Helgsnack: Inget Grand Theft Auto V till PC?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Inget Grand Theft Auto V till PC?

Åtta månader efter lanseringen av GTA V och fortfarande bara ett konsolspel. Veckans helgsnack handlar om Rockstars ljumma inställning till PC-plattformen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommer ju absolut ut på PC platformen likt alla tidigare releaser, jag längtar tills det kommer ut, vilket troligtvis blir sent i år.

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem

7 månader och några dagar var det för GTA 4. Men jag hoppas på att det kommer innan vintern iaf!

Permalänk
Medlem

Säkert dumpat oss eftersom tydligen vi alla laddar ner spel olagligt, inte för att statistiken håller med.

Om du inte märkte sarkasmen...

Dold text
Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

De är verkligen väldigt sega, trodde definitivt att det skulle vara ute vid det här laget...

De har ju sökt folk med erfarenhet av PC-utveckling så det är möjligt att de inte riktigt har kunskapen som krävs eller något sådant även om jag har svårt att se hur så skulle vara fallet. Mycket märkligt i vart fall att det inte varit ett pip om det ens.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Hoppas att det inte släpps till PC

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Inaktiv

Nej, jag tror fortfarande inte att det kommer. Det har inte ens utannonserats en "HD"-utgåva för PS4/XO så sannorlikheten att Rockstars lanserar spelet för PC är minimalt. Rätt dålig historik på senare år, speciellt om man ser till deras intresse att underhålla sina spel samt att intresset mer verkar ha övergått till mobila OS (iOS och Android).

Permalänk

Skulle själv säga att det är väldigt tveksamt. Motiveringen till detta antar jag att rockstar känner att de är väldigt utsatta för illegal nerladdning/kopiering av deras spel och därmed inte ser någon vinst i att faktiskt släppa spelet till PC.

Men jag själv hoppas att det kommer till PC och gärna innan hösten börjar.

Permalänk

Tror inte det är värt att vänta på en PC version av GTA V förräns det kommer ljud om Red Dead Redemption till PC eller Rockstar säger något. #killthehope #hypetrainstop

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Om man kollar skillnaden mellan GTA 4 och GTA 5 så lär det ta sin tid att fixa över det på ETT BRA SÄTT till PC.
Vi minns GTA 4 och det gör nog Rockstar games också.
Därmed lär dom vilja göra ett bättre jobb denna gång och kvalité tar tid.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Det kan ju också va så att dom gör ett bra jobb med det och inte vill göra samma misstag som i GTA IV

Permalänk
Medlem

förhandsbokade för ca 1 år sedan :S längtar så!

Visa signatur

CPU:i7 3770k @4,5Ghz Kylning:Custom water-loop RAM:16GB @1866Mhz GPU: 2 X R9 290x @ 1200Mhz PSU:Corsair AX 1200w MB: P8 Z77-pro Chassi:NZXT swich 810 white

Macbook Pro Retina.iPhone 7
200/200Mbit/s fiber.

Permalänk
Medlem

Svårt att säga, å ena sidan så har alla andra gta spel kommit ut till pc efter ett tag, men å andra sidan så släpptes Red Dead Dedemption aldrig till pc, men då kan man ju argumentera att det inte är alls lika stort som Gta o.s.v.

Sedan får ju en del spelutvecklare för sig att pc-släpp = förlust på flera miljarder, tycker de borde lära sig att göra skiten rätt istället, så att kunder faktiskt vill köpa spelet. Om de bara intalar sig själva att ett pc-släpp skulle innebära massiv piratkopiering blir det ju självklart så. Precis som med alla andra spel hittar man alltid ett sätt att cracka spelet på ändå, men genom att bara tvärvägra triggar de ju bara igång folk till att sno spelet...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Hoppas att det inte släpps till PC

Utveckla.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Äsch, vi får Watch_dogs med ögongodis istället

Permalänk
Medlem

Nog ska det komma i sinom tid, men jag hoppas snart... :/

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Ni som skyller på att piratkopiering är anledningen till att det inte kommit ett utannonserande har ju tydligen inte spelat GTA5.
Kopior får singelplayer som funkar sisådär, anledningen att faktiskt spela är för att GTA Online är förbannat roligt.
Tror inte dom kommer gå någon förlust så som release för konsoll sålde, samt så som PC versionen kommer sälja på Steam senare.

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Hoppas att det inte släpps till PC

Kan du förklara hur du tänker när du skriver så? Illegal nedladdning som ger den åsikten antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Hoppas att det inte släpps till PC

Vadå? För att du sitter och suger på din konsol från 2006, och hoppas att den håller tills du dör eller vad?
Det är ju för fan en lansering till PC som ens gör spelet värt att släppa.
Speciellt med tanke på hur ruttna PS3 och X-360 är vid det här laget.
En PC kan man göra i princip hur stark som helst, och dessutom kan Rockstar verkligen leva ut med kvalitén vad gäller bild.
Modda kan man också göra plus att man slipper begränsningar som konsol innebär.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdevil:

Skulle själv säga att det är väldigt tveksamt. Motiveringen till detta antar jag att rockstar känner att de är väldigt utsatta för illegal nerladdning/kopiering av deras spel och därmed inte ser någon vinst i att faktiskt släppa spelet till PC.

Men jag själv hoppas att det kommer till PC och gärna innan hösten börjar.

Skrivet av Fz.se:

Games for Windows Live-statistik som visar att GTA IV var den mest spelade titeln 2009. Och 2011. Och 2012.

Här finns även lite siffror angående dom förra spelen.
http://www.fz.se/artiklar/artikel/20140517/blir-det-nagot-gta...

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Det var längesen det intresset svalna för mig.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Aja vi kan fortfarande sitta och skratta åt konsolernas patetiska prestanda.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Hoppas att det inte släpps till PC

Förklara dig själv?

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Copy paste från vad jag skrev på FB.

Seriöst så kan Rockstar ta och köra upp det där PC-port-tjafset... när det väl händer så kommer det nog vara buggigare än dess bugginess'! Jag förväntar mig att det tar 3 år tills det blir rea på STEAM när man kanske kan kunna spela det på PC. JA jag är bitter, deal with it.

Edit: glömde smiley, hehe

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Medlem

Frågan är vilken anledning det finns att inte släppa det till PC, lär ju sälja som smör på steam osv.
Jag kan inte tänka mig att kostnaden för att porta spelet skulle överstiga vinsten i sålda spel på PC.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem

Det lär nog vara fördjävligt att porta, troligtvis... och de lär ta genvägar, igen, troligtvis... och.. fan nej, jag ser inte fram emot en rutten konsolport av ett sånt spel - det ska skötas bra. Punkt.
Då är det ett självklart spel att köpa för mig i alla fall. Men som sagt, det lär dröja, tyvärr...

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffinet:

Frågan är vilken anledning det finns att inte släppa det till PC, lär ju sälja som smör på steam osv.
Jag kan inte tänka mig att kostnaden för att porta spelet skulle överstiga vinsten i sålda spel på PC.

Fast Rockstar är ju envisa jävlar som använder gfwl och gfwl är typ sämst såatte, Steam-version eller inget köp för min del.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

shit redan 8 månader... tiden rinner ur mina händer som energydrycks burkarna tar slut vid datorn...

ne men jag slutade hoppas när det inte kom samtidigt som xbox/ps3 om det kommer så kommer det, ska lira Watch Dogs nu iallafall Hoppas det är lite gta känsla i det spelet med frihet och bra bilfysik etc.

Illegal nedladdning funkar inte som argument längre tycker jag, när de flesta spelen behöver exempelvis steam, internet inlogg etc etc så är det svårt att få till en bra kopia utan problem, förr i tiden så gick det ju rätt lätt när det bara va ett single spel men dagens komplexa spel med multiplayer etc så håller det inte längre. Det kommer dem märka när dem släpper det till pc, dem kommer ju dra in flera miljarder på bara första dagen... Hoppas bara dem inser det och släpper det snart.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

För att de är Amerikanare.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats hålla mig borta från x360versionen för att jag vill spela det här spelet med en så maximal upplevelse som möjligt.
Jag kan vänta lite till, så länge de gör det rätt.

Skickades från m.sweclockers.com