Microsoft Surface Pro 3 – specifikationer och pris läcker ut på nätet

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Surface Pro 3 – specifikationer och pris läcker ut på nätet

Uppgifterna om att Surface Pro 3 avtäcks med Surface Mini den 20 maj stärks av en ny rapport, som avslöjar specifikationer och pris. Samtidigt styrks uppgifterna om en större skärm.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Ja de ser verkligen ut att vara trevliga plattor... men kära nån vilka priser. 6000-7000kr (inklusive moms) för en platta med i3 och 64GB lagring, tack men nej tack.

Permalänk
Medlem

Provade en Surface 2 och vart rätt imponerad. Jag tror att dessa plattor kommer sälja bra i framtiden... Men priserna är lite i överkant fortfarande.

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*

Permalänk
Medlem

Man välkommnar alla prissänkningar, för dessa surfplatta-ultrabook-hybrider har en mycket hög prislapp...
Halvera priset och det blir genast så mycket mer intressant.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 1700@3,8Ghz@1,25V - G.Skill Trident Z 2x16GB@2933MhzCL14 - 2TB+256GB+128GB SSDs - Palit GTX 1080 Ti SJS (Undervolt, 1810MHz@0.895V)
Skärmar: Acer XV273K (27" 4k@120Hz) + Philips 349P7FUBEB (34" 3440x1440@100Hz) + 2x Dell U2415 (1920x1200@60Hz)
NAS: HP ProLiant MicroServer Gen8 - 8TB+4TB+3TB+2TB

Permalänk
Medlem

Aldrig förstått grejen med Surface Pro, någon som kan förklara?

Dem som vill ha en surfplatta behöver inte den prestandan och lär knappast betala det priset. Vill man ha laptop så köper man la det istället och får en större skärm samt bättre tangentbord.

Okay jag kan förstå om man vill ha en mix mellan surfplatta och laptop men laptop upplevelsen blir ju riktigt kass.

Permalänk

Kommer säkert bli fina men priserna är för höga helt enkelt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Ja de ser verkligen ut att vara trevliga plattor... men kära nån vilka priser. 6000-7000kr (inklusive moms) för en platta med i3 och 64GB lagring, tack men nej tack.

Jag tror man ska se det mer som en laptop med möjligheten att haka av tangentbordet och peka på skärmen än en surfplatta likt Ipad eller Nexus.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av darkonyx:

Man välkommnar alla prissänkningar, för dessa surfplatta-ultrabook-hybrider har en mycket hög prislapp...
Halvera priset och det blir genast så mycket mer intressant.

Det är väl en av de bättre grejerna med en ny generation. Den gamla generationen blir billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

Aldrig förstått grejen med Surface Pro, någon som kan förklara?

Dem som vill ha en surfplatta behöver inte den prestandan och lär knappast betala det priset. Vill man ha laptop så köper man la det istället och får en större skärm samt bättre tangentbord.

Okay jag kan förstå om man vill ha en mix mellan surfplatta och laptop men laptop upplevelsen blir ju riktigt kass.

Kass? Hur kan du veta det utan att ha prövat? Det är inte just prestandan man är ute efter
om man köper en Surface utan att du kan köra riktiga Windows istället för den mobila versionen.
Den första Surface med 64GB kostar ungefär lika mycket som en iPad Air med 64GB,
är man beredd att lägga 5k på en iPad som faktiskt många gör, varför inte en Surface?
Då har du riktigt desktop OS, med ett gränssnitt som är väldigt bra för plattor/telefoner.

Permalänk
Skrivet av strejf:

Det är väl en av de bättre grejerna med en ny generation. Den gamla generationen blir billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Var det inte så att dom sålde pro 2 med förlust? Tror det stod någon artikel här för ett tag sen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Nemran:

Aldrig förstått grejen med Surface Pro, någon som kan förklara?

Dem som vill ha en surfplatta behöver inte den prestandan och lär knappast betala det priset. Vill man ha laptop så köper man la det istället och får en större skärm samt bättre tangentbord.

Okay jag kan förstå om man vill ha en mix mellan surfplatta och laptop men laptop upplevelsen blir ju riktigt kass.

Min Surface Pro 2 512GB med tangentbord och alla extra kablar 18500kr.

Så jo

Tycker upplevelsen är bättre än laptop då jag har touch och kan ta bort tangentbordet när jag vill.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Broken-arrow:

Var det inte så att dom sålde pro 2 med förlust? Tror det stod någon artikel här för ett tag sen.

Jo det gör dom men dom försöker ta sig in på marknaden.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Morsan kör Surface RT och är otroligt nöjd, enda klagomålet var att BankID inte funkade först men vilket är fixat idag.

Tycker dock att Pro är lite onödig, fördelarna med x86 arkitektur mot ARM är juh typ enbart spelande vilket man hellre väljer en riktig bärbar dator till.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Ja de ser verkligen ut att vara trevliga plattor... men kära nån vilka priser. 6000-7000kr (inklusive moms) för en platta med i3 och 64GB lagring, tack men nej tack.

Jo, visst men det bör ju jämföras med laptops, och jag antar att dessa är exklusiva byggen....och ja då är vi där uppe.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av leafbranch:

Jo, visst men det bör ju jämföras med laptops, och jag antar att dessa är exklusiva byggen....och ja då är vi där uppe.

Uppe i runt 3-5kkr, ja. Inte 6-7kkr.

Permalänk
Medlem

Man vill ha en Surface Pro för man för platta och laptop med dockningsmöjlighet i en enda enhet. Älskar min Surface Pro 2 och ser det som ett av de bästa it inköpen jag gjort på länge.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Inaktiv

Borde man inte väntat med surface 3 tills det kommer en ny generation CPU? Uppgraderad skärm känns lite väl klent för att kalla det generationsskifte...

Permalänk
Skrivet av Nemran:

Aldrig förstått grejen med Surface Pro, någon som kan förklara?

Dem som vill ha en surfplatta behöver inte den prestandan och lär knappast betala det priset. Vill man ha laptop så köper man la det istället och får en större skärm samt bättre tangentbord.

Okay jag kan förstå om man vill ha en mix mellan surfplatta och laptop men laptop upplevelsen blir ju riktigt kass.

i miutt perspektiv funkar den bra för jag kan arbeta på digitala bilder på den när jag inte har tillgänge till hemdatorn, samsung ntoe var tine så bra utan funka ok med skissandet, medan wacoms egna är tok för dyr och en 13 tum kolloss som har hysteriskt kort batteritid

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Uppe i runt 3-5kkr, ja. Inte 6-7kkr.

Om man jämför med "skräp" så visst. Om du jämför att kvalitets byggen med finess (Om de fortsätter i samma stil som nuvarande Surface vill säga).
Länka gärna nylanserad produkt med samma snarlik hårdvara och möjligheter för lägre pris, iof omöjligt eftersom vi inte vet tillräckligt om dessa än.

Dessutom är det inte ofta ett rekommenderat lanseringspris är helt korrekt brukar vara en del lägre i butiker.

Permalänk

Hmm, uppfattar priset som mer eller mindre dubbelt så högt som det borde vara för att intressera någon som är helt nykter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Borde man inte väntat med surface 3 tills det kommer en ny generation CPU? Uppgraderad skärm känns lite väl klent för att kalla det generationsskifte...

Då det kommer dröja till drygt 2015 för nya CPUer, så why not?

Permalänk
Medlem

Processorer i Y serien kontra U serien. Intressant. Då undrar jag vilken av Surface pro 3s modeller kommer vara snarlik prestandamässigt som nuvarande Surface Pro 2 8gb som har 4300U. Samt om i7 modellerna kommer innebära mer fläktljud.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av leafbranch:

Om man jämför med "skräp" så visst. Om du jämför att kvalitets byggen med finess (Om de fortsätter i samma stil som nuvarande Surface vill säga).
Länka gärna nylanserad produkt med samma snarlik hårdvara och möjligheter för lägre pris, iof omöjligt eftersom vi inte vet tillräckligt om dessa än.

Dessutom är det inte ofta ett rekommenderat lanseringspris är helt korrekt brukar vara en del lägre i butiker.

Det kan jag ej göra då plattans prestanda är helt okänd. Att den har en i3-processor säger absolut ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Morsan kör Surface RT och är otroligt nöjd, enda klagomålet var att BankID inte funkade först men vilket är fixat idag.

Tycker dock att Pro är lite onödig, fördelarna med x86 arkitektur mot ARM är juh typ enbart spelande vilket man hellre väljer en riktig bärbar dator till.

Lycka till med att köra Photoshop CC på Surface RT ... Visst finns Photoshop Express men det är bara en "intragram-photoshop".

Bara för att nämna ett program som jag kör på min Surface Pro 2. Vi kan ta något så enkelt som Spotify eller Chrome. Det blir svårt på en Surface RT. Men jag förstår ändå själva grejjen med Surface RT. Jag kommer kanske köpa Surface Mini om den utlovar det jag tror den kommer göra. Men skulle hellre vilja se en Surface Mini Pro för ibland är Surface Pro lite för stor, men jag vill inte tumma på x86-arkitekturen. Den vill jag ha kvar.

Eller varför inte vanliga spel på den. Visst kan du köpa en laptop för det ändamålet, men du lirar spel bra mycket lättare på toaletten med en Surface Pro 2 än med en valfri ultrabook/laptop

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Hoppas man kan byta ut batteriet i Surface Pro3 annars är det ett nerköp.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Någon som vet specifikt vilka CPU-modeller det gäller?
Jag antar dock att grafikdelen fortsätter vara HD4400.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Hoppas man kan byta ut batteriet i Surface Pro3 annars är det ett nerköp.

För att hålla ner vikt och storlek så är det nästan en omöjlighet. Precis som att ha utbytbara minnesplatser. Därför dom är fastlödda.

Detta gäller inte bara Surface Pro.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

Har äntligen bestämt mig för att köpa en surface pro 2,

när tror ni dom sänker priset?

Hur lång tid brukar det ta för grejer att nå svenska butiker efter en sån här lansering?

Antar att det är ganska vettigt att hålla i plånboken tills dom har släpppt trean så droppas väl priset på tvåan automatiskt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Kass? Hur kan du veta det utan att ha prövat? Det är inte just prestandan man är ute efter
om man köper en Surface utan att du kan köra riktiga Windows istället för den mobila versionen.
Den första Surface med 64GB kostar ungefär lika mycket som en iPad Air med 64GB,
är man beredd att lägga 5k på en iPad som faktiskt många gör, varför inte en Surface?
Då har du riktigt desktop OS, med ett gränssnitt som är väldigt bra för plattor/telefoner.

Jag har ingenting emot Microsoft Surface tycker det är en bra produkt det är surface pro jag inte förstår mig på! Betala massa extra pengar för prestanda man aldrig kommer använda. Testade en kompis surface pro och så fort man gjorde produktiva saker kändes det som en väldigt dålig upplevelse och jag hade hellre suttit framför en riktig laptop. Sen att den äldsta pro surface kostar mkt mindre spelar ju ingen roll den är gammal och artikeln handlade om microsoft surface pro 3.

Om den ändå bara ska användas till film, surfa, kolla på bilder osv vad ska man med så bra prestanda till? Det leder till att den blir mkt dyrare och batteritiden påverkas negativt.

Ni som faktiskt gör arbete/produktiva saker på surface pro vad gör ni då? Försöker inte klanka ner på produkten försöker bara förstå konceptet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

Jag har ingenting emot Microsoft Surface tycker det är en bra produkt det är surface pro jag inte förstår mig på! Betala massa extra pengar för prestanda man aldrig kommer använda. Testade en kompis surface pro och så fort man gjorde produktiva saker kändes det som en väldigt dålig upplevelse och jag hade hellre suttit framför en riktig laptop. Sen att den äldsta pro surface kostar mkt mindre spelar ju ingen roll den är gammal och artikeln handlade om microsoft surface pro 3.

Om den ändå bara ska användas till film, surfa, kolla på bilder osv vad ska man med så bra prestanda till? Det leder till att den blir mkt dyrare och batteritiden påverkas negativt.

Ni som faktiskt gör arbete/produktiva saker på surface pro vad gör ni då? Försöker inte klanka ner på produkten försöker bara förstå konceptet.

https://www.youtube.com/watch?v=V3gG8TlUVyU

https://www.youtube.com/watch?v=hO5-lKz3Msw

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."