NZXT gör gratis övervakningsprogram med molntjänst och appar

Permalänk
Melding Plague

NZXT gör gratis övervakningsprogram med molntjänst och appar

För den som vill hålla koll på sensorerna släpper NZXT övervakningsprogrammet CAM, som dessutom integreras med en tillhörande molntjänst.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Önskar jag hade detta när fläkten fastande i chassit så min cpu blev överhettad..... Ska bli intressant att testa!

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

värt att testa antar jag... will do it

Permalänk
Medlem

Undrar om det kommer att finnas någon "varningsfunktion" man kan ställa in efter eget tycke? Samt en funktion att stänga av eller justera på distans? Kan tänka mig att många miners ser nytta i det här under uppbyggnadsfasen om man tvingas lämna det oövervakat.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Undrar om det kommer att finnas någon "varningsfunktion" man kan ställa in efter eget tycke? Samt en funktion att stänga av eller justera på distans? Kan tänka mig att många miners ser nytta i det här under uppbyggnadsfasen om man tvingas lämna det oövervakat.

"Notifications
Unlike traditional monitoring software, CAM offers a proactive approach to PC health by notifying you of issues long before they become big problems."

Så ja, det kommer det att finnas.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja att det fick stöd för flera operativ. Eller rättare sagt open source så andra utvecklare kan implementera det i andra operativ.
Det är nog kanske lite mycket begärt.

Permalänk
Entusiast

Kommer testa sen när de släpper en app till Android så jag kan sitta och kolla lite när jag spelar. Är en del spel jag vill utvärdera belastning för och det är generellt så bökigt att ha igång sånt samtidigt på en annan skärm.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Kommer testa sen när de släpper en app till Android så jag kan sitta och kolla lite när jag spelar. Är en del spel jag vill utvärdera belastning för och det är generellt så bökigt att ha igång sånt samtidigt på en annan skärm.

Har de ingen till android? Det var synd. Har de sagt det ska komma?

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Beltet:

Har de ingen till android? Det var synd. Har de sagt det ska komma?

Att läsa artikeln innan man skriver har alltid varit en fördel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlvarBerglind:

Att läsa artikeln innan man skriver har alltid varit en fördel!

Gjorde det, men skummade alldeles för mycket antagligen.

Permalänk

Måste provas!

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Beltet:

Har de ingen till android? Det var synd. Har de sagt det ska komma?

Står att det kommer en app till Ios och Android i juni.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Geeks Gaming

Det står att webbinterfacet ska ha samma funktioner som den lokala på datorn, men hittar inget på hemsidan. Synkar det redan till molnet och är inloggad med samma konto. Att se det lokalt på datorn är ganska meningslöst, om man inte benchar den...

Permalänk
Medlem

Sitter och jämför siffrorna med HW monitor och dom stämmer ungefärligt, dock så ser jag att CAM ibland drar iväg och använder upp till 15% av min proscessorkraft (3570K).

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Intressant! Om än en något tråkig UI.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Flat design <3

Ska definitivt använda mig utav detta.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk

En funktion som jag eftelyser är att kunna stänga av och sätta på datorn från distans via appen. Låt säga att du är hemifrån och får en varning på att något är knas med datorn, tex att prollen överhetter, då vill man ju ha ett sätt att kunna åtgärda detta på, tex stänga av datorn?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Någon som vet om programmet kommer att kunna visa siffror på tex den lilla skärmen på Logitech G19?

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny_k:

Någon som vet om programmet kommer att kunna visa siffror på tex den lilla skärmen på Logitech G19?

Får nog skriva nått program för det.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av slobodan87:

En funktion som jag eftelyser är att kunna stänga av och sätta på datorn från distans via appen. Låt säga att du är hemifrån och får en varning på att något är knas med datorn, tex att prollen överhetter, då vill man ju ha ett sätt att kunna åtgärda detta på, tex stänga av datorn?

Din dator stänger av sig själv om processorn överhettar.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hoski:

Din dator stänger av sig själv om processorn överhettar.

Händer det samma med grafikkort?

Permalänk
Medlem

Lite väl resurskrävande tycker jag. 100MB och 1-2% av min processor när det är nertabbat?

Sen detta krav på ännu en inloggning man måste hålla reda på med en lösenordspolicy som inte accepterar mitt lösenord.

Men lättanvänt och visar flera saker som andra program inte kan, t.ex. HDD load. Skönt att inte behöva leta upp rätt temperaturer och koppla dem till rätt namn.

Permalänk

Min dator Frös av detta programm två gånger. så det fick bli reset knappen. efter de blev de avinstallation.

Visa signatur

|| Intel I7 980x 3.33GHz || MSI GTX 780 || Asus P6X58D-E || Corsair Dominator 2000 MHz || Corsair HX750 || Phantek Enthoo Primo || 480+240+280 Radiator || D5 pump || 2x Corsair SSD 128 Gb || Total 8,5 Tb Lagring + NAS ||

Permalänk
Medlem

Testar just nu på min laptop på arbetet.
Verkar som programmet i sig är ganska CPU krävande, ligger konstant mellan 5-10% cpu och ca 200mb RAM användning.

Permalänk
Medlem

Jag har sett programmet ta så mycket som 19.7% utav processorn. Detta är nog ingenting jag kommer använda mig utav, tyvärr. Gillar det i övrigt. Får testa lite senare när jag spelar om jag märker att det ligger i bakgrunden och käkar onödig prestanda som kan utnyttjas i spelet i stället.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Datamining?

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är positiv till konceptet då jag för närvarande använder mig av Core-temp, GPU-Z och resursövervakarn för samma funktion. Håller dock med om att det är lite svårt att bortse ifrån att den använder 0,4 - 1% CPU på en 3770k : /

Permalänk
Medlem

Win8 designen fick mig att spy sen att programmet älskar att äta CPU klart är lite konstigt.
Håller mig till hwmonitor som fungerar ypperligt, allt direkt på skärmen och inga notifications.

Skrivet av Gublo:

Är positiv till konceptet då jag för närvarande använder mig av Core-temp, GPU-Z och resursövervakarn för samma funktion. Håller dock med om att det är lite svårt att bortse ifrån att den använder 0,4 - 1% CPU på en 3770k : /

Testa Hwmonitor om du tycker det är för bökigt.

Permalänk
Jubileumsmästare

Kör CPU-Z, HWMonitor, MSI Afterburner och Task Manager atm. Detta program försöker att ersätta allt men har lätt inte allt? Samt gör det inte på ett vidare bra sätt...

- Var är VCORE och VRAM?
- Var är möjligheten att styra sin GPU?
- Var är möjligheten att se temperaturerna på allt samtidigt? (Kan inte ändra storleken på fönstret.)
- Var är möjligheten att dölja "BASIC" samt "NOTIFICATIONS" och IP?
- Hört talas om settings som inte har med notifications att göra?
- CPU spikes upp till ca 15% på en i7-3770K.
- Explosionsartad minnes användning.
- Mega stor GUI.
- Varför är där en stor blå bild nere till höger som det står "BASIC" på?

Nej tack.

Permalänk
Medlem

Har haft programmet på över natten för utvärdering.

Fortfarande 5-10% CPU och dryga 200 MB RAM används.

Notifieringar rensas inte, det står fortfarande "Now" på den sista notifieringen (högerklicka på ikonen i systemtray), trots att det var över 18 timmar sedan.