Nintendo gör förlustkvartal – PS4 förbi Wii U

Permalänk
Melding Plague

Nintendo gör förlustkvartal – PS4 förbi Wii U

Bristande försäljning av Wii U leder till ytterligare ett förlustkvartal för Nintendo, vars senaste spelkonsol blivit omsprungen av Sonys mycket senare lanserade Playstation 4.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag köpte faktiskt ett Wii U i söndags båda till mig och barnen och är glatt förvånad. När man inte vill spela PC titlar och bara slappa är det faktiskt den perfekt konsolen sedan har jag inte spelat Super Mario sedan n64 så är riktigt nöjd med köpet faktiskt.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Ac3R:

Jag köpte faktiskt ett Wii U i söndags båda till mig och barnen och är glatt förvånad. När man inte vill spela PC titlar och bara slappa är det faktiskt den perfekt konsolen sedan har jag inte spelat Super Mario sedan n64 så är riktigt nöjd med köpet faktiskt.

Även jag är nöjd med min Wii U, har och har haft väldigt kul med flera olika spel. Ser fram emot Mario Kart 8, lurar för fullt på vilken typ av handkontroll som kan göra sig bäst.

Jag anser dock att man bör köpa konsolen för att lira Nintendo-titlar och andra exklusiva serier, inte för att satsa på material för multiplattform från tredje part. Där har både Playstation och Xbox enligt mig ett starkare utbud, både i förra och nuvarande generation.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

De som faktiskt äger en Wii U verkar nöjda med den. Är också lite sugen på den inte haft en stationär Nintendo konsol sen SNES. Är visserligen ännu mer sugen på en 3DS/2DS med alla mysiga spel som finns till den.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Det är ju spelen allting hänger på och just nu känns det som att Xbox One har bäst spelutbud. Jag har varit lite sugen på en PS4 men i ärlighetens namn finns där inga intressanta spel som jag inte kan lira på min PC.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är lite trög idag eller är det nåt fel med matten här?

"Det går bättre för den bärbara spelkonsolen 3DS, som under samma kvartal såldes i 590 000 exemplar för en totalförsäljning på 43,3 miljoner. I siffran ingår även 3DS XL och 2DS, som sålts i 15,6 respektive 2,2 miljoner enheter.

Trots dystra siffror ser Nintendo ljust på det kommande räkenskapsåret. Bolagets vd, Satoru Iwata, förutspår en vinst på 40 miljarder yen (394 miljoner dollar) med 3,6 miljoner sålda Wii U och 12 miljoner 3DS."

590 000 under ett kvartal, men Nintendo räknar med 12 miljoner sålda under året?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 @4,2GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, GTX 1080 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Jag är med riktigt nöjd med min WiiU och då hatar jag konsoller generellt. Mario 3D World är riktigt kul med en kompis.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Föga förvånande. Nintendo Wii U är en ritkigt härlig konsol, men Nintendos lansering och marknadsföring är ju rena katastrofen. Tror det är som någon nämnde förut i (den officiella Wii U tråden?) att många tror att Wii U bara är en sorts uppgradering, dvs ny version av Wii. Inte en helt ny konsol.

Sen tycker jag fortfarande det är synd att dom saknar dom riktiga storsäljarna, dvs. Mario och Zelda serien, som ännu inte har fått något lyft till Wii U. Som när Wii kom så fanns ju Mario Galaxy och Twilight Princess som dom 2 riktiga dragjättarna till konsolens lansering, 2 helt underbara spel. Det är just det som saknas med Wii U (nämnt namnet för många gånger nu, jag vet).
Wii U har potential att vara med och roffa åt sig betydligt fler marknadsandelar och agera som den lite lättsammare, enklare spelkonsolen då den inte riktigt kan konkurera med PS4 och XBOX One i hårdvaruväg. Men för att det ska hända måste den bli betydligt billigare och framförallt marknadsföras bättre. Då har den en rimlig chans.
Jag liknar scenariot med Wii U med Dreamcasts öde lite grand, de lanserades båda vid fel tidpunkt. Dreamcast fick bara 1 år på sig innan den vart totalt omsprungen av PS2, vilket var oerhört synd då Dreamcast enligt mig är en dom allra bästa konsolerna genom tiderna.

Det skulle vara en dröm att få se Sega försöka slå sig tillbaka in på konsol-marknaden igen, dessvärre lär det inte förbli någonting annat än en dröm, Nintendo ser ju tyvärr ut att vara på väg mot samma öde. Ingenting är ju sagt eller skrivet i sten så att säga, men jag tror verkligen att om inte Nintendo gör något drastiskt snart och försäljningen fortsätter sjunka, förlusterna blir större och andelarna fortsätter minska så tror jag dessvärre att Wii U kan vara den sista konsolen vi ser från Nintendo.
Microsoft och Sony har redan de senaste åren visat vilka 2 det är som tampas om förstaplatsen och Nintendo måste antingen välja en helt annan väg, dvs. konkurrera på ett annat plan än M$ och Sony - genom att försöka vara den lekfulla coh lättsamma familjekonsol dom alltid varit, vilket jag också tror är rätt väg för dom att gå.
Eller, så börjar dom om på en ny kula och lanserar en helt ny konsol från grunden, en som kan konkurrera med dagens konsoler i vad gäller, CPU och GPU kraft osv. Satsa på att förbättra onlineläget etc.
Nintendo har läget helt i sina egna händer och dom har potential att lyckas.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Även jag är nöjd med min Wii U, har och har haft väldigt kul med flera olika spel. Ser fram emot Mario Kart 8, lurar för fullt på vilken typ av handkontroll som kan göra sig bäst.

Jag anser dock att man bör köpa konsolen för att lira Nintendo-titlar och andra exklusiva serier, inte för att satsa på material för multiplattform från tredje part. Där har både Playstation och Xbox enligt mig ett starkare utbud, både i förra och nuvarande generation.

Vart sjukt förvånad hur roligt man kunde ha med några polare i Super Mario World 3D och Nintendo Land. Dock håller jag med fullständigt skulle aldrig få för mig att sitta och spela Call of duty serien på det. Tänkte dock köpa Zombie U fast de är blandad kritik runt det.

Även jag ser fram massor mot Mario Kart och även det nya Zelda om det kommer nån gång och de borde ge ett rejält uppsving för konsolen rent försäljningsmässigt.

Tror Super Mario kart kommer vara lättast med Nintendo wii u pro kontrollen men helt klart roligast med den vanliga motionplus kontrollen.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Jag hoppas Nintendo fixar så Wii u inte läggs ner, jag vill ha fler spel,till mitt wiiu:P

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Sjukt nöjd med mitt och väntar på mitt förbokade Mario kart 8

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Jag har hört från flera håll att nintendo stänger ner youtube klipp med streaming ifrån deras spel pga copyrights, och att det skulle påvärka försäljningen. Vet inte om detta är sant men isåfall finns det ju en anledning med tanke på hur mycket som streamas från tex GTA V för 360 tex.

Permalänk
Medlem

Är hur nöjd som helst med Wii U och känner att det funnits minst ett nytt spel att spela varje månad. Bortsett från PC så spelar jag mest på Wii U. Tycker det är synd att fler inte vill ge Wii U en chans. Förhoppningsvis så kommer Mario Kart 8 att hjälpa försäljningen en hel del. Sen när Super Smash Bros (som är en stor eSport titel) släpps så lär försäljningen öka ytterligare. Både Mario Kart och SSB är större än 3D Mario, så än är hoppet inte ute.

Wii U har för tillfället bara en riktigt stor titel, och det är Super Mario 3D World. Pikmin 3 och Donkey Kong var två grymma spel men har trots det inte sålt tillräckligt bra, och resterande titlar har ingen stor målgrupp, vilket gör att Wii U bärs upp av bara ett spel, något som inte lockar många till ett köp när man kan lägga till en tusenlapp och köpa PS4. Jag hoppas verkligen att Nintendo slår på stort under E3 och lägger fram alla sina ess. Star Fox, Metroid, F-Zero, Animal Crossing, Kirby, Mario Party m.m.. Allt detta borde släppas under det kommande året. Visa att ni fortfarande har eld i brasan, Nintendo!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Personligen inte alls vidare nöjd med min Wii U, den står till stor del och samlar dam, används enbart för exklusiva spel men tja det är jag det.

Original kontrollen är också under all kritik, tung, otymplig, inte vidare trevlig och tja skärm som i de flesta fall är totalt meningslöst, vist i vissa party spel och annat så funkar den men den är fortfarande inte skön. I många fall roligare att ha Wii't uppe. En annan puck som de har i alla fall gjort lite på är prestandan, den är SJUKT seg att hålla på med, tar ibland upp till 15+ sekunder bara att avsluta ett spel o.s.v.

En hel del av de exklusiva spelen är också ganska stor besvikelse, till stor del kopior från deras 3DS spel, vist snyggare men överlag så got som exakt samma spelupplevelse, T.ex. Super Mario 3D world en blek kopia på Super Mario 3D land. Samma gäller även andra spel. Vist folk som aldrig spelat Land kanske ser World med andra ögon, själv gör jag det inte.

En så länge har jag enbart haft roligt med två spel på konsolen, dessa var Pikmin 3 samt The Wonderful 101.

Själv kan jag inte rekommendera någon att skaffa Wii U för tillfället, förutom om du nu måste spela Nintendo spel. Men i de allra flesta fallen hade jag starkt rekommenderat 3DS istället.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

De har dessutom promotat Monster Hunter alldeles för lite i Europa. Det är ju sjukt stort i Japan/Korea vad jag vet. Verkar ju vara ett väldigt bra spel. Jag kom aldrig igång med det till Wii, och nu har online servicen lagts ner för det vilket gör spelet mer eller mindre värdelöst.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Inte så förvånande bara en tidsfråga innan Xbox One springer förbi också.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas Nintendo går i konkurs så någon annan kan ta över och släppa Zelda/Metroid/Mario till Playstation,xbox och PC.
Det håller fan inte längre att bara släppa massa ny hårdvara utan spel till. Trött på att Nintendo inte lyckas få med sig multiplat-spelen.

Jag äger en WiiU som jag inte rört sedan "Lego Ciity undercover" och jo jag visste väl vad jag gav mig in på när jag köpte skiten men hade väl för höga förhoppningar att kanske...kanske Nintendo hade ändrat sig. Kommer aldrig köpa en till Nintendo konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

De har dessutom promotat Monster Hunter alldeles för lite i Europa. Det är ju sjukt stort i Japan/Korea vad jag vet. Verkar ju vara ett väldigt bra spel. Jag kom aldrig igång med det till Wii, och nu har online servicen lagts ner för det vilket gör spelet mer eller mindre värdelöst.

Jag har spelat Monster Hunter i 10 år, och var då således tvungen att köpa en WiiU för MH3U.
Spelar dagligen fortfarande och kan garantera dig att spelet är ett av de roligare co-op spelen som någonsin gjorts.
WiiU var kanske inte den smartaste konsollen att välja men det funkar rätt bra förutom enstaka fpsdrops här och var vid vattendrag.
Dock åker jag en det långresor med tåg, och att kunna ta med WiiU på tåget och köra MH direkt på handkontrollen är riktigt najs.

Som du säger är spelet stort i Japan, dock inte specielt stort i Korea och promotion har de alltid varit sämst med gällande MH serien.

Det ryktas om att Monster Hunter Frontier Online kommer släppas internationellt (äntligen) efter det att CEO för capcom gick ut med att de håller på att porta spelet till Wiiu, PS3, PSvita mfl.

Det utvecklades även ett Monster Hunter Online av Tencent Games, så drivs av Cry Engine 3 men detta släpps bara i Kina tyvärr.
Tyvärr så kommer bara MH4U än så länge till 3DS, vilket är en liten deal breaker för mig, men det verkar även som så att Capcom fattat att det går dåligt för Wiiu och inte vill satsa på den just nu, men det kan ju komma att förändras i framtiden.
Personligen tycker jag att PSvita/PS3 eller PS4 hade varit en mycket bättre plattform, där de dessutom hör hemma då många kapitel i serien släpptes just på PSP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrood:

Är det bara jag som är lite trög idag eller är det nåt fel med matten här?

"Det går bättre för den bärbara spelkonsolen 3DS, som under samma kvartal såldes i 590 000 exemplar för en totalförsäljning på 43,3 miljoner. I siffran ingår även 3DS XL och 2DS, som sålts i 15,6 respektive 2,2 miljoner enheter.

Trots dystra siffror ser Nintendo ljust på det kommande räkenskapsåret. Bolagets vd, Satoru Iwata, förutspår en vinst på 40 miljarder yen (394 miljoner dollar) med 3,6 miljoner sålda Wii U och 12 miljoner 3DS."

590 000 under ett kvartal, men Nintendo räknar med 12 miljoner sålda under året?

Det är nog det totala antalet sålda enheter sen lanseringen som menas

Skrivet av Megacrash:

Jag hoppas Nintendo går i konkurs så någon annan kan ta över och släppa Zelda/Metroid/Mario till Playstation,xbox och PC.
Det håller fan inte längre att bara släppa massa ny hårdvara utan spel till. Trött på att Nintendo inte lyckas få med sig multiplat-spelen.

Jag äger en WiiU som jag inte rört sedan "Lego Ciity undercover" och jo jag visste väl vad jag gav mig in på när jag köpte skiten men hade väl för höga förhoppningar att kanske...kanske Nintendo hade ändrat sig. Kommer aldrig köpa en till Nintendo konsol.

Det tar nog ett tag innan Nintendo konkar

http://www.gamesradar.com/nintendo-doomed-not-likely-just-tak...

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Försäljningen av WiiU kommer öka när Smash Bros kommer ut, det är ett faktum.

Permalänk

Köpte ett wii u igår. Förvånad faktiskt hur nostagliskt roligt man kan ha det med sina vänner. Perfekt om man inte vill sitta över skype och spela. Utan faktiskt vara med varandra fysiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaktornet:

Köpte ett wii u igår. Förvånad faktiskt hur nostagliskt roligt man kan ha det med sina vänner. Perfekt om man inte vill sitta över skype och spela. Utan faktiskt vara med varandra fysiskt.

eller så kan man köpa en fotboll

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Jag hoppas Nintendo går i konkurs så någon annan kan ta över och släppa Zelda/Metroid/Mario till Playstation,xbox och PC.
Det håller fan inte längre att bara släppa massa ny hårdvara utan spel till. Trött på att Nintendo inte lyckas få med sig multiplat-spelen.

Jag äger en WiiU som jag inte rört sedan "Lego Ciity undercover" och jo jag visste väl vad jag gav mig in på när jag köpte skiten men hade väl för höga förhoppningar att kanske...kanske Nintendo hade ändrat sig. Kommer aldrig köpa en till Nintendo konsol.

Zelda, Metroid och Mario till Xbox? Det sista jag vill ha är achievements i de spelen.

Permalänk
Medlem

Ja, jag är nöjd med mitt köp av Wii U dock så ska det sägas att jag mest köpte det för Monster Hunter 3U(Spelat i snart 10 år så kan inte skippa, har även 3DS versionen...som suger röv. Hatar 3DS kontrollerna) och Nintendo titlar.

Tror många gör det.
Det är en nostalgi sak men ingen med en annan konsol eller spel dator skulle väl köpa ett multiplat lir på Nintendo? Spelen ser och går bättre på de tidigare nämnda maskinerna. Dom vägrar ge en dom mest basiska konto funktionerna, dom håller stenhårt i regions låsningen, nu så lider inte Wii U av det då det inte finns speciellt många spel men då man är en "nisch" spelare så fick/får man lida mycket under Wii/3DS tiden. Sen Nintendo Bergslagen...har dom någon form av policy eller ska man bara ha tur vem man pratar med? Dom vela ha nästan lika mycket som 3DS kostade för att fixa och föra över mina digitala spel innan vi fick NNID, ska dock sägas att det var ett Amerikanskt 3DS som dom var tvungna att skicka till Tyskland. Ringde om min Wii U och allt var gratis att fixa(bortsett från frakt men big deal).
Iaf innan jag tappar tråden.

Jag kan se hur gemene man ser på Wii U och tror att det är en förlorare. Majoriteten av spelen som man ser på reklam i TV är inte på Nintendo plattformar. Beger man sig ut på en spel sida/tidning så lyser den med sin frånvaro. Nej Nintendo grävde sin egen grav pga av okunnighet och vad jag förmodar en hybris. Så iaf, 3 spel till är allt jag hoppas på från Wii U. Mario Kart, Smash och ett Zelda lir...och om dom vill så får gärna MH4U komma till Wii U också...ni vet som en överraskning så jag slipper spela det på 3DSet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Är hur nöjd som helst med Wii U och känner att det funnits minst ett nytt spel att spela varje månad. Bortsett från PC så spelar jag mest på Wii U. Tycker det är synd att fler inte vill ge Wii U en chans. Förhoppningsvis så kommer Mario Kart 8 att hjälpa försäljningen en hel del. Sen när Super Smash Bros (som är en stor eSport titel) släpps så lär försäljningen öka ytterligare. Både Mario Kart och SSB är större än 3D Mario, så än är hoppet inte ute.

Wii U har för tillfället bara en riktigt stor titel, och det är Super Mario 3D World. Pikmin 3 och Donkey Kong var två grymma spel men har trots det inte sålt tillräckligt bra, och resterande titlar har ingen stor målgrupp, vilket gör att Wii U bärs upp av bara ett spel, något som inte lockar många till ett köp när man kan lägga till en tusenlapp och köpa PS4. Jag hoppas verkligen att Nintendo slår på stort under E3 och lägger fram alla sina ess. Star Fox, Metroid, F-Zero, Animal Crossing, Kirby, Mario Party m.m.. Allt detta borde släppas under det kommande året. Visa att ni fortfarande har eld i brasan, Nintendo!

Var hittar du en PS4a för 3300kr? Wii U Premium ligger på 2300kr just nu.

Satt själv länge i valet och kvalet men slog tillsist till och köpte ett Wii U Premium för 2000kr på Game (sista exet dessutom) och jag ångrar det inte en sekund. Kört NSMBU ett tag och det är riktigt skoj och svårt (är hyfsat rostig när det gäller plattformsspel). Har beställt både 3D World och DKC vilket jag ser fram emot att spela med polare och ett par öl som sällskap.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Anser också spelen vara anledningen... 80% av spelen till Wii U är plattformsspel, vilket inte faller mig i smaken. Ser fram emot X och några diverse titlar. Men förstår inte varför folk köper PS4, för spelutbudet där är inte jättebra heller. Men PS4 är ju toppnotch inom konsolerna så antagligen därför folk väljer den.

Det enda jag ogillar med Wii U är att de tvingar en spela med plattan vilket kan bli lite jobbigt för traditionella gamers. Även om plattan är mer likt en traditionell kontroll så är jag inte lika positiv som med Wiis kontroller i början.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Var hittar du en PS4a för 3300kr? Wii U Premium ligger på 2300kr just nu.

Satt själv länge i valet och kvalet men slog tillsist till och köpte ett Wii U Premium för 2000kr på Game (sista exet dessutom) och jag ångrar det inte en sekund. Kört NSMBU ett tag och det är riktigt skoj och svårt (är hyfsat rostig när det gäller plattformsspel). Har beställt både 3D World och DKC vilket jag ser fram emot att spela med polare och ett par öl som sällskap.

Hade ingen aning om att priset gått ner så pass mycket Jämförde dessutom med PS4ans riktiga pris på 3800kr. Det svenska priset idag är bara ocker pga den tidigare bristen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Har haft en wii-u nu i 6 månader och helt ok maskin men spelen är på tok för få men nintendos egna håller hög klass. Hoppas på förbättring nu när mario kart 8 kommer

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rildiz:

Ja, jag är nöjd med mitt köp av Wii U dock så ska det sägas att jag mest köpte det för Monster Hunter 3U(Spelat i snart 10 år så kan inte skippa, har även 3DS versionen...som suger röv. Hatar 3DS kontrollerna) och Nintendo titlar.

Tror många gör det.
Det är en nostalgi sak men ingen med en annan konsol eller spel dator skulle väl köpa ett multiplat lir på Nintendo? Spelen ser och går bättre på de tidigare nämnda maskinerna. Dom vägrar ge en dom mest basiska konto funktionerna, dom håller stenhårt i regions låsningen, nu så lider inte Wii U av det då det inte finns speciellt många spel men då man är en "nisch" spelare så fick/får man lida mycket under Wii/3DS tiden. Sen Nintendo Bergslagen...har dom någon form av policy eller ska man bara ha tur vem man pratar med? Dom vela ha nästan lika mycket som 3DS kostade för att fixa och föra över mina digitala spel innan vi fick NNID, ska dock sägas att det var ett Amerikanskt 3DS som dom var tvungna att skicka till Tyskland. Ringde om min Wii U och allt var gratis att fixa(bortsett från frakt men big deal).
Iaf innan jag tappar tråden.

Jag kan se hur gemene man ser på Wii U och tror att det är en förlorare. Majoriteten av spelen som man ser på reklam i TV är inte på Nintendo plattformar. Beger man sig ut på en spel sida/tidning så lyser den med sin frånvaro. Nej Nintendo grävde sin egen grav pga av okunnighet och vad jag förmodar en hybris. Så iaf, 3 spel till är allt jag hoppas på från Wii U. Mario Kart, Smash och ett Zelda lir...och om dom vill så får gärna MH4U komma till Wii U också...ni vet som en överraskning så jag slipper spela det på 3DSet

Lägg till "Azrahell" som vän om du vill jaga lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Hade ingen aning om att priset gått ner så pass mycket Jämförde dessutom med PS4ans riktiga pris på 3800kr. Det svenska priset idag är bara ocker pga den tidigare bristen.

Mjo Faktum är att ICA säljer det för för 1999kr just nu.
Angående PS4ans gamla pris så undrar jag om det någonsin kommer gå ned dit igen när Sony väl kommit ikapp med produktionen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9