller inte kallt som aluminium gör på vintern.

Flygplansindustrin var bland den fösta att använda kolfiber av samma anledning - Det är ett starkt nog material att användas i flygplan men väger mindre än de flesta metaller.

Andra användningsområden är sportprodukter som t.ex. tennisrack, golfklubbor, hockeyklubbor osv. Och tävlingsbilar (F1, Nascar).

Det går att göra kolfiber utan den typiska kolfiber-looken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macatonia:

Och knappar på höger sida av musen, varför? Till för de 5% som är vänsterhänta eller?

Jag känner ett par högerhänta som använder vänsterhanden för musen när de spelar. Så du får nog peta upp den där siffran lite grann för den användargruppens skull.

Permalänk

Jag har en mus som är gjord av "love clone" material. Sitter dock i en "ficklampa" så lite svårt att använda till datorn! Men riktigt skönt material måste jag säga.

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem

Herreguuuud va ful.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadjester:

Jag har en mus som är gjord av "love clone" material. Sitter dock i en "ficklampa" så lite svårt att använda till datorn! Men riktigt skönt material måste jag säga.

ha ha haaah den var bra

Visa signatur

/// Vattenkyld 750D \\\

Permalänk
Medlem

Nej det är fortfarande en plastig mus gjort av plast

Hej hallå kan man få eran uppmärksamhet!

Hoppas alla som tänker Oooh najs med kolfiber förstår att det endast är en tunn sketen dekal dom klistrat på den befintliga PLAST kroppen.

Åk till Biltema och köp samma kolfiber tejp, BAM nu har nu en super Lightwight Ûber fast gaming mice for the pro's!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks