Permalänk
Medlem

@heffaklumpmamma: Inte helt fel det, kommer själv inte komma undan så då vi precis köpte ny 65 tums TV

Det som får mig att tveka nu är att några skrev om eventuella frame-skipping problem vid 75 Hz med nVidiakort

Men ingen har skrivit ifall de testat med nVidias "nya" Fast-Sync. Blir nog test och återlämning isåfall

Permalänk
Skrivet av BlackscorpioZ:

32" är inte överdrivet, Jag har suttit med Philips 40" 4K 60hz och spelat på ett bra tag. Kommer dock skaffa en 32" 144 hz nu mer för ren gaming för att underlätta i spel istället för 4k. Så används 40" till Design. Det man kan påpeka är ju att mellan 32"-40" (speciellt om man gillar RTS, citybuilders osv mer än FPS) är väldigt mkt ögonrörelser och ja du får ta fler pauser för det blir ansträngande för ögonen till slut.

Acer kommer med fin curved 144 HZ VA 32" skärm nu i december. Nackdelen den är 1080 P

Är lite orolig att 32 tum är för stort eftersom mitt skrivbord är ganska grunt. Jag kör dock en del spel tillbakalutad med handkontroll eftersom det är bekvämare. I värsta fall får jag köra vissa spel i 1080p nerskalat på skärmen om det känns för stort.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

De har dessutom något konstigt flicker på i vissa spel (arma och dayz tror jag).

det där gamla konstiga blinkande flicker-problemet som hoppade upp i vissa titlar förut skulle jag verkligen tro är en icke-fråga nuförtiden. Det var väl flera år sen som det var ett problem såvitt jag vet.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Är lite orolig att 32 tum är för stort eftersom mitt skrivbord är ganska grunt. Jag kör dock en del spel tillbakalutad med handkontroll eftersom det är bekvämare. I värsta fall får jag köra vissa spel i 1080p nerskalat på skärmen om det känns för stort.

Har tänkt precis som dig. Har idag ett 60 cm djupt skrivbord och det känns för lite. Ska nog byta till ett 80 cm samt hänga skärmen på väggen då jag tror stativet blir för högt om det inte går att justera.

Permalänk

Hur funkar en vanlig chromecast till en 1440p-skärm? Skalar skärmen automatiskt till 1080p eller måste man ställa om upplösning varje gång jag byter input mellan chromecast och dator?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

@PsyCor: JAg har haft Benq 3200pt en vecka nu och den fungerar över förväntan - inga döda pixlar och ingen backlight bleeding överhuvudtaget. Har ett 75 cm djupt skrivbord och skärmen på det medföljande stativet = inga problem. Härligt att kunna ha uppe 4 sidor/program samtidigt.

Permalänk
Medlem

Kör på en Philips BDM3270QP, den är magisk...

Visa signatur

Corsair Carbide Air 240
- I7 2600K@Standard + Corsair H100i v2 (need to buy noctua-fans)
- 4*8GB DDR3-1600
- ASUS 1080 TURBO + Philips 32" qhd 60hz monitor.
- Some SSD and HDD...

Permalänk
Medlem

Jag har en AOC Q3277PQU, vilket jag tror är samma panel. Aldrig varit så nöjd med en skärm förut

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Ni som har denna skärmen eller annan med samma panel, hur upplever ni 1440p på en såpass stor skärm? Känns det tillräckligt skarpt eller kan ni urskilja pixlar?

Jag har beställt en Philips BDM3270QP2 och kommer sitta ungefär 80-90cm från skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Ni som har denna skärmen eller annan med samma panel, hur upplever ni 1440p på en såpass stor skärm? Känns det tillräckligt skarpt eller kan ni urskilja pixlar?

Jag har beställt en Philips BDM3270QP2 och kommer sitta ungefär 80-90cm från skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har Philips BDM3270 och 1440p på den skärmen ser riktigt bra ut. Speciellt text är otroligt skarp och lättläst.
Jag har haft skärmen i ca 1 år och har inga planer på att byta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellanmjölk:

Jag har Philips BDM3270 och 1440p på den skärmen ser riktigt bra ut. Speciellt text är otroligt skarp och lättläst.
Jag har haft skärmen i ca 1 år och har inga planer på att byta.

Tack för svaret

Hur upplever du bilden i övrigt, någon synlig banding eller blödningar?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

På tal om Philips BDM3270, så är den på rea nu på Dustin. 2990kr är ett rimligt pris!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

På tal om Philips BDM3270, så är den på rea nu på Dustin. 2990kr är ett rimligt pris!

Tråkigt att det är BMD3270QP2, den har nämligen en annan panel som är ljussvagare och skärmfiltret är blankt.
Köpte den men returnerade det pga det.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Tråkigt att det är BMD3270QP2, den har nämligen en annan panel som är ljussvagare och skärmfiltret är blankt.
Köpte den men returnerade det pga det.

Ok, så det var ett sånt stort problem alltså?
Jag har nog aldrig varit med om en bildskärm som inte blir tillräckligt ljus för mina syften...
Men blankt skärmfilter kan i och för sig vara irriterande!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ok, så det var ett sånt stort problem alltså?
Jag har nog aldrig varit med om en bildskärm som inte blir tillräckligt ljus för mina syften...
Men blankt skärmfilter kan i och för sig vara irriterande!

Ljusstyrkan var inga problem, det var pga skärmfilteret som jag returnerade skärmen. Bara nämnde det att just QP2 har en annan panel som är ljussvagare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |