Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Lian Li gör skrivbordschassin till Computex

Lian Li gör skrivbordschassin till Computex

Den taiwanesiska chassitillverkaren Lian Li laddar upp inför mässan Computex med tre chassiskrivbord, där minst en av modellerna har plats för två separata datorsystem.

Läs artikeln

Darth Vaders sminkbord?

jag ser att barnavdelningens ikea ben är kvar

Deras borstade aluminium är riktigt snygg och fräsch!

Är det någon som har koll på hur troligt det är att man kan köpa ett sånt här i Sverige och hur många tusenlappar det handlar om i så fall? Kan det motsvara ett rimligt pris för skrivbord + chassi eller blir det svindyrt bara för att det är en nischad produkt?

Skrivet av Da´Russian Stallion:

Darth Vaders sminkbord?

Hah!

Lär ju vara lätt att jobba i
Som sagt ovan, andra ben och jag kan fundera på saken

Kan det inte bli lite obekvämt när skrivbordet blir så tjockt? Själva bordet kommer ju ganska högt upp om man vill få in benen under när man sitter.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gillar idén, men inte utförandet. Jag hoppas att någon av skrivbordschassitillverkarna tar fram en med betydligt tunnare "bordsskiva" (det är helt ok för min del om grafikkortet måste ligga ned och en pci-e-extender måste användas) och gör bordet höj/sänkbart med motordrivna ben. Och skippa fönstret, glas är ett uselt bordsskivematerial på många sätt. Jag tar gärna träfaner tack.

Kolossal prislapp?

Skrivet av Tune:

Kan det inte bli lite obekvämt när skrivbordet blir så tjockt? Själva bordet kommer ju ganska högt upp om man vill få in benen under när man sitter.

Ja, det var det första jag också reagerade på, och därför hoppas jag att någon tillverkar ett betydligt tunnare. Max så tjockt att ett dubbelkortplatsgrafikkort ryms, liggandes.

Fan va jobbigt att ha ett skrivbord som blir varmt efter en stunds spelande, speciellt på sommaren. Kommer nog lätt upp i 35 grader det där iaf, kör man luftkylning blir det nog ännu värre. :/

Har verkligen svårt att se när det skulle va bättre med ett skrivbord över ett stort chassi.
Någon som kan upplysa mig?

Det blir lätt att åka på DH med det där chassit!

Skrivet av oskarh:

Det blir lätt att åka på DH med det där chassit!

inte värre än de flesta Fast And The Furious inspererade tower maskiner man brukar se senaste åren (10åren??)

Ser ju som en finfin lan-dator. Kanske blir att man fixar en egen special edition mer specifikt för bilspel -värmesäte från att datorn är inbyggd i fåtöljen. Dessa skulle dessutom bli jäkligt perfekta för oculus rift ;-]

Skrivet av Tune:

Tänkte påpeka det också. Kommer ju inte få in benen under skrivbordet, såvida jag inte sitter på marken.

Skulle lätt köpa detta om jag behövde en ny dator

Jag får associationer med en utegrill. Särskilt när man ser bilden med det glödande innehållet. Men det är ändå roligt när man konstruerar annorlunda chassin som skiljer sig från de traditionella lådorna.

För de intresserade får ni en halvdåligt bild på DK01 som jag tog på CeBit iår.

Ser litet, skruttigt och klumpigt ut. Ingen bekväm upplevelse.

Hårda glaskanter? nej tack!

Skrivet av backfeed:

Jag gillar idén, men inte utförandet. Jag hoppas att någon av skrivbordschassitillverkarna tar fram en med betydligt tunnare "bordsskiva" (det är helt ok för min del om grafikkortet måste ligga ned och en pci-e-extender måste användas) och gör bordet höj/sänkbart med motordrivna ben. Och skippa fönstret, glas är ett uselt bordsskivematerial på många sätt. Jag tar gärna träfaner tack.

Ja det hade varit intressant om någon kunde satsa på mITX eller mATX istället med en extender så man får ner tjockleken. Om man dessutom flyttar in lådan en bit så borde man kunna göra skivan rätt tunn längst ut och ha den tjock längst in där det inte spelar så stor roll. Bonuspoäng om det finns plats för en slimline optisk läser i framkant på skrivbordet. Inte för att det är praktiskt utan för att det hade varit kul att mata in en film i skrivbordet.

Glasskiva runt om? Nä tack... skulle behöva sitta med handskar eller sitta med glasputsmedel bredvid mig för att inte spy av hur äckligt det såg ut efter några dagars användande. Om de istället hade valt att ha trä i ytterkanterna av mörkt och robust träslag, typ ek, så tror jag det hade varit en helt annan femma...

maxad ryggbrytning

Iden är väl god men..

Skitfult och ser opraktiskt ut, hur ska man använda ett skrivbord som är så tjock?
Varför inte göra mitten mycket tunnare och djupare på sidorna om det behövs?

Sen tar glas som bordsskiva en stark tredjeplats tätt efter marmor och kakel över fulaste/sämsta materialen för en bordskiva.

Personligen förstår jag inte grejen med ett "bordschassi". Det känns så extremt opraktiskt. Det kan ju vara extremt snyggt om man lägger mycket tid och pengar på komponenter och vattenkylning, men att ta med sig spektaklet går ju aldrig.

Gillar liggande chassin, skrivbordsdelen känns för mig irrelevant och ointressant däremot om det eller liknande produkt gick att fästa under nuvarande skrivbord så kanske jag hade varit mer pepp.

Men kul med "nytt".

Sluta va så negativa, den kanske är skön.. Undra vad prislappen sitter

Ännu ett rasslande överprisat billighetsbygge från Lian Li. Har de någonsin varit seriösa? Ena dagen gör de tokigheter som en chassi i form av ett lok som går på räls den andra denna fula konstruktion som kommer falla ihop som ett korthus. Troligen inte.

Skrivet av FL3JM:

Fan va jobbigt att ha ett skrivbord som blir varmt efter en stunds spelande, speciellt på sommaren. Kommer nog lätt upp i 35 grader det där iaf, kör man luftkylning blir det nog ännu värre. :/

Snusdosan lär bli riktigt mojsig

Fast å andra sidan..håller det nog värmen på kaffekoppen!
Idén är väl säkert bra, men jag tänker ifall man råkar spilla något..fy helvete. Zapp zapp säger det..

Tyckte det såg ut som en kantig grill. Sen när man klickade in på artikeln och såg den röda neonen såg det ut som att det var en grill med glödande kol i