Epic Games gör gratis Unreal Tournament i Unreal Engine 4

Permalänk
Medlem

Perfekt.
Fint när man vill lira med folk som har ont om stålar.

Blir nog att köpa en månad eller två av devkit bara för att

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag tycket det första fortfarande är kul. Oj! Det är 15 år gammalt...

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av lunaspice:

Ut2004 är ett av de bästa spelen jag nånsin spelat. Upphottat med UE4 och lite annat smått och gott.... Blir semester från jobbet då!

Det var väl UT 99 det snackades om?

Skrivet av Isso:

Jag tycket det första fortfarande är kul. Oj! Det är 15 år gammalt...

Jag testade spelet utan vsync avslaget och det det gick inte att spela eftersom det gick för fort. Hann inte styra ens. I det spelet måste man ha vsync på

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Hade varit bättre om dom tagit 50-100 kr så att det åtminstone kostar någonting, så att man slipper fuskare, även om gratis är väldigt gott.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Layon:

Hade varit bättre om dom tagit 50-100 kr så att det åtminstone kostar någonting, så att man slipper fuskare, även om gratis är väldigt gott.

Man slipper aldrig fuskare, tyvärr. Det spelar ingen roll om det kostar pengar eller inte.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

YES! Spenderade så många timmar i UT 2004 på lan så det är löjligt, alla slöa "verkliga" shooters kan slänga sig i väggen jämfört med lite adrenalinfyllt highspeed fragande

Permalänk
Medlem

NNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! INTE GRATIS!

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

NNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! INTE GRATIS!

Det är inte EA som håller i trådarna dock, så det behöver inte bli katastrof.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

NNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! INTE GRATIS!

Dota 2 är gratis ser inget fel med det. Så länge företaget vet hur man skall göra och inte blir galet som EA som ville ta pengar för ammo så kan faktiskt spelet bli riktigt bra.

Kommer modding scenen tidigt och spelet görs bra från grunden upp vem vet, kanske man får se Unreal Tournament turneringar som vi ser Dota 2 idag.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

NNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! INTE GRATIS!

För att citera Epic.
"When the game is playable, it will be free. Not free to play, just free."

Det kommer alltså att vara gratis på riktigt, och inte några dolda kostnader.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Nice, det var ett tag sedan man lira UT

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilliz:

Att använda Unreal Engine 4 kostar $19 i månaden så alla som vill hjälpa till med utvecklingen eller göra moddar kommer automagiskt att finansiera projektet. Sedan kommer en marknad där moddare kan antingen sälja eller ge sina mods gratis.

Ha, underbart ord "automagiskt". Säkert bara halkat med fingret, men jag gillar ordet skapt. Måste inkorporerats i mitt vokabulär.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazter:

Hur finansieras det då?

Med kärlek.

Skrivet av Commander:

Dota 2 är gratis ser inget fel med det.

Cyka blyat!

Permalänk
Medlem

Nice, har väntat på den. Men hoppas den blir mer likt UT GOTY.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

Jag vill inte låta negativ på något sätt, men jag hoppas faktiskt att de hellre vågar testa något nytt i nästa spel så det inte blir exakt likadant fast med snyggare grafik. Det var nämligen problemet med UT3 (förutom att det var en usel konsolport).

Men att det blir gratis är verkligen fenomenalt.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Linux!

Permalänk
Medlem

äntligen att de väljer att lyssna på communityn, de som fick företaget att blomstra till att börja med, men hade inte väntat mig att de vill utveckla den med communityn, snyggt drag

epic is back in the game!

edit: för att förtydliga, gillar att de utvecklar den med communityn, men jag skulle hellre se en modell där spelet kostar och utvecklandet är gratis. Antar att man inte kan få allt.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReverenD:

Ha, underbart ord "automagiskt". Säkert bara halkat med fingret, men jag gillar ordet skapt. Måste inkorporerats i mitt vokabulär.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej då, ordet automagiskt används flitigt av mjukvaruutvecklare.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Automagisk

För övrigt så är jag helt klart sugen på en ny UT. Det gamla är ju ett klockrent spel.

Permalänk
Medlem

De har inte ens börjat, och har ett minimalt team. Så det blir färdig någon gång 2017?

Permalänk
Medlem

Det kliar redan i fingrarna ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

De har inte ens börjat, och har ett minimalt team. Så det blir färdig någon gång 2017?

Bara det inte blir ett UT Forever som Duke Nukem Forever

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Bara det inte blir ett UT Forever som Duke Nukem Forever

Lär knappast bli en sån grej. Anledningen till att Duke Nukem failade var ju pga. tiden det tog innan uppföljaren kom. UT har släppts periodiskt från 98 till 07. Deras säljmodell är ju helt sinnessjukt bra också!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Layon:

Hade varit bättre om dom tagit 50-100 kr så att det åtminstone kostar någonting, så att man slipper fuskare, även om gratis är väldigt gott.

Kolla Team Fortress 2 Inte sett en enda fuskare i det spelet. Tror det sitter väldigt mycket i vad för spel det faktiskt är. Sen att det kostar pengar lär ju inte ändra att folk fuskar heller, kolla bara på call of duty serien, helt sönderbesudlat av hackers trots att det kostar satan :/

Permalänk
Avstängd

Och där fixade jag en prenumeration på UE4.

M-m-m-m-monster kill!

Permalänk
Medlem

Blir det samma "flow" som i UT436 så lär de bli game of the year enl mitt tycke

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Killing spree
Rampage
Unstoppable
Dominating
Godlike

MEN FAN!!! Nu måste jag sätta mig med en klassiker!

Men jag gillar vad de gör här, det ska bli intressant att se vart detta mynnar ut i för slutprodukt! Men i och med att fansen får vara med så är chansen stor att det blir mycket back to basics!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Killing spree
Rampage
Unstoppable
Dominating
Godlike

Skrivet av KTL:

MEN FAN!!! Nu måste jag sätta mig med en klassiker!

Men jag gillar vad de gör här, det ska bli intressant att se vart detta mynnar ut i för slutprodukt! Men i och med att fansen får vara med så är chansen stor att det blir mycket back to basics!

Double kill!
MULTI kill!
ULTRA KILL!
M-M-M-MONSTER KILL-KILL-KILL!!!!!!!

Ingen jävla konsolversion!!!!!!!!! <33333 Då kanske spelet får den pacing det förtjänar till skillnad från UT3 som var SKRÄP pga konsolmarknades dominans.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Detta var gud när man spelade på skolans gamla datorer som precis klarade av 1an hårdvarumässigt. Nostalgi. Blir helt klart att testa.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

UT99 är fortfarande det FPS jag har haft mest kul med. Så lätt att hoppa in i några games och bara ha massa mindless fun. Det här kan bli bra.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x