Ubisoft visar 10 minuter från Watch Dogs

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Gender Bender:

Ser mycket bättre ut på PC, dock inte banbrytande.

https://www.youtube.com/watch?v=s46_MWDUEnY

Jo fast texturerna ser fortfarande rätt trista ut.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Det här har vi väl redan sett typ 3ggr?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Klart som korvspad att det ser ut så när bilderna är tagna från PS4. Ta en titt på trailern från Nvidia för att se PC-versionen istället.

Vi har väl redan där sett grova reduceringar i grafik jämfört med vad som först visades upp?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om grafiken? Det är ju alla coola funktioner som fick mig att sukta efter detta spel. Sen att det inte är lika snyggt som Infamous Second Son bryr jag mig inte ett dugg om.

Sweclockers forum verkar blivit infiltrerat av folk som gnäller på grafik och att skärmar har fel upplösning / för låg hz dagarna i ända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonaks:

Sweclockers forum verkar blivit infiltrerat av folk som gnäller på grafik och att skärmar har fel upplösning / för låg hz dagarna i ända.

Ja, för varför skulle SweClockers medlemmar ens bry sig om att klämma ut varje bit av prestanda. Vi lever för hårdvara hörru

Spel skall spelas i 60Hz, självklart går det bra i 30. Jag tror inte att det i spel som watch dogs eller GTA V gör så stor skillnad, är helt enkelt bara för att det...känns bättre.

OT;

Kan väl inte säga annat än att jag tycker det verkar kul...är lite ledsen över att det är just Ubisoft som gör det...dem brukar vara sådär på att man ska kunna göra annat än att gå i en rak linje tillsammans med 40.000 cutscenes. "Tryck X för att hoppa upp på lådan" *Epic animation som tar 32 sekunder*

Hoppas på mycket möjligheter.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Vill ha E3 version av Watch Dogs :'(

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Som GTA:SA utan droger typ...

Alltså spelet såg skitsnyggt ut och lovande från början , men ju mer jag ser, ju mer ser det ut som en GTA rip.
Nu när jag kollade videon så helt så g allt snyggt ut och sen plötsligt såg grafiken ut som the Sims.... och resten av videon verkade vara en blanding av deras tidigare snygga video material och deras nya "från konsol" (antagligen) material som ser skittrisst ut.
Om dom släpper ett spel med grafik som ser ut som GTA:SA,, är ju skandalen ett faktum. (att det sedan kanske är ett bra spel lär ju inte många märka.)

Vi får väl se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Ja, för varför skulle SweClockers medlemmar ens bry sig om att klämma ut varje bit av prestanda. Vi lever för hårdvara hörru

Spel skall spelas i 60Hz, självklart går det bra i 30. Jag tror inte att det i spel som watch dogs eller GTA V gör så stor skillnad, är helt enkelt bara för att det...känns bättre.

OT;

Kan väl inte säga annat än att jag tycker det verkar kul...är lite ledsen över att det är just Ubisoft som gör det...dem brukar vara sådär på att man ska kunna göra annat än att gå i en rak linje tillsammans med 40.000 cutscenes. "Tryck X för att hoppa upp på lådan" *Epic animation som tar 32 sekunder*

Hoppas på mycket möjligheter.

Givetvis får folk bry sig om prestanda, men att hela tiden läsa om att spel har dålig grafik osv osv är en aning tröttsamt. I vissa spel är kanske inte grafiken den stora dragkraften utan mer alla funktioner och en stor open world det som lockar.

Men folk får vara olika, men så tråkigt att många tycks döma ut spel enbart pga grafiken.

OT: Jag ser verkligen fram mot spelet och det ska bli spännande och se hur det spelar ut. Åtserstår bara och se om det blir en PS4 eller PC version, kanske rentutav båda delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonaks:

Givetvis får folk bry sig om prestanda, men att hela tiden läsa om att spel har dålig grafik osv osv är en aning tröttsamt. I vissa spel är kanske inte grafiken den stora dragkraften utan mer alla funktioner och en stor open world det som lockar.

Men folk får vara olika, men så tråkigt att många tycks döma ut spel enbart pga grafiken.

OT: Jag ser verkligen fram mot spelet och det ska bli spännande och se hur det spelar ut. Åtserstår bara och se om det blir en PS4 eller PC version, kanske rentutav båda delar

Fast nu var det ju Ubisoft själva som använde grafiken som en stor dragkraft i början av deras inforelease.

Du har rent principiellt rätt, men eftersom det var från Ubisoft själva som hela hypen runt grafiken i spelet uppstod, så går det inte att klaga på att folk sitter och fokuserar på det nu. Det är helt rätt att döma ut spelet baserad på grafiken eftersom den först hypades som ett spel med otrolig next-gen graphics.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Vill ha E3 version av Watch Dogs :'(

--->> UBISOFT <<--- Såg du hur Far Cry 3 så ut på E3 jämfört med den färdiga produkten?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

--->> UBISOFT <<--- Såg du hur Far Cry 3 så ut på E3 jämfört med den färdiga produkten?

Ja tyvärr....... Man blir rädd att The Division kommer att åka dit med nåt liknande

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Taft:

Ja tyvärr....... Man blir rädd att The Division kommer att åka dit med nåt liknande

Risken är överhängande. Tyvärr. Jag hoppas på det bästa, för svenska Massives skull, men jag är skeptisk. De har lite bättre förutsättningar i alla fall.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

ubicrap nej fuck dom mitt förtroende har dom tappat sen länge, skiter i detta överhypade spel som ser inte alls ut nu tidigare.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Next gen har inte med prestanda att göra. Sedan så är en del spel lägre upplösning samt fps
av den enkla anledningen att dom vill få ut så bra grafik som möjligt.
Personligen tycker jag 30fps är helt spelbart om det inte är ett fast-paced spel.

Ja precis så är det, håller med. Next gen, handlar helt enkelt om generationsbyte, inte grafik. Sen är det bara kolla på spelet Infamous Second Son, det är i mitt tycke next gen grafik. Och spelar roll om det inte är 4K upplösning och 120fps. Det som är bra, är att om spelen redan ser så bra ut på PS4, så kommer även PC spelen se riktigt snygga ut framåt med tiden. Jag lirar exklusiva spel på min PS4, och alla multiplattform spel på datorn. Så its a win & Win situation för oss alla gamers. Töntigt bråka om pc vs konsoll, så klart PC är bäst, konstigt vore annars när det kostar 10 gånger mer också. Båda har sina fördelar. Konsoll är lättsamt och snabbt, lätt spela flera, och PC är mer för tyngre upplevelser, när man villl ha det fetaste i grafik och tillfredställelsen att ens 20000kr är gör nån nytta när man vill visa upp sin E-PENIS förlängare!?

Ontopic: Däremot har jag totalt tappat intresset för detta spel, inte för grafiken, för att det ser tråkigare ut för varje trailer som jag ser. E3 videon är det enda Watchdogs video som gör mig imponerad, och inte bara grafiken, utan spelmekaniken mest. Men nu ser det ut som dom fått släppa på mycket för att det ska vara någorlunda samma upplevelse på alla format, det är multiplatformsspelens akilles häl....eller förbannelse?

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Skrivet av Lordsqueak:

Som GTA:SA utan droger typ...

Alltså spelet såg skitsnyggt ut och lovande från början , men ju mer jag ser, ju mer ser det ut som en GTA rip.
Nu när jag kollade videon så helt så g allt snyggt ut och sen plötsligt såg grafiken ut som the Sims.... och resten av videon verkade vara en blanding av deras tidigare snygga video material och deras nya "från konsol" (antagligen) material som ser skittrisst ut.
Om dom släpper ett spel med grafik som ser ut som GTA:SA,, är ju skandalen ett faktum. (att det sedan kanske är ett bra spel lär ju inte många märka.)

Vi får väl se.

Fast dom kommer inte släppa W.D med grafik som GTA:SA, så det är ett ganska meningslöst inlägg du skrev.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

http://www.dailymotion.com/video/x1vcfp6_videogames#from=embe...

Alltså vet inte va ni tycker, men jag tycker de ser väldigt bra ut. Och då hoppas jag man kan förvänta sig ännu mera av pc versionen..

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301