Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

MSI avtäcker Z97-moderkort för Intel Haswell Refresh

MSI avtäcker Z97-moderkort för Intel Haswell Refresh

Inom kort lanseras Haswell Refresh och Intel 9-serien styrkretsar. Inför detta visar MSI upp elva nya moderkort för sockel LGA 1150 i serierna Z97 OC och Z97 Gaming.

Läs artikeln

Gul svarta satans snygga

Skrivet av tvelander:

Gul svarta satans snygga

No shit! Jag känner bara lite "do want" när jag ser dem. Men mitt förnuft säger att jag inte vinner något på att lämna 3770K för en uppgradering till Haswell

Skrivet av tvelander:

Gul svarta satans snygga

tycker att z87 "oc"korten är snyggare, trist när det nya blir sämre.. :\

ITX kortet ser inte bra ut, jag väntar nog på ROG modellen av ASUS.

Jag dreglar alltid när jag ser MSIs Mpower kort ...

De billigare moderkorten i Gaming-serien ihop med anniversary-prollen kan bli en väldigt intressant kombination, under förutsättning att även Gaming-serien tål att överklockas.
Gjorde en sökning för att se hur det ligger till med MSI Z87 Gaming och det verkar som att GD65 är mer avsett för OC än G45 och man får då slanta 350 kr extra.

Skrivet av Schnitz:

De billigare moderkorten i Gaming-serien ihop med anniversary-prollen kan bli en väldigt intressant kombination, under förutsättning att även Gaming-serien tål att överklockas.
Gjorde en sökning för att se hur det ligger till med MSI Z87 Gaming och det verkar som att GD65 är mer avsett för OC än G45 och man får då slanta 350 kr extra.

Vet att det gick att klocka en hel del på min Z77A-GD55.. Fick upp CPU:n kring 4,5Ghz innan jag tröttnade.. Sedan gav moderkortet upp men det hade inte med överklocken att göra utan ett Bios problem med just det moderkortet.

Skrivet av tvelander:

Gul svarta satans snygga

Det moderkortet med ett kort från Sapphires Toxic serie. Skulle se ganska snyggt ut.

Skrivet av Tumnus:

Det moderkortet med ett kort från Sapphires Toxic serie. Skulle se ganska snyggt ut.

Nej,nej.. MSI Lightning-kort såklart!

Vänta nu, har mITX kortet INTE m.2??? /cry

Skrivet av StuntmanMike:

Nej,nej.. MSI Lightning-kort såklart!

Det också.

Plx chippet lär ju lätt gå på 500kr+ extra. Har lästa mig till att det introducerar lite extra latency också så jag undrar om det är värt att ha i 3-4 -kortskonfigurationer? Säkert för R9 serien + 4K när allt ska gå via pci-e -bussen...

Hela Haswell refresh känns väldigt osexigt. Ungefär som Göran Persson, fast med smink på. Refresh, den här gången har han bantat ner 1kg. Inget direkt löp-och-köp argument om man får säga det så. Hoppas man släpper en Usain Bolt vid nästa uppdatering, helst utan att förvänta sig att vi alla plötsligt blivit miljonärer.

Skrivet av tvelander:

Gul svarta satans snygga

Ja om man är gnagare så
Annars ser det förjävligt ut.

OC kortet ser riktigt bra ut. Tyckte GIGABYTE hade gjort nått nytt i deras SOC kort med +/- knappar, men MSI verkar ha hängd med, dessutom PLX (för de som måste ha alla tillgång till maximum lanes även på z97...). Det är bara att se om knapparna kommer med x99 korten.

Skrivet av isak:81:

Precis. Enda anledningen för haswell refresh över haswell.

Än så länge har ingen ITX bräda med Z97/H97 M.2. Verkligen katastrof snart eftersom dessa ska användas till broadwell sen.

Gäsp!

Skrivet av isak:81:

Skrivet av sgtspiff:

Precis. Enda anledningen för haswell refresh över haswell.

Än så länge har ingen ITX bräda med Z97/H97 M.2. Verkligen katastrof snart eftersom dessa ska användas till broadwell sen.

Under någon mässa såg vi ITX-koncept och/eller modeller med anslutningar på undersidan. Det verkar dock än så länge inte ha följt med till några färdiga Z97-produkter, eller så är infon bara väldigt dålig.

EDIT: Asrock hade mSATA på baksidan för sitt Z87E-ITX, och har för Z97E-ITX specat en M.2 som jag inte kan hitta på ovansidan. Den här bilden visar vad som skulle kunna vara anslutningen på undersidan.

Grymt att MSI också tar hänsyn till folk som har vattenkylning genom att ge en combo heatsink som kan kylas antingen med vatten eller luft på sina Mpower moderkort

Sen ser den här generationens Mpower grymt mycket snyggare och stilrenare ut än förra gen, dvs. Z87 korten.
Om dom kör med samma kombo design på sina Skylake moderkorten så blire troligen ett MSI Mpower vid nästa uppgradering