Får bluescreen efter att ha uppgraderat datorn

Permalänk
Medlem

Får bluescreen efter att ha uppgraderat datorn

Tjenare! Köpte lite nya delar för nån dag sedan och fick bluescreen idag.

Får detta meddelande :
BCCode: 3b
BCP1: 00000000C0000005
BCP2: FFFFF960001A4283
BCP3: FFFFF88007CC7020
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Några idéer ?

Permalänk
Medlem

Från google fick jag fram;

Citat:

3b is usually a graphic's driver (display adapter/video driver), other possibilities include
but are not limited to antivirus/antispyware/security programs and even memory (mapping).

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

ah, får väll testa ominstallera nvidia drivers lr nått då tackar!

Permalänk
Medlem

hjälpte inte mycket, får fortfarande blir som att det börjar smyg lagga lite sen ba smack

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av mahiko:

Tjenare! Köpte lite nya delar för nån dag sedan och fick bluescreen idag.

Några idéer ?

Om du berättar för andra vad det är för delar du har bytt ut, vad du har för övrig hårdvara och relevant mjukvara (drivrutiner m.m.) i datorn, vilka situationer problemet uppstår i, och annat som kan hjälpa andra hjälpa dig, så blir det lättare att både ge och få hjälp. Påminner även om att trådar måste ha en rubrik som tydligt beskriver innehållet.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Jag absolut, ursäkta att jag inte tänkte så långt ^^ Lite fredagstrött....

MSI Z87-G45 GAMING ATX
Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell)
Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz

Som sagt, moderkort, minne, och prolle är nytt.
Sedan har jag gigabyte 670 OC wf3
Agility ssd OCZ 3 lr ja nått sånt
Har ominstallerat windows, samt bara installerat drivisar som tillhörde och sedan installerat steam, blizzard launcher, etc spel och spotify teep teep..

Permalänk
Medlem

Tex , kör cs go nu, sen efter ett tag fick jag massiva dropps och det försvinner inte.. Laggar på som fan och får att det stannar till ibland i typ 0.2 sek osv

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av mahiko:

Tex , kör cs go nu, sen efter ett tag fick jag massiva dropps och det försvinner inte.. Laggar på som fan och får att det stannar till ibland i typ 0.2 sek osv

Det händer efter en tids belastning? Vad får du för temperaturer?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Alltså, allting ligger på bra temperaturer... Prollen går max till 60 grader vid lite belastning. Hårdiskarna ligger på 30 grader ish, och graffet blir inte heller tokvarmt. Det kommer helt random.

Har även stresstestat minnen och prolle utan problem. Vid längre tids stresstest så pendlar prollen mellan 70-84 grader typ.

Permalänk
Medlem

BCCode: 50
BCP1: FFFFF900C2454770
BCP2: 0000000000000000
BCP3: FFFFF96000706D15
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

ännu en skön bluescreen dök upp nu ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahiko:

BCCode: 50
BCP1: FFFFF900C2454770
BCP2: 0000000000000000
BCP3: FFFFF96000706D15
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

ännu en skön bluescreen dök upp nu ^^

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-sy...

Något med din hårdvara oftast relaterat till ditt ram

The BCCode 50 usually occurs after the installation of faulty hardware or in the event of failure of installed hardware (usually related to defective RAM).

Method 1: Run Memory Diagnostics test to check for any memory problems. Refer the below mentioned link for the same.
Diagnosing memory problems on your computer

Method 2: Update the chipset, video card, display and network adapter drivers to the latest by visiting the computer manufacturer’s website.
Update a driver for hardware that isn't working properly
Update drivers: recommended links

Method 3: Check to see if the issue occurs in safe mode. To do so, follow these steps.

a. Restart your computer and start pressing the F8 key on your keyboard. On a computer that is configured for booting to multiple operating systems, you can press the F8 key when the Boot Menu appears.
b. Use the arrow keys to choose Safe mode in the Windows Advanced Boot Menu Options and then press Enter.
c. Check if you can open the desktop icons, if not, then it could be some third party application that is causing the issue.

Method 4: Restart the computer in normal mode and follow the below mentioned article to find the cause of the problem.
How to troubleshoot a problem by performing a clean boot in Windows Vista or in Windows 7

Note: Make sure you put the computer back to Normal Startup once you are done.

Refer the below mentioned link for more information.
Resolving stop (blue screen) errors in Windows 7

Hope this helps!

Visa signatur

CPU i5 2500k @4.5 GHz CPU Kylare Corsair H80 RAM 12GB @1600MHz GPU Gigabyte GTX 770 WF SLI PSU Corsair AX 860i MOBO ASUS P8Z68-V PRO Torn Corsair Air 540
Kringutrustning MUS Corsair M95 Tangentbord Ducky Shine 3 Purple TKL MX Blue
Musmatta Steelseries QCK Skärmar HP w2207, Asus WG248QE 24Tum, 144Hz
Värt att veta är att NuckleBuckle har Dyslexi

Permalänk
Medlem

Har bytt plats på mina minnen, bytt ut alla sata kontakter etc, uppgraderat bios, bytt alla drivers osv. Verkar flyta på bättre nu, kan ju ha varit nån kontakt eller sådant som bara låg glapp eller något.

Får testa köra detta ett tag och se om det blir nått helvete ^^,

Permalänk

Installerade du om windows? Det är att rekommendera när man byter moderkort.

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem

Ja självklart drog jag en ominstallation